Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@14:27:10 GMT

طرز تهیه نان شیر مال

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۳۳۱۱

طرز تهیه نان شیر مال

مواد لازم نمک   ۱/۸ قاشق مربا خوری کره    ۱۰۰ گرم آرد    ۳ لیوان شکر   ۱/۲ لیوان شیر   ۱ لیوان کشمش   ۱/۲ لیوان تخم مرغ   ۱ عدد پودر مخمر    ۱ قاشق غذا خوری طرز تهیه ۱.ابتدا مخمر را با ۲ قاشق آب ولرم مخلوط كرده و بعد شكر را اضافه میكنیم و مخلوط كرده و ۱۰ دقیقه آن را در جای گرم قرار میدهیم تا مخمر عمل بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ۲.درون ظرفی گود تخم مرغ ، کره آب شده ، شیر ، شکر ، مخمر آماده را مخلوط میكنیم.   ۳.آرد را با نمك مخلوط كرده و حد اقل ۳ مرتبه الك میكنم تا سبك شده و كمی هوا بخورد سپس آن را كم كم به مواد اضافه میكنیم تا خمیر لطیفی بدست بیاید و در آخر نیز کشمش را اضافه میكنیم.   ۴.خمیر را كه حالا لطیف و كمی چسبنده است مقداری ورز میدهیم البته بدون اضافه كردن آرد اضافی و بعد حد اقل ۳ساعت داخل ظرف چرب شده ای قرار داده و روی آن را یك پارچه مرطوب نخی می اندازیم. ) ، پس از این مدت زمان خمیر را به چند قسمت مساوی تقسیم کنید.   ۵.برای رومال مقداری کره آب شده و ۱ زرده تخم مرغ را مخلوط کنید و با قلمو روی خمیرها بزنید ، در صورت تمایل میتوانید مقداری کنجد نیز روی آن بپاشید ، خمیرهای آماده را درون سینی فر قرار دهید و ۲۰ دقیقه به خمیرها استراحت دهید ( برای پوک شدن نان شیرمال این استراحت لازم است ).   ۶.پس از استراحت سینی را درون فری که از قبل با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید ، در پایان پخت میتوانید گریل بالا را ۲ دقیقه روشن کنید تا روی نان ها طلایی شود ، نان ها را پس از خنک شدن سرو کنید. سایر نکات میتوانید سه قسمت از خمیر را بصورت نوارهای بلندی حالت دهید سپس بصورت گیس بافت ببافید ، میتوانید انواع مدل ها مانند گل ، اشکال هندسی ، حیوانات و … را با خمیر درست کنید   خمیر را تا حدی باید ورز دهید که مواد باهم ترکیب شوند ، ورز دادن بیش از حد موجب خشکی خمیر و ترک خوردن نان ها خواهد شد   در صورت تمایل میتوانید مقدار شکر را 2 برابر کنید ، استفاده از کشمش اختیاری میباشد و بجای آن از گردو هم میتوانید استفاده کنید   بهتر است داخل فر یك ظرف آب هم قرار دهید تا نان شما خوشمزه تر و پوك تر شود.   منبع: پاپیون

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه نان سبک زندگی پارسی خبر نان نان شیرمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه خبر دو هک نشده است/ تکذیب اضافه شدن صوت خارجی به سیگنال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است و هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است.

این بخش با عناوین یکی از شبکه‌های فارسی زبان خارجی شروع شده بوده و این نوع شروع برای عده ای از مخاطبان این شبهه را به وجود آورده که شبکه خبر دو هک شده است.

کد خبر 6096298 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • شبکه خبر دو هک نشده است/ تکذیب اضافه شدن صوت خارجی به سیگنال
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر
  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • واگذاری هزار فقره سند مالکیت در بندر خمیر
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی