Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@16:37:05 GMT

قتل جوان تهرانی با شمشیر سامورایی

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۱۶۶۹

قتل جوان تهرانی با شمشیر سامورایی

به گزارش رکنا، عصر بیست و سوم تیر ماه سال 94 جدال خونین در روستای پلایین به پلیس اعلام شد که طی آن پسر 30 ساله ای به نام اسماعیل با ضربه های شمشیر زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده بود .ماموران پلیس بلافاصله به محل درگیری در منطقه مرتضی گرد رفتند و پیگیر ماجرا شدند. اما همان موقع خبر رسید اسماعیل به خاطر شدت خونریزی جان سپرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی ها نشان می‌داد عامل جنایت مجتبی ۲۷ ساله بوده است.

پلیس با اطلاعاتی که از شاهدان گرفت مجتبی را بازداشت کرد.

اعتراف به جنایت خونین / جدال خونین در پلایین

مجتبی به قتل اعتراف کرد و گفت: در آن دعوا مست و عصبانی بودم که تصمیم گرفتم اسماعیل را ادب کنم.شمشیرسامورایی را برداشتم و به سمت محل زندگی اسماعیل رفتیم. در بین راه سه نفر از دوستانم را هم دیدم و ماجرا را با آنها در میان گذاشتم. آنها در حالی که چوب و چماق در دست داشتند همراهم آمدند.وقتی به محل رسیدیم من و اسماعیل با هم درگیر شدیم اما دوستانم فقط شاهد ماجرا بودند و هیچ ضربه ای به او نزدند.

و ی ادعا کرد تیغه شمشیر کند بوده و ضربه ها ی وارد شده به اسماعیل با شمشیر وی کشنده نبوده است.

سه شرکت کننده در نزاع منجر به قتل نیز تحت بازجویی قرار گرفتند و مجتبی را عامل قتل خواندند.

درخواست قصاص برای قاتل بی رحم

متهمان دی ماه سال 98 در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در آن جلسه پدر و مادر قربانی برای مجتبی حکم قصاص خواستند.

مادر داغدار در حالی که اشک می‌ریخت گفت :پسرم به تازگی عقد کرده بود اما مجتبی که با پسرم دوست بود ،با بی‌رحمی زیاد و با ضربه های شمشیر او را کشت و با وثیقه آزاد شد. من به همین خاطر حاضر به گذشت نیستم.

نزاع دسته جمعی در پلایین موجب قتل یک جوان

سپس در ادامه، وکیل مجتبی به دفاع پرداخت و گفت :موکلم که امروز در دادگاه حاضر نیست و با قرار وثیقه سنگین آزاد شده ،در درگیری دسته جمعی قصد قتل نداشته و ناخواسته شمشیر با کتف مقتول برخورد کرده است.از این رو تقاضای تبرئه موکلم از اتهام قتل عمد و صدور حکم به اتهام قتل شبه عمد را دارم.

سپس سه شرکت کننده در دعوا که با قرار وثیقه آزاد بودند یک به یک به دفاع پرداختند. یکی از آنها گفت: من از محل کارم که میدان تره بار بود به خانه برگشتم و متوجه درگیری دوستانم با اسماعیل و دوستانش شدم. طرفین دعوا همگی مست بودند. من با مجتبی که دوست صمیمی ام بود صحبت کردم و از او خواستم تا وارد دعوا نشود اما گوش نکرد .مجتبی گفت اگر دست خالی وارد دعوا شویم ممکن است کشته شویم. به همین خاطر به داخل خانه رفتم و شمشیر سامورایی تزیینی را از روی دیوار برداشتم. وقتی وارد دعوا شدیم مجتبی شمشیر را از من گرفت و یک ضربه به کتف مقتول زد. همان موقع اسماعیل و مجتبی با هم روی زمین افتاده بودند .وقتی مجتبی از روی زمین بلند شدم بلافاصله سوار موتور شدیم و با هم فرار کردیم.ما صبح روز بعد فهمیدیم مجتبی جان سپرده است .

دو متهم دیگر نیز گفتند : وقتی دعوا بالا گرفت یکی از دوستان مقتول با کاتر به پشت یکی از دوستان مجتبی زد. همان موقع مجتبی گفت دوستش به خاطر او زخمی شده وباید اسماعیل را تنبیه کند. مجتبی با شمشیر به آنها حمله کرد اما ما ندیدیم چه کسی ضربه را به مقتول زده است.

با پایان اظهارات متهمان قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده مجتبی را به قصاص محکوم کردند.اما این حکم با طرح ایراداتی در دیوان عالی کشور تایید نشد.

قاتل جوان جلب رضایت اولیای دم را گرفت

در مدتی که مجتبی با قرار وثیقه آزاد بود توانست رضایت اولیای دم را جلب کند. با گذشت اولیای دم از قصاص ،مجتبی خودش را به پلیس معرفی کرد و دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

وی به تشریح جزییات ماجرا پرداخت و گفت: من در آن درگیری فقط شمشیر را به دست گرفته بودم تا اسماعیل و دوستانش را بترسانم. گمان می کردم وقتی شمشیر سامورایی در دست داشته باشم آنها می ترسند و به سمت من حمله نمی کنند. اما آنها به سمت من و دوستانم حمله ور شدند. باور کنید ضربه ای که به اسماعیل زدم موجب مرگ او نشد. ولی من توانستم با پرداخت دیه رضایت پدر و مادر وی را جلب کنم. حالا از قضات تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو محرم پلیس قتل فرار جزییات اخبار حوادث جرم زندگی شمشیر جلب رضایت عامل جنایت عکس فیلم دختر تلگرام ساعت زن جوان قتل پدر یک زن مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم | ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان

به گزارش همشهری آنلاین، اردیبهشت سال گذشته زن جوانی به نام مریم هراسان از خانه‌اش خارج شد و در حالی که از قتل شوهرش خبر می‌داد از همسایه‌ها کمک خواست. دقایقی بعد مأموران پلیس پاکدشت در محل حاضر شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد مرد ۴۲ ساله‌ای به نام کریم با ضربه کارد به قلبش جان باخته است.

همسر مقتول پس از حضور در پلیس آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد و در تشریح ماجرا به مأموران گفت: ۴ سال پیش با کریم ازدواج کردم اما از همان روزهای اول زندگی‌مان به اختلاف خوردیم و مدام با هم دعوا می‌کردیم تا اینکه خانواده‌های‌مان توصیه کردند بچه‌دار شویم تا اختلاف‌هایمان حل شود. ۲ سال بعد صاحب فرزند شدیم. اما همسرم هر روز بداخلاق‌تر از قبل می‌شد و ما همیشه با هم درگیر بودیم. او سر هر موضوعی من را به باد کتک می‌گرفت. کار درست و حسابی نداشت و ما همیشه با مشکلات اقتصادی روبه‌رو بودیم.

وی درباره روز حادثه نیز گفت: صبح خواب بودم که همسرم با کتک بیدارم کرد و از من خواست به‌سرعت برایش صبحانه آماده کنم. در حال درست کردن چای بودم که به دلیل مخارج نوزادمان با من دعوا کرد و گفت چرا بچه را از شیرخشک نمی‌گیری و چرا از پوشک استفاده می‌کنی؛ من پول خرید شیرخشک و پوشک ندارم.

متهم ادامه داد: بعد هم به من گفت باید گوشی تلفنم را به او بدهم تا آن را چک کند. وقتی من مخالفت کردم به جانم افتاد و کتکم زد. با دستانش گلویم را فشار داد به‌طوری که چشم‌هایم سیاهی رفت. در حالی که برای نجاتم تقلا می‌کردم دستم به چاقویی خورد و آن را برداشتم و ضربه‌ای به او زدم که روی زمین افتاد و غرق در خون شد.

در این میان پزشکی‌قانونی نیز در گزارشی علت مرگ را پارگی شریان‌های قلب و خونریزی شدید داخلی اعلام کرد. با تکمیل تحقیقات و اعتراف صریح متهم، صحنه جرم بازسازی شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه پدر و مادر مقتول از طرف خود و نوه خردسالشان درخواست قصاص کردند.

پدر کریم به قضات گفت: متهم برای تبرئه خودش دروغ گفته؛ پسرم هیچ‌گاه او را کتک نزده بود. ما نمی‌دانیم واقعا چه اتفاقی افتاده و عروسمان چگونه با بی‌رحمی پسرمان را به قتل رسانده است، اما هرگز حاضر به مصالحه نیستیم و درخواست قصاص او را داریم.

پس از آن متهم به جایگاه رفت و به قضات گفت: روز حادثه با شوک ضربه‌های کریم از خواب پریدم. بعد هم سر موضوعی با من درگیر شد و گلویم را گرفت. داشتم خفه می‌شدم و از آنجا که همسرم مرد تنومندی بود، نمی‌توانستم خودم را از دستش نجات دهم و چشم‌هایم سیاهی ‌رفت.

دستم را روی زمین می‌کشیدم که به یکباره دستم به کارد میوه‌خوری خورد و آن را جلوی سینه‌اش گرفتم تا بترسد و رهایم کند اما چاقو ناخواسته وارد قلبش شد. آنقدر شوکه شده بودم که نمی‌دانستم چه کار کنم تا به خودم آمدم از همسایه‌ها کمک خواستم.

در ادامه قاضی از متهم پرسید شما چاقو را برای ترساندن همسرتان جلوی قفسه سینه‌اش گذاشتید یا برای دفاع از خودتان؟

متهم جواب داد: برای ترساندن همسرم. من چاقو را بین خودم و او قرار دادم تا گلویم را رها کند اما او قصد جانم را کرده بود.

با پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

کد خبر 849554 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان
  • شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم | ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان
  • نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید