Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@02:52:10 GMT

علائم کرونا در کودکان چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۱۵۴۱

علائم کرونا در کودکان چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این ویروس ناشناخته که هنوز در روند مطالعاتی دانشمندان و پژوهشگران است هر روز رفتارهای جدیدی در برابر انسان‌ها نشان می‌دهد. طبق اطلاعاتی که در ابتدای شیوع کروناویروس به ما داده شد کودکانی که دیابت و نقص سیستم ایمنی بدن نداشته باشند، در برابر کرونا ویروس مصون هستند و تنها می‌توانند ناقل باشند؛ اما چندی پیش اعلام شد که کودکان نیز به این ویروس مبتلا می‌شوند ولی نه به شدت بزرگسالان و خیلی آسان‌تر از دوره‌ی نقاهت گذر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا با موردی مواجه شدیم که یک کودک ۹ ساله علائم بیماری کروناویروس را تا ۶ ماه داشت. درباره‌ی این کودک که از ماه مارس، یعنی حدود ۷ ماه پیش با علائمی مانند تب، به ویروس کرونا مبتلا شد بیشتر خواهیم گفت.

جدی شدن بیماری کرونا ویروس در کودکان همزمان با شروع مدرسه‌ها باید برای ما نگران‌کننده باشد. ممکن است همه‌ی کودکان به شکل جدی مبتلا به این ویروس نشوند؛ اما این احتمال وجود دارد که برخی از کودکان به مدت زمان‌ طولانی و سخت به این بیماری دچار شوند.

علائمی که در کودک ۹ ساله تا مدت ۶ ماه وجود داشته به شرح زیر است:

۱. بدن درد

بدن درد و احساس خستگی مفرط از علائم کروناویروس است. بدن درد در قسمت کمر و ماهیچه‌های پا بیشتر است. اگر بیمار سرفه‌های خشک شدید داشته باشد درد در ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه نیز احساس می‌شود.

۲. اضطراب

اضطراب بیماری در مبتلایان به کرونا ویروس بیشتر دیده ‌می‌شود که اثر منفی بر روند بهبودی بیمار دارد و سیستم ایمنی‌ بدن را ضعیف می‌کند.

۳. مشکلات تنفسی

مشکلات تنفسی شامل سنگینی نفس‌ها و کم شدن ظرفیت هوایی شش‌ها است که مبتلایان به کرونا اغلب تجربه کردند. پژوهشات سی.دی.سی می‌گوید که از هر ۵ نفر بیماران کرونا، یک نفر حالت تهوع شدید دارد.

۴. حالت تهوع

حالت تهوع طولانی مدت می‌تواند به دلیل ضعیف شدن بدن، سرگیجه‌ یا سردردهای مداوم باشد.

پربیننده ترین سرطانی که نشانه‌اش نفخ معده است! کرونا را در ۱۵ ثانیه‌ نابود کنید میزان ابتلا کرونا در تهران۲برابر شده است ۳مکان خطرناک در دوران کرونا غذا‌هایی که اضطراب ایجاد می‌کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن ویروس کرونا بیماری کرونا مبتلایان به کرونا بیماران کرونا ویروس کرونا کرونا علایم کرونا ابتلا به کرونا ویروس کرونا در جهان قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • علائم فشار خون بالا
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟