Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوا، یک مقام ارشد بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد موج دوم شیوع بیماری کووید-۱۹ در پاییز و زمستان و ارائه نکردن کمک‌های مالی بیشتر می‌تواند روند احیای اقتصادی آمریکا را کندتر از آن چیزی کند که انتظار می‌رود.

«اریک روزنگرن» رئیس شعبه بانک مرکزی در بوستون در این باره گفت «با آنکه گفته می‌شود داده‌های اخیر اقتصادی امیدوارکننده است، معتقدم مشکل‌ترین بخش احیای اقتصادی را هنوز پیش رو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگ‌ترین چالش برای اقتصاد و خطر برای پیش بینی‌های خوش بینانه تر همچنان ناتوانی ما در آمریکا برای دستیابی به پیشرفت در سلامت عمومی برای مقابله با این ویروس است، پیشرفتی که در دیگر کشور‌های توسعه یافته شاهد آن هستیم.»

روزنگرن گفت که نگران است موج دوم شیوع کرونا در پاییز و زمستان در راه باشد که موجب خواهد شد برخی ایالت‌ها محدودیت‌هایی را برای جا به جایی‌ها (تردد از یک ایالت به ایالت دیگر) و دیدار‌های رو در رو اعمال کنند.

او گفت «حتی بدون اعمال محدودیت‌های بیشتر، تشدید خطر افزایش موارد ابتلا در موج دوم شیوع کرونا تمایل مصرف کنندگان و کسب و کار‌ها را برای هزینه کردن و سرمایه گذاری کاهش می‌دهد.» روزنگرن افزود مشکلات مالی کسب و کار‌های متاثر از شیوع کرونا نیز یکی از چالش‌های بسیار بزرگ خواهد بود.

او همچنین گفت: «به شکل ویژه‌ای درباره دومین روند کاهش یا توقف سرمایه گذاری‌ها نگران هستم که بانک‌های کوچک و متوسط را که سهم زیادی در وام‌ها برای کسب و کار‌های کوچک دارند، به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

روزنگرن گفت «موج دوم می‌تواند اقدامات مالی بیشتری را به دنبال داشته باشد، اما تأثیر آن‌ها بر اقتصاد احتمالاً تا اوایل سال آینده آشکار نخواهد شد.»

این مقام بانک مرکزی آمریکا گفت «احیای کامل اقتصادی احتمالاً به در دسترس بودن واکسن و درمان‌های موثرتر برای این ویروس نیاز دارد، زیرا تا آن زمان، بعید است بسیاری از مشاغل و خانوار‌ها به عادت‌های طبیعی‌تر در صرف هزینه‌ها برگردند.»

هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره معیار خود را به شکل بی سابقه‌ای نزدیک به صفر حفظ و خاطرنشان کرد که مسیر اقتصاد به میزان قابل توجهی به روند ویروس کرونا بستگی خواهد داشت.

پیش بینی متوسط مقامات بانک مرکزی آمریکا که هفته گذشته در گزارشی منتشر شد‏، نشان داد که نرخ بیکاری در آمریکا در پایان سال جاری به ۷.۶ خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدرال رزرو آمریکا ویروس کرونا کرونا در آمریکا بانک مرکزی آمریکا شیوع کرونا موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد