Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-«ویچسلاو ماتوزوف» از دیپلمات های پیشین روسیه با بیان اینکه « حتی متحدان غربی آمریکا از سیاست های دولت ترامپ به ستوه آمده اند» تاکید کرد که شکست های آمریکا در سیاست خارجی از جمله ناکامی در شورای امنیت برای جلوگیری از توقف تحریم های علیه ایران، نشانگر پایان دوره زورگوئی و سیاست یکجانبه گرائی این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان- ماتوزوف که رئیس انجمن دوستی روسیه و کشورهای عربی است ناکامی آمریکا در شورای امنیت را « شکستی بزرگ» برای ترامپ در کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور دانست و گفت که ترامپ در تکاپو است هر طور شده این شکست را جبران کند.

وی این ناکامی را ناشی از « ناتوانی دستگاه دیپلماسی آمریکا» دانست و افزود که ضعف دیپلمات های آمریکایی موجب شده است این کشور اکنون در انزوای بین المللی قرار گیرد.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گذشته با وجود مخالفت جهانی و در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم‌های سازمان ملل از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

علاوه بر روسیه و چین، دبیرکل سازمان ملل و متحدان غربی آمریکا هم با این تصمیم واشنگتن مخالفت کردند تا دولت ترامپ شکست دیگری را در کارنامه خود ثبت کند.

رئیس انجمن دوستی روسیه و کشورهای عربی ، شکست های پی در پی دولت ترامپ در سیاست خارجی را حاوی پیام بسیار مهمی برای جامعه جهانی دانست و خاطرنشان کرد که این شکست ها نشان می دهد آمریکا دیگر در استفاده از سیاست یکجانبه گرائی برای دخالت در مسائل جهانی ناتوان است.

ماتوزوف تصریح کرد: سران کشورهای جهان و حتی متحدان نزدیک آمریکا از بی توجهی این کشور به منافع دیگران به ستوه آمده اند و سعی دارند با هر شیوه ممکن، نارضایتی خود را از سیاست های آمریکا نشان دهند.

وی به اقدامات « تروئیکای اروپایی» باهدف متقاعد کردن آمریکا برای تغییر سیاست های یکجانبه گرایانه و رویکرد های زورگویانه از جمله علیه ایران اظهار داشت: آمریکا در بن بست قرار گرفته و وجهه خود را درعرصه بین المللی از دست داده است و توان خروج از این وضعیت را ندارد.

دیپلمات پییشین روس تاکید کرد که آمریکا باید بپذیرد عصر تصمیمات یکجانبه و زورگویی به پایان رسیده و مراکز جدید قدرت در جهان بوجود آمده است و نظام تک قطبی ادعایی واشنگتن از بین رفته و جای آن را نظامی چند قطبی با بازیگران قدرتمند گرفته است.

بیشتر بخوانید: واکنش ونزوئلا به تحریم‎های آمریکا ریابکوف: تحریم ها بر همکاری‌های ایران و روسیه تاثیرگذار نیست

ماتوزوف در ادامه گفت وگو با ایرنا و در پاسخ به پرسشی همکاری روسیه با ایران را بخش مهمی از تلاش ها برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا خواند و گفت که تحکیم پایه های روابط و همکاری های ایران و روسیه برای حل و فصل عادلانه مسائل منطقه ای و بین المللی و تامین و تقویت ثبات منطقه خاورمیانه و خلیج فارس اهمیت زیادی دارد.

/انتهای پیام/

ایرنا

برچسب ها: روسیه امریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه امریکا دولت ترامپ تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه