Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی هنری روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بسیج سازندگی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان خراسان جنوبی افزود: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در زمینه پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی اجرای ۴۰ هزار پروژه عمرانی کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه بود که از سال ۹۷ در کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در اجرای این طرح ۹۲۰ پروژه در استان خراسان جنوبی آغاز شد و از ابتدای امسال تاکنون بخش زیادی از این پروژه‌ها تکمیل و بهره‌برداری شده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: این پروژه‌ها با استفاده از ظرفیت مردمی، کمک خیران، بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی مربوط به سپاه تامین اعتبار و در مراحل اجرایی از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.

وی درباره امضای تفاهم‌نامه با انجمن صنفی کارگران ساختمانی گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در سال ۹۹ ایجاد گروه‌های جهادی تخصصی و تقویت و توسعه فرهنگ و تفکر جهادی بین مردم و اقشار مختلف، دستگاه‌های مردمی و اجرایی است.

هنری ادامه داد: از طرفی با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری خطاب به جهادگران و تاکید ایشان بر گسترش کمی جهادگران، گروه‌های جهادی و همچنین تبیدل گفتمان جهادی به گفتمان عمومی، با پیگیری‌هایی که از ابتدای سال انجام شد با دستگاه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی را برای ایجاد گروه‌های جهادی تخصصی در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان دارای ۱۲ هزار عضو بیمه شده است گفت: برای استفاده از ظرفیت این افراد درخصوص گروه‌های جهادی تخصصی در رسته‌های مختلف صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه منعقد شد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از اهداف ما این است که گروه‌های جهادی تخصصی را در رسته‌های صنعت ساختمان مانند جوشکاری، کاشی کاری، بنا، گچ کاری و برق کشی ساختمان تشکیل دهیم.

وی گفت: گروه‌های جهادی تخصصی صنعت ساختمان براساس میزان زمان به صورت هفتگی، ماهانه یا هر زمان که در توان گروه باشد، قادر به ارائه خدمات به مردم در مناطق مختلف خواهند بود.

هنری افزود: یکی دیگر از اهداف این تفاهم‌نامه، آموزش مهارتی جهادگران در حوزه‌های تخصصی صنعت ساختمان است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استادکاران ماهری در صنعت ساختمان داریم از ظرفیت آموزش میدانی و انتقال تجارب این افراد برای گروه‌های جهادی استفاده خواهیم کرد تا کیفیت فعالیت‌های جهادی را بالا ببریم.

مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از ثبت گروه‌های جهادی در سامانه ملی اطلس جهانی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۷۰ گروه جهادی جغرافیا محور در این سامانه ثبت شده که نشان می‌دهد تعداد گروه‌های جهادی نسبت به سال قبل (۳۵۰ گروه) افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: امید است با پیگیری و همکاری دستگاه‌های اجرایی حجم قابل توجهی در رشد گروه‌های جهادی به ویژه گروه‌های جهادی تخصصی داشته باشیم تا بتوان از ظرفیت حضور این گروه‌ها برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم بهره‌مند شویم.

برچسب‌ها بیرجند پروژه ساختمانی خراسان جنوبی سازمان بسیج سازندگی محرومیت پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی توسعه شهری و روستایی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند پروژه ساختمانی خراسان جنوبی سازمان بسیج سازندگی محرومیت بیرجند پروژه ساختمانی خراسان جنوبی سازمان بسیج سازندگی محرومیت اخبار کنکور گروه های جهادی تخصصی سازمان بسیج سازندگی صنعت ساختمان خراسان جنوبی تفاهم نامه گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار ابراهیم بی دل عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج سازندگی ۲۵ عنوان برنامه شاخص در تربت جام اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت جام با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: برپایی نمایشگاه، میز خدمت، دیدار شورای جهادی با امام جمعه تربت جام، افتتاح و بازدید از قنوات احیا شده، دیدار با خانواده‌های شهدا، همایش مهر ماندگار، اعزام گروه‌های جهادی کشاورزی به مزارع و گروه‌های جهادی دامپروری جهت واکسیناسیون رایگان دام و طیور از برنامه‌های این هفته است.

وی همچنین گفت: اعزام گروه‌های جهادی عمرانی و درمانی به مناطق کم برخوردار، توزیع نان رایگان و بسته معیشتی، همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی، افتتاح قرارگاه منطقه‌ای جهادی این شهرستان، از جمله برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در سال جاری است.

کد خبر 6097678

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی