Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@13:24:42 GMT

دلار ۲۸ هزار تومانی و ارتباط آن با چین و FATF

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۵۳۹۳

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  دلار در معاملات ساعات پایانی بازار غیررسمی ارز از مرز ۲۸ هزار تومان عبور کرد و نگرانی از تداوم روند صعودی قیمت این ارز جدی تر شده است چرا عواملی که موجب تعادل بازار ارز شوند از قدرت چندانی در برابر سیل ورود نقدینگی به این بازار برخوردار نیستند.برخی فعالان بازار می‌گویند بانك مركزی در مقاطع افزایش نرخ ارز با برنامه‌های عملیاتی خود سعی در كنترل و كاهش نرخ دلار می‌كرد؛ اما اكنون به كناری نشسته و بازار ارز را نظاره می‌كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی کارشناسان هشدار می دهند كه اگر بانك مركزیمانع عبور نرخ دلار از ۲۹ هزار تومان نشود، جو روانی ایجاد‌شده در پی عبور نرخ دلار از ۳۰ هزار تومان، پیامدهای مخربی بر اقتصاد کشور خواهد داشت؛ بنابراین توصیه آنها این است كه بانك مركزی ورود كرده و جلوی عبور نرخ ارز از ۲۸ هزار تومان را بگیرد.

 

پیوستن ایران به (FATF) ارزهای بلوکه شده را باز می گرداند

سهراب اشرفی تحلیل گر بازار ارز در این گزارش با اشاره به وعده دوشنبه و گشایش اقتصادی كه پیش‌تر از سوی رئیس‌جمهور بیان شده بود، می‌گوید: نزدیك‌ترین تحلیل‌ها برای گشایش اقتصادی، پیوستن ایران به كارگروه ویژه مالی (FATF) بود.

 

پیوستن ایران به FATF منجر می‌شود كه بسیاری از مشكلات ارزی كشور نیز حل شود؛ بنابراین اگر ایران به سمت این كارگروه ویژه مالی، پالس‌های مثبتی ارسال كند، می‌توان امیدوار بود تا با بهبود وضعیت صادرات كشور و بازگشت ارزهای بلوكه‌شده، بازار ارز در داخل كشور نیز سر‌و‌سامان پیدا كند و احتمالا دلار به وضعیتی بازگردد كه در سال گذشته داشت.

 

چین هم منابع ارزی ایران را آزاد نمی کند

او ادامه می‌دهد: اگر به FATF بپیوندیم، مراودات مالی کشورهای جهان با زمانی ‌كه در FATF نیستیم، متفاوت خواهد بود. دست‌کم كشورهای دوست، منابع بلوكه‌شده ارزی كشور را آزاد می‌كنند؛ اما اكنون كشوری مانند چین، به ‌خاطر تحریم‌ها نیست كه منابع ارزی ایران را آزاد نكرده؛ بلكه نپیوستن ایران به FATF منجر شد تا این منابع در این كشور باقی بماند. حال اگر ما به FATF بپیوندیم، می‌توانیم مراودات اقتصادی خود را به سوی كشورهای دوست ببریم و در نتیجه ثبات پولی را به كشور بازگردانیم.

 

کاماپرس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین اقتصاد جام نیوز دلار هزار تومان بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، هر اسکناس دلار امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۱۲۳ تومانی نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت)، ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۱۴ تومان افزایش نسبت به پنجشنبه، ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۵۱۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۴۴ تومان و حواله آن با افزایش ۴۸۳ تومانی، ۴۴ هزار و ۶۷۲ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با افزایش ۳۴ تومانی قیمت، به ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و حواله درهم نیز با ۳۱ تومان رشد قیمت، ۱۱ هزار و ۲۹۸ تومان معامله شد.

 

دیگر خبرها

  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است