Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدرضاموسوی روز  پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت تحقق دولت الکترونیک افزود: توسعه دولت الکترونیک و استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به منظور دسترسی آسان مردم به خدمات دولتی و کسب‌وکارها در استان است.

وی گفت: با توجه به اهمیت توسعه دولت الکترونیک و ضرورت الکترونیکی شدن خدمات دستگاه های اجرایی، روند فعالیت دستگاه‌های استان در این راستا مورد ارزیابی در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا آمار خدمات الکترونیک ارایه شده توسط دستگاه‌های اجرایی توسط کارگروه توسعه دولت الکترونیک قم در حال صحت سنجی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شاخص توسعه‌ دولت الکترونیک در استان  رو به افزایش است اظهار داشت: کاهش هزینه‌های دولت، صرفه‌جویی در وقت و انرژی، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم، ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی، اجرای عدالت اجتماعی با استفاده از شفافیت و دسترسی به اطلاعات و همچنین کاهش شکاف دیجیتال از جمله مزیت های تحقق دولت الکترونیک است.

موسوی ادامه داد: گسترش عدالت اجتماعی و اقتصادی در بین بخش‌های دورافتاده، بهبود شرایط اقتصادی، کاهش شکاف دیجیتال بین بخش‌های روستایی و شهری  وفراهم کردن فرصت‌های اقتصادی برای جوامع محروم از دیگر مزیت های تحقق دولت الکترونیک است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با بیان اینکه کرونا اهمیت تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را به همه گوشزد کرد، افزود: ارزیابی های انجام شده نشان می‌دهد که اکثر دستگاه‌های اجرایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده، میزان خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی قم در مدت چهار ماه از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه ۹۸ تا پایان خرداد ماه ۹۹، ۲۵ درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها ارتباطات و فناوری اطلاعات قم فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات قم فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات قم فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخبار کنکور تحقق دولت الکترونیک دستگاه های اجرایی فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان در آیین افتتاح این دفتر اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه ،افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

وی بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد.

این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضایی ارایه می کند.

شایان ذکر است که دفتر فوق چهل و سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کردستان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903037

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • آموزش گام به گام انتخابات الکترونیک به مردم و عوامل اجرایی
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد