Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دریادار دوم فاضل نیا گفت: جنگ سال ۱۳۵۹ شروع شد اما نیروی دریایی کشورعراق سال ۱۳۶۰ را ندید به طوری که در اوج جنگ و ظرف مدت چند ماه کل سازمان رزم نیروی دریایی عراق توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرن نابود شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ جنگ ایران و عراق اگرچه نابرابر اما سراسر غرور و غیرت است، افتخاراتی دارد که کشور عراق با وجود تمام امکانات و حمایت هایی که از طرف کشورهای مختلف می شد اما از آن عاجز است، این ایران است که در برابر ظلم سر خم نمی کند و همچنان برقرار مانده است، آنچنان استوار و با صلابت است که جهان و جهانیان در برابر قدرت آن انگشت به دهان وامانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه آمریکا روز به روز آن را تحریم می کند و در خیال خود شکست ایران را می پروراند اما اگر بداند قدرت دفاعی و نظامی آن ثانیه به ثانیه در حال پیشرفت و تکامل است از خواب غلفت بیدار شود و دستاوردهای نظامی و رزمی ایران را به تماشا می نشیند، شکست سخت، تلخ و فرجام شوم خود را خواهد دید.

در همین رابطه امیردریاداردوم عباس فاضل نیا فرمانده کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش از سال ۱۳۷۵ به شکل جدی در خصوص ارتقاء توان رزم و تولید ناو و ناوشکن با دستور فرماندهی کل قوا وارد عرصه شده است و سه ماموریت مهم ساخت شناورهای سطحی و زیرسحطی، تعمیرات یگان های شناور و آماده سازی یگان ها برای اعزام به آب های دور و خلیج عدن را دارد که طی سال های گذشته به طور متداوم انجام می شود.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: کارخانجات نیروی دریایی ارتش یک مجموعه بزرگ صنعتی است که توسط تمامی دانشمندان و جوانان کشور در کار خود را در حفظ شناورهای آب های دور با موفقیت انجام می دهد و این مسیر در حوزه ارتقا توان رزم است و هدف آن حفظ تمامیت ارضی کشور و شناورها و کشتی هایی است که متعلق به ایران است.

فاضل نیا ادامه داد: جزء معدود کشورهایی هستیم که دارای این فناوری است ومی تواند ناوشکن و زیر دریایی بسازد، کشوری که بتواند زیردریای تولید کند دستیابی به پیچیده ترین فناوری ها را دارد، زمانی برای خیلی ها باور نکردنی بود که ایران بتواند ناو شکن بسازد در حالی که کارخانجات نیروی دریایی به راحتی می تواند روی خط تولید ناوشکن قرار بگیرد و با زمان کمتر و فناوری های پیچیده ترو تکنولوژی های بسیار بالاتری توانستیم ناوشکن ها و موشک اندازهای مختلفی را تولید کنیم.

تولیدات کارخانجات نداجا مبتنی بر توان بومی است

وی تصریح کرد: مجموعه هایی مشابه مانند کارخانجات نداجا در دنیا کم است که بتوانند ناوشکن و زیردریایی بسازند و در این حد از فناوری حرف برای گفتن داشته باشند، شاخصه ای که کارخانجات نداجا نسبت به دیگر مجموعه های صنعتی دارد آن است که تمامی هرآنچه می سازد مبتنی بر توان بومی و تولید ایرانی است و نتیجه دانش، تبحر و مهارت جوانان کشور است.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که چرا در مستندات، تصاویر و فیلم های ۸ سال دفاع مقدس نقشی از نیروی دریایی ایران نیست، خاطر نشان کرد: نیروی دریایی رژِیم بعث عراق ضعیف نبود بلکه ناوچه های کلاس بالا و موشک های کروز داشت و از لحاظ قدرت رزم دریا اطمینان خاطر داشت که می تواند پیش رو باشد ضمن اینکه کشورهای زیادی نیز او را حمایت کردند.

فاضل نیا تصریح کرد: جنگ در سال ۱۳۵۹ شروع شد اما نیروی دریایی کشورعراق سال ۱۳۶۰ را ندید به طوری که در اوج جنگ و ظرف مدت چند ماه کل سازمان رزم نیروی دریایی عراق توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرن نابود شد و تمامی ناوچه های آن به قعر دریا رفت، به همین دلیل است که نیروی دریایی بعث عراق از همان ابتدای کار دیگر در حوزه دریا حرفی برای گفتن نداشت و امروز اگر بخواهیم توان رزم را نسبت به آن زمان مقایسه کنیم قابل قیاس نیست.

وی افزود: از لحاظ توان رزم در جایگاهی قرار گرفته ایم که اگر دشمن بخواهد حرکتی انجام دهد پاسخی بسیار پشیمان کننده تر در انتظارش خواهد بود، نیروی دریایی به دلیل واژه راهبردی بودنش و با نگاه به تهدیدات آینده و بررسی و تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت دشمن، خود را به جایگاهی رسانده است که نه در فعل حال بلکه در زمان آینده جایگاه خود را حفظ کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی فاضل نیا توان رزم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل