Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «به» میوه‌ای با طعم ترش و تقریبا گس است که اگر به شیوه صحیح پخته شود، عطر و طعم خوشی به راه می‌اندازد. این میوه در مناطق مختلف ایران به نام‌های گوناگونی شناخته شده است؛ برای مثال در سراب و میانه با نام «هیوا»، در رامیان و کتول با نام «شغال»، در لاهیجان، دلیجان و رودسر با نام «توچ» و در رامسر و شهسوار با نام «سنگه» طرفداران خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دارای طبع معتدل و از خانواده سیب است، هرچند به صورت خام خوردنی است، اما نوع پخته آن به صورت مربا یا خورشت طرفداران بیشتری دارد.

اگر قصد خرید را داشتید حتما رنگ زرد آن را انتخاب کنید؛ چراکه رنگ سبز آن همانند سایر میوه‌های دیگر نرسیده و کال است و ممکن است زمان مصرف، باعث ایجاد مشکل شود. در صورت خرید رنگ سبز «به» می‌توانید آن چند روزی داخل اتاق قرار دهید تا رسیده و قابل مصرف شود.

خواص میوه به

میوه به سرشار از ویتامین‌های A، B و C است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل سوزش مجاری ادراری، تنگی نفس، سردردهای مزمن، التهاب روده، عفونت‌های روده‌ای و ورم حاد معده از نوع خونی، جلوگیری از سقط جنین و کاهش بوی بد عرق بدن تاثیر زیادی دارد.

از خواص دانه به چه می‌دانید؟

متخصصان می‌گویند سم‌های موجود در دانه به برای بدن به شدت مضر هستند، به همین علت از جویدن آن‌ها پرهیز کنید، اما بلعیدن چند عدد دانه «به» اثر شفابخشی بر التهاب دستگاه گوارش و مخاط، درمان سرفه‌های خشک، سینه درد، تب، گرفتگی صدا و ... خواهد داشت.

تقویت روحیه، ایجاد حس نشاط، رفع افسردگی و ناراحتی‌های ناشی از بیماری‌های گوناگون، تقویت قلب، کبد، سیستم دستگاه گوارش، بهبود زخم معده، نرم کننده خلط سینه، ادرارآور و باز کردن اشتها، رفع بوی بد دهان، کاهش کلسترول خون، کاهش خطر بیماری‌ها و سکته‌های قلبی و ... از فواید مصرف به هستند.

همچنین از مزایای آب «به» می‌توان به جلوگیری از خون‌ریزی، تهوع و استفراغ غیرارادی، درمان سردرد و تشنگی اشاره کرد. طبق تحقیقات  «به» خواص ضد ویروسی فراوانی دارد.

برای رفع درد چشم ناشی از خستگی زیاد، حتما چند قطعه از به را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پلک‌های خود قرار دهید تا هرچه سریع‌تر درد چشمتان کاهش یابد.

«به» میوه‌ای موثر برای کاهش وزن

۱۰۰ گرم از نوع خام به، حاوی ۵۷ عدد کالری است و به علت چربی اشباع شده و کلسترول کم، بهترین گزینه برای کاهش وزن و لاغری محسوب می‌شود. هنگام ناشتا بودن به هیچ عنوان از میوه «به» استفاده نکنید؛ چراکه ممکن است به دستگاه گوارش انسان آسیب بزند.

کد خبر 551893 برچسب‌ها چاقی مواد غذایی بیماری - ویروس تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چاقی مواد غذایی بیماری ویروس تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرآنلاین ،این مطالعه شامل افراد میانسال مبتلا به اضافه وزن و مقاومت به انسولین بود که خود را با کاهش خفیف شناختی توصیف کردند.

مهر در خبری نوشت:نویسندگان این مطالعه عنوان می‌کنند که آنتوسیانین ها، ترکیبات زیست فعال موجود در توت فرنگی، بلوبری، و سایر انواع توت‌ها، ممکن است عامل محافظت کننده عصبی باشد.

طبق این مطالعه جدید، بزرگسالان میانسال مبتلا به اضافه وزن و مقاومت به انسولین که به مدت ۱۲ هفته توت فرنگی مصرف کردند، کاهش تداخل حافظه و افسردگی را گزارش کردند.

با توجه به اختلالات شناختی، مانند بیماری آلزایمر، که به آهستگی در طی یک دوره چند ساله که از میانسالی شروع می‌شود، ایجاد می‌شود، نویسندگان این مطالعه معقتدند تغییر رژیم غذایی ممکن است پیشرفت زوال عقل را کاهش داده و خلق و خو را بهبود بخشد.

این مطالعه بر روی آنتوسیانین ها تمرکز دارد. تحقیقات قبلی روی بلوبری - که حاوی آنتوسیانین نیز است - توسط نویسنده اصلی این مطالعه نشان داد که این ترکیب عملکرد اجرایی مغز را بهبود می بخشد.

در مطالعه حاضر پنج مرد و ۲۵ زن شرکت کردند. آنها به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که توت فرنگی مصرف می‌کردند و گروهی که دارونما دریافت می‌کردند.

محققان سلامت عصبی و خلق و خوی افراد را قبل از شروع کارآزمایی ۱۲ هفته‌ای ارزیابی کردند.

در طول آزمایش، به گروه آزمایش دستور داده شد که یک بسته پودر مخلوط با مایع، تهیه شده از توت فرنگی کامل خشک، یخ زده و آسیاب شده مصرف کنند. بسته توت فرنگی حاوی معادل یک فنجان توت فرنگی کامل تازه بود.

محققان دارونما را طوری فرموله کردند که طعم، ظاهر و بار کربوهیدراتی مشابه پودر توت فرنگی داشته باشد.

هیچ یک از گروه‌ها برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر یافته‌های مطالعه، توت‌های دیگری را در طول دوره آزمایشی مصرف نکردند، زیرا سایر میوه‌ها ممکن است دارای ترکیبات محافظ عصبی خود باشند.

فرضیه نویسندگان این مطالعه این است که فواید آنتوسیانین های توت فرنگی در ماهیت ضد التهابی آن نهفته است و این کاهش التهاب و کاهش استرس اکسیداتیو ممکن است در برابر زوال شناختی محافظت کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901080

دیگر خبرها

  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!