Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت، یک کشور عربی دیگر طی دو روز آینده توافق سازش با رژیم صهیونیستی امضا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: طرح ما جلب کشورهای بیشتری است که بسیار زود آن را اعلام خواهیم کرد. یک کشور دیگر نیز ظرف یک الی دو روز آتی توافق صلح را امضا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نام این کشور عربی را فاش نکرد.

کرافت تاکید کرد که ایالات متحده امیدوار است عربستان سعودی نیز توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی را امضا کند. وی افزود: ما استقبال می‌کنیم که عربستان کشور بعدی باشد اما موضوع مهم برای ما تمرکز بر روی این توافقنامه است.

در همین زمینه، شبکه "۱۳" رژیم صهیونیستی، عصر چهارشنبه، به نقل از منابع سودانی اعلام کرد، نتایج مذاکرات میان مقامات سودانی و هیات آمریکایی در ابوظبی بسیار مثبت بوده است و این احتمال وجود دارد که اعلام عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی خیلی زود انجام شود.

پیشتر نیز عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان تاکید کرد، مذاکرات ثمربخشی با هیات آمریکایی در ابوظبی درمورد حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریسم داشته است. وی گفت: ما با هیات آمریکایی در ابوظبی درخصوص آینده صلح عربی اسرائیلی و همچنین نقش سودان در تحقق صلح در منطقه گفت‌وگو و بر حق مردم فلسطین در دستیابی به حقوقشان بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری تاکید کردیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0038eu

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: توافق صلح رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • دانشگاه راتگرز نیوجرسی علیه اسرائیل بیانیه صادر می‌کند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • حماس: در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس هستیم
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات