Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی مهدوی صبح پنجشنبه در گفتگویی با اشاره به بارش شدید باران طی هفته گذشته در شهرستان تالش و بروز خسارت‌های بسیار به زیرساخت‌ها و مناطق مختلف این شهرستان، گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته سیل ۱۷۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف شهرستان تالش خسارت زده است.

وی با بیان اینکه بر اثر سیل بسیاری از زیرساخت‌ها دچار آسیب و تخریب شده است، افزود: دیواره رودخانه و جاده دسترسی در خیابان زردپور چوبر حویق نیز تخریب و سبب بسته شدن مسیر شده است که دستگاه‌های خدماتی در تلاش برای بازگشایی مسیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدوی با اشاره به اینکه بر اثر سیل روزهای گذشته بیش از ۵۰ سر دهنه کشاورزی و دیواره‌های رودخانه‌ها در ۱۱ رشته اصلی رودخانه خسارت دیده است، گفت: این سیل به بیش از ۱۰۰ هکتار از مزارع و باغ‌ها شهرستان تالش نیز خسارت وارده کرده است.

فرماندار تالش ادامه داد: دو واحد پرورش ماهی و یک واحد بسته بندی محصولات کشاورزی نیز در اثر سیلاب خسارت دیده اند.

کد خبر 5031741

منبع: مهر

کلیدواژه: تالش سیل خسارت بارندگی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان دفاع مقدس اردبیل محرم 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان