Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:28:44 GMT

ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی در مجاورت بافت فرسوده تهران

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۳۴۱۱

ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی در مجاورت بافت فرسوده تهران

به گزارش خبرنگار مهر، کاوه حاج علی اکبری در حاشیه نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات معاونت شهرسازی شهرداری تهران به صورت مجازی برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات سازمان نوسازی شهر تهران، گفت: ما در مجاورت بافت های فرسوده در حال ساخت ۵۰۰۰ خانه هستیم که این خانه ها در زمین های شهرداری و در مجاورت بافت فرسوده است که به نوعی پشتیبان نوسازی بافت فرسوده و اجرای سیاست خانه به جای خانه است که به نظر می رسد در سال ۱۴۰۰ این خانه ها نیز تحویل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص سرانجام پیشنهاد شهرداری در خصوص ساخت خانه های کوچک مقیاس، گفت: طرح پیشنهادی شهرداری تهران در مورد ساخت املاک کوچک مقیاس سال گذشته در شورای مسکن مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت و قرار شد که طرح آن تهیه شود.

حاجی علی اکبری با بیان اینکه طرح مسکن کوچک مقیاس در چند جلسه مورد بحث قرار گرفت و در نهایت شهردار تهران این طرح را به وزارت کشور فرستاد، گفت: چندین جلسه رفت و برگشت نیز در وزارت کشور با حضور معاونین شهرسازی کلانشهرها برگزار شد و نهایتاً طرح به مرحله نهایی رسید و از طریق وزیر کشور به هیات وزیران ارسال شد و بر اساس آخرین پیگیری ها این طرح در کمیسیون زیربنایی دولت در حال پیگیری است.

وی افزود: محتوای این طرح دو بخش است که در بخش اول واحدهای کوچک مسکونی در همه جای شهر ساخته می شود و در قبال آن تسهیلات خاصی ارائه می شود، اما در بخش دوم مسکن کوچک در اراضی متعلق به دولت یا نهادهای دولتی و حمایتی ساخته می شود که قطعاً پس از تصویب و ابلاغ این طرح کمک زیادی برای تامین مسکن می کند.

کد خبر 5031759

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن کمیسیون زیربنایی دولت سازمان نوسازی شهر تهران نوسازی بافت فرسوده شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس راهور ترافیک هفته دفاع مقدس ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی پیش بینی وضعیت هوا سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آن‌ها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود