Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، یکی از سخنگوهای دستگاه دیپلماسی آمریکا در بیانیه‌ای که یک نسخه آن برای خبرگزاری فرانسه ارسال شد گفت: «انتخابات ۹ اوت، نه آزاد و نه عادلانه بود. نتایج اعلام شده همراه با تقلب بود و هیچ مشروعیتی به آن‌ نمی‌دهد.»

الکساندر لوکاشنکو که اعلام پیروزی مجددش با اعتراض‌های گسترده همراه شد، روز چهارشنبه به‌طور غیرمنتطره در مراسمی سوگند ریاست جمهوری یاد کرد که پس از این مراسم، خبر آن علنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع باعث شد تا بار دیگر مخالفان اعتراض‌های خود را در مینسک، پایتخت بلاروس از سر بگیرند.

واشنگتن در بیانیه خود خواستار «گفت‌وگوی ملی» شد تا به بلاروسی‌ها اجازه دهد «از حق خود در انتخاب رهبرانشان در انتخابات آزاد و عادلانه تحت نظارت بین‌المللی برخوردار شوند.»

وزارت خارجه آمریکا افزود: «آزادی افرادی که به ناحق بازداشت شده‌اند و پایان دادن به سرکوب شهروندانی که به‌طور مسالمت آمیز تظاهرات می‌کنند باید نخستین گام به‌سوی گفت‌وگوی ملی صادقانه باشد.»

طبق گزارش یک سازمان غیردولتی که در حوزه حقوق بشر فعالیت می‌کند، بیش از ۱۰۰ نفر روز چهارشنبه در جریان اعتراض‌ها به انتخاب مجدد لوکاشنکو و آغاز دوره ریاست‌ جمهوری‌اش، بازداشت شدند. این سازمان با نام ویاسنا، بازداشت ۱۱۵ نفر را ثبت کرده است که اغلب آن‌ها در شهر مینسک از سوی نیروهای پلیس و ضد شورش روانه زندان شدند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه سرکوب و اخراج استادان و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما این جنبش اعتراضی که هفته گذشته از دانشگاه کلمبیا آغاز شد خواهان توقف نسل کشتی و کشتار فلسطینی ها و قطع روابط مالی با رژیم صهیونیستی و شرکت‌های اسرائیلی است.

 

مشارکت دانشجویان و اساتید چهل دانشگاه آمریکا و کانادا در حمایت از غزه

شبکه ان بی سی اعلام کرد آمار ما نشان می‌دهد دانشجویان ۴۰ دانشگاه و دانشکده در آمریکا و کانادا در همبستگی با غزه چادر برپا کرده اند.

 

پخش صدای اذان در دانشگاه جرج واشنگتن
سمر جراح نویسنده کویتی فلسطینی تبار در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس تصاویری را که جاناتان‌ای سی براون (Jonathan AC Brown) استاد تمدن اسلامی دانشگاه جرج تاون در حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی منتشر کرده است، باز نشر کرد و نوشت: سبحان الله... اینجا دانشگاه جرج واشنگتن است. این تصاویر نشان می‌دهد دانشجویان در حالی که پرچم فلسطین در دست و چفیه فلسطینی روی سر دارند، در دانشگاه جمع شده اند و همزمان صدای اذان نیز پخش می‌شود.

 

استقرار تک تیرانداز در دانشگاه اوهایو
کانال تلگرامی شبکه الاقصی عکسی از دانشگاه اوهایو را منتشر کرد که یک تک تیرانداز بالای یکی از ساختمان های مشرف بر چادرهای اعتصاب دانشجویان که برای همبستگی با غزه برپا کرده اند کمین کرده است.

 

 ادامه اعتصاب دانشجویان دانشگاه جورج واشنگتن در اعلام حمایت از غزه
کانال تلگرامی خبرگزاری المعلومه تصاویری از ادامه اعتصاب و تجمع دانشجویان دانشگاه جورج واشنگتن در اعلام حمایت از فلسطین و مخالفت با ادامه جنگ علیه غزه منتشر کرد.

 

تجمع ضد صهیونیستی نزدیک کالج امرسون
به گزارش خبرگزاری یونیوز، پلیس آمریکا بیش از صد نفر از معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را نزدیک کالج امرسون در بوستون بازداشت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

معترضان توقف تجاوز اسرائیل به غزه و پایان یافتن حمایت از رژیم اشغالگر را با تامین تسلیحات خواستار شدند. آنها همچنین قطع روابط با دانشگاه های اسرائیلی را خواستار شدند.

تنش در دانشگاه‌های آمریکا که شاهد اعتراض های روزافزون علیه تجاوز اسرائیل به نوار غزه هستند، همچنان ادامه دارد و پلیس ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرده است.

 

تصاویر بازداشت استاد اقتصاد دانشگاه اموری آمریکا
سمر جراح نویسنده کویتی فلسطینی تبار در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس تصاویری از بازداشت استاد اقتصاد دانشگاه اموری در ایالت جورجیا آمریکا منتشر کرد و نوشت: استاد اقتصاد دانشگاه اموری کلاس درس را رها کرده و آمده است تا تجمع دانشجویان را ببیند. به زودی اساتید دانشگاه تدریس را رها و اعتصاب اعلام خواهند کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

بازداشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه اوهایو
کانال تلگرامی شبکه الاقصی تصاویری از اقدام نیرو‌های پلیس آمریکا به ضرب و جرح و بازداشت دانشجویان دانشگاه اوهایو منتشر کرد. دانشجویان در حمایت از فلسطین در دانشگاه اعتصاب و تجمع کرده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

بازداشت رئیس گروه فلسفه دانشگاه آموری به دلیل حمایت از فلسطین
اینستاگرام آی آن پلستاین با انتشار تصویری از بازداشت نوئل مک آفی، رئیس گروه فلسفه دانشگاه اموری به دلیل حضور در تجمعی در حمایت از فلسطین خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بر اساس این گزارش، نوئل مک آفی یکی از کسانی بود که توسط پلیس ایالت جورجیا در جریان تجمع برگزار شده در حمایت از مردم فلسطین و غزه در دانشگاه آتلانتا دستگیر شد.

او در این ویدئو می‌گوید: من رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه هستم و از یکی از دانشجویان می‌خواهد با دپارتمان فلسفه دانشگاه اموری تماس بگیرد و آن‌ها را در جریان بازداشتش قرار دهد.

 

تصاویر بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه تگزاس
به گزارش تصویری در اینستاگرام، ماموران پلیس دانشجویان حامی فلسطین را که در دانشگاه تگزاس تحصن کرده بودند بازداشت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

بازداشت حدود ۱۰۰ معترض در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها نفر در دانشگاه تگزاس در آستین
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: نیرو‌های امنیتی آمریکا حدود ۱۰۰ معترض را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها نفر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کردند.

 

بازداشت دستکم ۱۷ معترض در دانشگاهی در آتلانتا
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس شهر آتلانتا در ایالت جورجیا در آمریکا روز پنج شنبه ۱۷ معترض حامی فلسطین را در دانشگاهی در این شهر بازداشت کرد.

پلیس آتلانتا و سربازان در ایالت جورجیا صبح پنجشنبه چادر‌های معترضان را در چهارگوشه دانشگاه اِموُری جمع آوری کردند و خبرنگاران آسوشیتدپرس و حداقل ۱۷ نفر دیگر را بازداشت کردند.

 

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • ادامه سرکوب و اخراج استادان و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد