Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@05:03:03 GMT

بحران کرونا در کشور جدی است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۶۵۵۷

بحران کرونا در کشور جدی است و برخی کمبودها آن را جدی‌تر نیز می‌کند، پس همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم و از مشکلات عبور کنیم. ناطقان: مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا، در یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: «روز گذشته وزیر بهداشت از اوضاع سخت کنترل بیماری کرونا در این روزها و از سختی کنترل این بیماری در روزهای پاییز خبر داد؛ پاییزی سخت که همراهی کرونا و آنفلوآنزا را توأمان خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتاً کنترل همزمانی چند بیماری تنفسی بسیار سخت خواهد بود و این موضوع یکی از دغدغه‌های وزیر بهداشت است.

پرداخت نشدن مطالبات کادر درمان هم یکی دیگر از دغدغه‌های این روزهای وزیر است؛ موضوعی که می‌تواند در روند کاری این نیروها اثر بگذارد. کادر درمانی را تصور کنید که چندین ماه است به‌ طور شبانه‌روزی کار می‌کنند و استراحتی ندارند. آنها از لحاظ روحی بسیار تحت‌فشارند، چون ما هیچ‌وقت تا این اندازه مریض بدحال نداشته‌ایم و این تعداد مرگ‌ومیر را با چشم‌هایمان ندیده‌ایم.

پس طبیعی است که این موضوع بر کیفیت کار و توان کادر درمان تأثیر بگذارد. حالا در چنین شرایطی نباید مطالبات آنها که جانشان واقعاً در خطر است به‌موقع و به‌اندازه پرداخت شود؟ در این میان، کمبود دارو و برخی تجهیزات پزشکی هم یکی دیگر از دغدغه این روزهای همه ماست. مصرف برخی داروها به‌خصوص داروهایی که برای اطفال استفاده می‌کنیم، معضلی شده که در جلسات متعدد درباره آن صحبت کرده‌ایم و امیدواریم نتیجه‌بخش باشد. اینها همه دغدغه‌های وزیر بهداشت و مسئولان حوزه سلامت است.

واقعیت این است که وزیر بهداشت از پرداخت نشدن یک میلیارد یورویی که رهبری با برداشت آن از صندوق توسعه ملی موافقت کرده‌اند هم گله دارد. به‌ هر حال برای تکمیل تجهیزات، کمبودهای دارویی، مطالبات کادر درمان و دیگر مسائل، پرداخت این مبلغ ضروری است و امیدواریم به‌طور کامل پرداخت شود تا هر چه زودتر مشکلات ناشی از کرونا نیز رفع شود. حل این چالش می‌تواند بر روند کنترل کرونا در روزهای آینده نیز تأثیرگذار باشد.

در حال حاضر که هنوز هیچ واکسنی به دست ما نرسیده، کنترل کرونا فقط به رعایت مردم بستگی دارد و همه توصیه‌های مسئولان باید به‌دقت انجام شود. رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شستن مکرر دست‌ها تنها راهی است که به کمک آن می‌توانیم هم از ویروس کرونا در امان باشیم و هم در پاییز  با کاهش موارد ابتلا به آنفلوآنزا روبه‌رو باشیم. بحران کرونا در کشور جدی است و برخی کمبودها آن را جدی‌تر نیز می‌کند، پس همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم و از مشکلات عبور کنیم.» منبع: ایسنا برچسب ها: بحران ، کرونا ، جدی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بحران کرونا جدی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • بحران ناتمام تل‌آویو