Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@09:57:22 GMT

صید ماهی کیلکا - مازندران

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۵۶۸۵

صید ماهی کیلکا - مازندران

خبرگزاری میزان-آغاز صید ماهی کیلکا در بخش مازندرانی دریای خزر پس از یک وقفه سه ماهه به دلیل شیوع بیمار کرونا در سال ۹۹ با ۷۳ فروند شناور در آب‌های دریای خزر توسط صیادان استان‌های گیلان و مازندران آغاز شد. امسال ۲۴۰ صیاد با ۳۰ فروند شناور اقدام به صید کیلکا از دریای خزر می‌کنند. برچسب ها: صید ماهی کیلکا مهدی محبی پور جنوب کشور

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صید ماهی کیلکا جنوب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، «تس»، تلسکوپ فضایی ناسا که مامور به بررسی سیاره‌های فراخورشیدی است نخستین سیاره شناور و آزاد را کشف کرده و بدین ترتیب موفق به کشف سیاره‌ای شده است که بدون ستاره، به تنهایی در کیهان وجود دارد.

ماموریت سیارات فراخورشیدی عبوری (تس) در آوریل ۲۰۱۸ به عنوان جانشین تلسکوپ فضایی "کپلر" مجهز به دوربین‌های کم نویز برای مطالعه سیارات فراخورشیدی به فضا پرتاب شد. این کار با نظارت بر ستارگان انجام می‌شود که ممکن است نشانگر سیارات یا اجرام دیگری باشد که از جلوی آنها عبور می‌کند.

این کشف بالقوه نشان می‌دهد که تس می‌تواند از نظریه‌ای که برای اولین بار توسط آلبرت انیشتین در بیش از یک قرن گذشته مطرح شد برای شناسایی این سیارات به اصطلاح شناور استفاده کند.

دانشمندان می‌گویند، بررسی‌ها تاکنون موفق به تایید وجود بیش از ۵ هزار سیاره فراخورشیدی شده‌اند که دور یک ستاره مادر می‌چرخند و در این آرایش قرار گرفته‌اند، اما قطعا تعداد زیادی سیاره در کهکشان راه شیری وجود دارند که شناور و بدون هیچ‌ستاره‌ای در حال چرخش هستند.

به گفته محققان، در این شرایط فرضیه‌ای مطرح می‌شود مبنی بر اینکه این نوع از سیارات فراخورشیدی در اثر فعل و انفعالات گرانشی با سیارات دیگر یا ستارگان در حال عبور از منظومه اصلی خود خارج شده‌اند. این بدان معناست که این سیاره‌های آزاد و شناور می‌توانند بسیار بیشتر از تعداد ستاره‌های کهکشان راه شیری باشند. بنابراین، تشخیص بالقوه چنین رویداد کیهانی برای تس، ماموریت مهم و بزرگی محسوب می‌شود.

میشل کونیموتو، یکی از رهبران این تیم تحقیقاتی و دانشجوی فوق دکترا و متخصص در تشخیص سیارات فراخورشیدی در موسسه فناوری ماساچوست می‌گوید: ما اولین سیگنال را در داده‌های تس کشف کردیم که با آنچه از ریز لنز توسط یک سیاره شناور آزاد انتظار می‌رود مطابقت داشت. این کشف جالب به این معناست که این سیاره به طور مستقل از یک ستاره معمولی در کیهان مشغول چرخش است.

تحقیقات بیشتر در زمینه این نوع از سیاره‌ها و شرایط محیطی آنها می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر اصلیت و ساختار فضای بین‌ستاره‌ای کمک کند و شروعی برای دستیابی به دانش بیشتر درباره سیارات فراخورشیدی و ساختار کیهانی باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • پسرفت دریای خزر مشکل بنادر مازندران
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه