Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: ۱۰۴ هزار و ۲۲۶ تن کالا امسال از طریق پایانه ریلی آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۹ درصد افزایش یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، غلامحسین ولدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان کالای بارگیری شده در 6 ماه نخست امسال در راه‌آهن شمال 2 اظهار داشت: در بازه زمانی مذکور 643 هزار و 517 تن کالا در این منطقه بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود 101 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 از رشد میزان حمل کالا در پایانه ریلی آستارا خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته در پایانه ریلی آستارا 162 هزار و 798 تن کالا حمل شد که این میزان امسال به 203 هزار و 218 تن یعنی 25 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال 160 درصد در حوزه بارگیری کالا در راه‌آهن شمال 2 محقق شده است خاطرنشان کرد: در حوزه تخلیه کالا نیز 99 درصد از برنامه ابلاغی راه‌آهن جمهوری اسلامی در راه‌آهن شمال 2 محقق شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس: 90 درصد بازار صادراتی عراق از دست رفتورود کامیونت شیلر ایرانی به بازارهای صادراتی منطقه96 درصد هدف صادرات استان قم بازارهای کشور عراق است

ولدی با اشاره به میزان صادرات کالا از پایانه ریلی آستارا به کشور جمهوری آذربایجان اظهار داشت: 104 هزار و 226 تن کالا امسال از طریق پایانه ریلی آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 109 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 به عمده کالاهای صادرشده از پایانه آستارا به جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مواد شیمیایی، کاشی، کلینر، سیمان، لوازم خانگی و آهن‌آلات از عمده محصولات صادر شده از پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان است.

وی با بیان اینکه عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا است خاطرنشان کرد: چوب، الوار، عدس، گندم و جو از جمله کالا‌های ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم، یکی از اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال - جنوب است که در حال حاضر برای تحقق آن در ادامه راه آهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

گفتنی است که راه‌آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین سال 97 افتتاح شد و نخستین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

انتهای پیام/613/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آستارا به جمهوری آذربایجان پایانه ریلی آستارا راه آهن شمال 2 درصد افزایش سال گذشته تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد

راه آهن با اعلام اینکه لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان توسط کنسرسیوم توسعه ریلی در مرز شمتیغ رها شده بود، از حرکت بدون مجوز این محموله به سمت مرز رازی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و‌ عدم هماهنگی با راه آهن، 10 واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می کند.

تاکید می شود متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران بعنوان متولی حمل و نقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این 10 واگن در شمتیغ کرد و تلاش نمود با فشارهای رسانه ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه آهن جمهوری اسلامی ایران برغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه 13 اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه 15 اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمالغرب کشور است. همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می کند.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تاکید میکند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه