Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حمایت و همسویی عربستان با آمریکا در تداوم سیاست فشار حداکثری علیه ایران،  این کشور را به موجودی حقیر تبدیل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سعید خطیب‌زاده در پاسخ به پریشان گویی‌های اخیر سلمان بن‌عبدالعزیز، با مردود دانستن اتهامات واهی واردشده علیه جمهوری اسلامی گفت:  عربستان به‌عنوان پایگاه و خاستگاه تفکرات گروه‌های تروریستی تکفیری و  حامی اصلی مالی و لجستیکی تروریسم در منطقه،  سال‌هاست برای گریز از واقعیت‌ها و پاسخگو نبودن به جنایت‌های خود سیاست فرافکنی و دگرگون نشان دادن حقایق را در دستور کار قرار داده است تا شاید امروز را به فردا برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: حمایت و همسویی رژیم سعودی با ایالات متحده در تداوم سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری علیه ایران،  تلاش برای توسعه مراودات با رژیم غاصب صهیونیستی و باج دادن‌های میلیارد دلاری به دیگران آن‌ هم از جیب مردم آن کشور، نه‌تنها نتیجه‌ای برای آنان نداشته، بلکه عربستان را به موجودی حقیر در میان کشورهای عربی تبدیل کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: شکست‌های مستمر میدانی و سیاسی در یمن،  عربستان را به هذیان گویی واداشته است و می‌خواهند با ایراد اتهام به سایر کشورها از زیر بار مسئولیت جنایات جنگی خود علیه زنان و کودکان یمنی فرار کنند.
 
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی عنوان کرد: جمهوری اسلامی در راستای رویکرد مسئولانه خود در منطقه، بارها خطاهای محاسباتی سعودی‌ها را که هزینه‌های گزافی به منطقه تحمیل ‌کرده است، به جهانیان گوشزد کرده و همچنان براساس سیاست اصولی خود بر  تقویت روندهای دیپلماتیک و گفتگومحور در منطقه و توسعه مناسبات با همه همسایگان تأکید می‌کند.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا پادشاه عربستان سخنگوی وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری نماید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگزاردآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض