Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین ارقام ارائه شده در خصوص وضعیت اقتصادی کشور‌ها در سه ماهه دوم نشان می‌دهد که تا کنون هند با ثبت رشد منفی ۲۵.۲درصدی برای تولید ناخالص داخلی، بیشترین ضرر را بر اثر ویروس کرونا در میان سایر اقتصاد‌های بزرگ جهان متحمل شده است.

گروه بین الملل بازارنیوز: ارقام تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم سال 2020 نشان می‌دهد که تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد سراسر جهان فاجعه‌بار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند آخرین کشوری بود که نتایج سه ماهه دوم خود را ارائه کرد که باید گفت اقتصاد این کشور برای محاسبات غیر سالانه به منفی 25.2درصد سقوط کرد (در ارقام رسمی این کشور میزان سقوط 23.9درصد بود). این رقم تا کنون بدترین نتیجه ثبت شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برای سه ماهه دوم بوده است.

چین بین ماه‌های ژانویه و مارس شاهد انقباض 6.8درصدی در اقتصاد خود بود (در آمار رسمی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی منفی 9.8درصد است). این رقم بزرگترین ضرر ثبت شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سه ماهه نخست سال 2020 اعلام شد. اما اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم به حالت قبل بازگشت، زیرا در سه ماهه نخست توانست شیوع خود را تحت کنترل درآورد و همین مسئله سبب امید بخشیدن به اقتصادهای آسیب‌ دیده اروپایی برای سه ماهه سوم سال شد.

در ایالات متحده، که شیوع هنوز ادامه دارد، ممکن است ارقام سه ماهه سوم بهبود نیابد. این کشور در سه ماهه دوم سال 2020 در مقایسه با سه ماهه نخست، 9.1درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست داد (در محاسبات سالانه منفی 31.7درصد ثبت شده است).

کره جنوبی، که به رغم شیوع ویروس کرونا تا حدود زیادی توانست اقتصاد خود را باز نگاه دارد، پس از سقوط 1.4درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه نخست، آمار منفی 3.2درصدی را برای سه ماهه دوم گزارش کرد.

ژاپن نیز که بیش از سایرین کسب و کار خود را باز نگاه داشته بود، پس از سقوط 2درصدی در سه ماهه نخست، کاهش 7.9درصدی در تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم را ثبت کرد (در محاسبات سالانه منفی 28.1درصد ثبت شده است).

در نمودار ارائه شده، میزان رشد اقتصادی کشورها در سه ماهه دوم سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

برچسب ها: اقتصاد جهانی ، کشورهای جهان ، کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KES

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جهانی کشورهای جهان کرونا تولید ناخالص داخلی سه ماهه نخست سه ماهه دوم برای سه ماهه ثبت شده سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند

تین نیوز

تعداد تلفات حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 15 درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، بر اساس جدول و نمودار آماری که از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شد، تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 به رقم 17 هزار و 745 نفر رسید.

این درحالی است که تعداد متوفیان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1400 رقمی معادل 15 هزار و 440 نفر بود که این عدد نشان دهنده افزایش 15 درصدی تلفات حوادث رانندگی است.

همچنین در 11 ماهه سال 1401 تعداد 341 هزار و 113 نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، 292 هزار و 837 نفر بوده که این عدد نیز بیانگر افزایش 16 درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی است.

به گزارش تین نیوز، تعداد متوفیان و مصدومان حوادث رانندگی که در این جدول ذکر شده از آخرین آمار اعلامی سازمان پزشکی قانونی کشور استخراج شده و مربوط به حوادث درون شهری، برون شهری و روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز