Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@13:01:00 GMT

آخرین خبر‌ها از سینما در روزی که گذشت

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۱۲۶۴

آخرین خبر‌ها از سینما در روزی که گذشت

خبرگزاری میزان-سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند.

خبرگزاری میزان - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال بعد از تعطیلات دهه ماه محرم بار دیگر سینماها بازگشایی خواهند شد، سینمایی که ماه‌های نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشته و امیدی به ادامه سال جاری ندارد.

سینما، اما از تیر ماه ۹۹ با بازگشایی سالن‌ها روبرو شد، اتفاقی که توانست در بدو امر امید تازه‌ای به علاقمندان به این هنر ببخشد، اما در نهایت با موج دوم بیماری بار دیگر هنر هفتم با افت در عرصه تولید و نمایش روبرو شد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

فیلم کوتاه «مگرالن» بهترین فیلم جشنواره لیفت‌آف کانادا شد

فیلم کوتاه «مَگرالِن» به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی لیفت‌آف کانادا را از آن خود کرد. همچنین آریو متوقع نامزد دریافت جایزه بهرین فیلمبرداری در این دوره از جشنواره شد که اواخر سال میلادی جاری برای دریافت این جایزه با 11 فیلمبردار دیگر از سراسر جهان به رقابت خواهد پرداخت.

برگزیدگان این جشنواره که در این دوره به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت دو هفته همزمان با سپتامبر 2020 به صورت آنلاین برگزار شد؛ در بخش های مختلف با دریافت جوایز و تندیس در این دوره معرفی شدند.

مریم زارعی که با اولین تجربه فیلم سازی اش در یازدهمین دوره این جشنواره حضور داشت، دانش آموخته تئاتر از دانشگاه سوره و دانشگاه آلبرتا کانادا است و تجربه کارگردانی و طراحی تئاتر در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی را در کارنامه دارد.

فیلم کوتاه «مَگرالِن» داستان خانواده ای را روایت می‌کند که در یک قبرستان ماشین زندگی می‌کنند. دختر کوچک خانواده که نابیناست به همراه برادر بزرگترش در قبرستان ماشین ها ماشینی برای خود ساخته اند که در آن روزهایشان را می گذرانند. اتفاقی باعث برهم خوردن نظم متزلزل خانواده می شود و ...

عوامل فیلم عبارتند از : بازیگران: آتنا سلیمانی، رزمریم کاظمی، طاها نجف پور و منصور نصیری، دستیار کارگردان: حامد عزیزی، طراح صحنه و لباس: آرام موسوی، فیلمبردار: آریو متوقع، تدوینگر : پویان شعله ور، منشی صحنه: مهرآفرین محمدبیگی، مدیر تولید: امیر مرسلی، صدا گذاری: حسن شبانکاره، اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، سیجی آرتیست: محمد جمشیدی، طراح گریم: سینا کلانی، مدیر رسانه ای: باران بن‌یاسین، صدابردار: احمد صابری، دستیار صحنه: محمد باباخانلو، دستیاران فیلمبردار: اردلان معتمدی، مصطفی ساجدی معین، بهنام مرسلی و علی مرجوعی، دستیار لباس: مهدیه مطهری، عکاس: پرهام عاشوری، فیلمبردار پشت صحنه: محمد نعمتی، اهنگساز: فرهاد خسروی، اپراتور دوربین: سهیل ملکی، مهدی نوروزی، سینه موبیل: الهیار حیدری، مسئول فنی: محمد فرقدانی و مدیر ترابری: عباس نوردی.

گفتنی است، شبکه جهانی جشنواره فیلم لیفت‌آف (LIFT OFF GLOBAL NETWORK) در 11 شهر مختلف جهان به میزبانی لندن، سیدنی، منچستر، ملبورن، آمستردام، برلین، تورنتو، توکیو، پاریس، نیویورک و لس آنجلس برگزار می شود. این جشنواره رویداد مستقل سینمایی است که به منظور کشف استعدادهای جوان و مردمی در سطح بین‌المللی فعالیت میکند. همچنین مخاطبان این جشنواره به فیلم‌های برتر امتیاز خواهند داد و در نهایت چهار داور بازبینی فیلم‌های برگزیده را معرفی خواهند کرد که این برگزیدگان در اکران عمومی معرفی خواهند شد.

«آب من را با خود بُرد» به تدوین رسید

مستند «آب من را با خود بُرد» که فیلمبرداری آن از سال گذشته در منطقه شوش، روستای سیدرضی و مسیر اردبیل به خوزستان آغار شده بود در مردادماه ۹۹ با فیلمبرداری فاز دوم آن در روستای قره‌تپه اردبیل به پایان رسید.

این فیلم هم‌اینک در آخرین مراحل تدوین قرار دارد و گروه تولید در تلاش است تا مقدمات حضور و نمایش آن را در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» فراهم آورد.

در خلاصه موضوع مستند «آب من را با خود بُرد» آمده است: «مادری بعد از ۳۶ سال بی‌خبری، محل دفن فرزند شهیدش را در خوزستان، شهر شوش و روستای سیدرضی پیدا می‌کند. او برای انتقال پیکر فرزندش راهی محل می‌شود و ...»

عوامل تولید این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: حسن قهرمانی، تحقیق و پژوهش: هنگامه مظاهری، فیلمبرداران: سجاد دادپور، رضا عیسی‌پور، تدوین و صداگذاری: رضا گنجه، با حضور مادر شهید بالااوغلان عباس‌زاده، تهیه‌کننده: حسن قهرمانی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

مافیای کنکور و پشت پرده آن در مستند نقادانه «سد در سد»

مستند «سد در سد» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدجواد رئیسی در تلاش است تا با ارائه ای شفاف از حواشی برگزاری کنکور در سال های گذشته، به دنبال راه حلی برای برون رفت از مشکلات سیستم آموزشی کشور باشد. در این مستند نقش مافیای کنکور در مشکلات سیستم آموزشی کشور بررسی شده است.

در حال حاضر تمام خانواده‌هایی که به دنبال ادامه تحصیل فرزندانشان هستند، با موضوع مهمی به نام «کنکور» دست و پنجه نرم می‌کنند و در این مستند به نقش ارگان هایی مثل آموزش و پرورش، وزارت علوم و دانشگاه ها بر فرآیند کنکور پرداخته شده است.

در ساخت مستند نقادانه «سد در سد» برخی چهره‌های علمی و سیاسی از جمله سیدمحمد بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش و سعید حسینی از منتقدین سیستم آموزشی همکاری داشته‌اند اما متاسفانه نمایندگان مجلس که چندین سال روی این موضوع کار کرده بودند حاضر به مصاحبه نشدند.

همچنین در بخش مهمی از این مستند به نقش مافیای کنکور، حذف کنکور و همچنین اتفاقاتی که کنکور برای قشر جوان و نوجوان رقم زده نیز پرداخته شده که برخی مسایل برای اولین بار مطرح می‌شود.

ساخت این فیلم به مدت ۶ ماه طول کشید که با توجه به بحث کرونا به جهت تعطیلی مدارس و موسسات، مشکلاتی در زمینه تصویربرداری بوجود آمد.

مستند «سد در سد» در مدت زمان ۴۲ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی: محمدجواد رئیسی، صدابرداری: علیرضا صدرالدین، تصویربرداری» امیر محمدی، پژوهش: علیرضا کرمی، تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و هم‌اکنون در سایت‌های فیلیمو، فیلمگردی و عماریار در دسترس علاقه‌مندان به سینمای مستند قرار دارد.

۳ اثر از آثار سینماگران نسل جدید در رباط کریم اکران می شود

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس سه اثر از آثار سینماگران نسل جدید در فرهنگسرای معلم شهر رباط کریم با حضور مردم و هنرمندان این شهر به نمایش در خواهند آمد.

گفتنی است که این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد و اداره ارشاد و شهرداری شهر رباط کریم برگزار کننده این مراسم هستند.

بر اساس این گزارش جلسات تقدیر از کارگردانان نیز با حضور مسئولین شهر و مردم برگزار خواهد شد که طی آن جلسات نقد و بررسی و گفتگوی صمیمی با حضور هنرمندان و مردم در پایان نمایش هر فیلم برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که نرگس آبیار با فیلم «شبی که ماه کامل شد»، مهدی جعفری با فیلم «این بیست و سه نفر» و مهدی نادری با فیلم «بدرود بغداد» در زمان اکران حضور خواهند داشت، همچنین پانته آ بهرام و مزدک میرعابدینی بازیگران فیلم «بدرود بغداد» و احمد بهرامی کارگردان فیلم «دشت خاموش» برنده شیر طلایی بخش افق‌های جشنواره ونیز میهمانان ویژه ی این مراسم خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران سینمای ایران روبرو شد سد در سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد

جایزه مقام اول بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین We Care هند به مستند ایرانی «احمد» ساخته اعظم مرادی اهدا شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای 60 دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد.

این مستند پرتره جوانی به نام «احمد» است که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.

مستندی از تلویزیون راهی جشنواره هند شد

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.

این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.

«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد