Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته روی داد که در اینجا به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید

دبیر بیست و هشتمین هفته کتاب منصوب شد/ میزبانی خانه کتاب از شعرخوانی شاعران فارسی زبان ایرانی و غیرایرانی

قصه رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس روایت می‌شود

«یار هفتاد و سوم» به روایت قصه‌هایی از رخداد‌های دفاع مقدس، زندگی در جنگ، پس از جنگ و حقایق دلاوری‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های زنان و مردان هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویژه برنامه با هدف ترویج فرهنگ آزادگی و ایثار و اعتقاد به ادامه راه هفتاد و دو تن یار امام حسین (ع)، در راستای شعار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» طراحی شده تا میزبان قصه‌گویان و راویان جنگ باشد.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه کتاب سال تمدید شد

سی و هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی ایران، حفظ استقلال و هویت فرهنگی برگزار می‌شود.

دبیرخانه این جایزه از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی www.ketabsal.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را تا ۲۰مهر ماه سال جاری به دبیرخانه کتاب سال به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲، طبقه اول، کد پستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵ ارسال کنند.

بارگذاری منابع پژوهشی دفاع مقدس در کتابخانه ملی

فاطمه ملک زادگان کارشناس و مدیر کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: در بخش پنجره دیجیتال ۱۵ هزار و ۷۸ عنوان کتابشناسی دفاع مقدس بارگذاری شده است. همچنین ۱۲ هزار منبع در حوزه دفاع مقدس توسط سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس به کتابخانه ملی ایران اهدا شد.

ملک زادگان ادامه داد: بر این اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکی از غنی‌ترین منابع کتابی، اسنادی، تصاویر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را دارد که مصداق آن ساخت مستند و فیلم‌های دفاع مقدس با استفاده از منابع موجود در این سازمان است و از طرفی دیگر به دلیل صادر کردن فیپا و قانون واسپاری و اهدای دو کتاب توسط ناشران به کتابخانه ملی، ذخایر کتب کتابخانه ملی با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایداری غنی‌تر است.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

چهلمین سالگرد دفاع مقدس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، پیامی در راستای تکریم پاسداشت هفته دفاع مقدس و تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، صادر کرد.

در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: دوران حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران، با تاسی از حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، ثمره‌ای بالنده از فرهنگ ایثار و شهادت را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم به جای گذاشته و این فرهنگ در تاریخ ایران تبدیل به یک سنت شده است. دیباچه دفاع مقدس، برگ‌های زرینی از تبلور باور و مرام انسان‌های پاک باخته‌ای است که اتصال به ملکوت را رهین ایمان خود ساخته‌اند.

گفتگو با داوران و برگزیدگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

علاقه‌مندان به هنر ارزشمند قصه‌گویی هر دو هفته یک‌بار می‌توانند روز‌های شنبه شاهد پخش زنده مباحث آموزشی در حوزه قصه‌گویی با عنوان «پاتوق قصه‌گویی» (گپ‌وگفت با موضوع قصه و قصه‌گویی) در صفحه اختصاصی انجمن قصه‌گویی کانون در فضای مجازی باشند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهنگ و ارشاد اسلامی هشت سال دفاع مقدس کتابخانه ملی دفاع مقدس قصه گویی کتاب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، این جشنواره که با محوریت تولیدات نوجوانان 9 تا 18 سال در فضای مجازی تشکیل شده، فعالیت خود را در 6 موضوع دنبال کرده و تا کنون با تولیدات متفاوتی از این گروه سنی مواجه شده است.حالا و به دلیل استقبال مخاطبین از این جشنواره و با پیشنهاد شورای سیاست گذاری مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

موضوعات جشنواره شامل ۱- حرفمون (هویت فردی)خودم کی هستم؟ دغدغه هام چیه؟ سفری به اعماق وجود خودمون برای کشف هویت مثبت فردیمون،نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمون، احساسات، هیجان‌ها و…۲- دوستامون(هویت اجتماعی)ارتباطات اجتماعی مون رو میگیمراه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطرافمون مثل دوست‌هامون، هم‌کلاسی‌ها و خانواده‌مون۳- فضامون (هویت مجازی)تو دنیای مجازی چیکار می‌کنیم؟مثلا تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی و…و اینکه چطور می‌تونیم تو فضای مجازی هویتیامن و سالم بسازیم۴- خاکمون (هویت ملی)تو ایران‌مون چه خبره؟ درباره کشورمون میگیماز تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌تونیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمون کمک کنیم.۵-خدامون (هویت دینی)درباره فرهنگ دینی مون میگیم ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینی‌مون 

قوانین ارسال ویدئو به این صورت است که حتماً دوربین باید روی عمودی تنظیم و فیلم گرفته شود. مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد.

جوایز جشنواره شامل میلیاردها ریال جوایز نقدی به اضافه پلی استیشن ۵، گوشی است.همچنین تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بسترهای مجازی پیام‌رسان‌های داخلی پخش می‌شود. آئین اختتامیه جشنواره همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان