Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ونزوئلا طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با درخواست برای مقابله جهانی با تحریم‌های آمریکا، خواستار احترام واشنگتن به حقوق مردم کشورش شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مادورو در این سخنرانی خطاب به اعضای سازمان ملل گفت کشورهایی که مدافع صلح هستند باید علیه تحریم‌های آمریکا که بر ونزوئلا و متحدانش اعمال شده، بسیج شوند.

بر این اساس، وی اظهار داشت: «ما باید خواستار توقف تمام اقدامات تنبیهی یک‌جانبه و تمام تحریم‌ها شویم، و اینکه آنها (آمریکا) به مردم ما اجازه دهند حقوق خودشان را داشته باشند».

رئیس‌جمهور ونزوئلا، تلاش‌های آمریکا برای برکناری خود از قدرت را «تجاوز جنایتکارانه و غیرانسانی» توصیف کرده و توضیح داد: «جهان باید بداند که ما آماده‌ایم تا با قدرت تاریخ، روحیه . عقلانیت خود و همچنین قوانین بین‌المللی، مبارزه کنیم».

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مادورو در ادامه افزود: «فقط از طریق مذاکرات سیاسی، دیپلماتیک که مورد توافق دوجانبه است می‌توانیم به راهکاری برای اختلافاتی که از استعمارگری امپریالیستی به ارث بردیم، بیابیم».

وی با بیان اینکه میلیاردها دلار از ثروت و درآمدهای ونزوئلا از این کشور گرفته شده و اکنون در بانک‌های اروپایی و آمریکایی مصادره گشته است، تصریح کرد: «همچنین هر شرکت یا کشوری که کالا یا خدمات به کشور ما ارائه کند - خواه غذا و دارو باشد خواه سوخت و مواد دیگر - مورد پیگرد (آمریکا) قرار می‌گیرد».

بر این اساس، رئیس‌جمهور ونزوئلا سپس خواستار تأسیس «صندوق خرید عمومی گَردان» ذیل سرپرستی سازمان ملل شد تا از طریق آن کشورش و دیگر دولت‌های تحت تحریم‌های آمریکا بتوانند مواد غذایی و دیگر محصولات مورد نیاز مردم خود را از آن تأمین کنند.

این در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا در تاریخ اول مهر، اعلام کرد که ۵ مقام دیگر ونزوئلا را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ونزوئلا مادورو رئیس جمهور ونزوئلا تحریم های آمریکا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد