Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:32:40 GMT

فرهنگ ایثار و شهادت باید به دانشجویان منتقل شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۶۸۱۵

فرهنگ ایثار و شهادت باید به دانشجویان منتقل شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، جلسه مجازی معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد. 

دکتر علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعد از جنگ بر همگرایی علوم مختلف به منظور افزایش تولیدات علمی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تدریس درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس در دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل‌های بعد از جنگ به ویژه دانشجویان منتقل شود تا جوانان این کشور با اقدامات جهادی ماندگار هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

وی افزود: هدف از تدوین درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس آشنایی دانشجویان گروه پزشکی با اقدامات ارزشی جامعه پزشکی در طول دوران دفاع مقدس و در بیمارستان‌های صحرایی است.

حقدوست اظهار داشت: افرادی که با فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس آشنایی کامل دارند و مفاهیم جنگ را درک کرده‌اند این روحیه شهادت طلبی و ایثار را تا آخر عمر حفظ خواهند کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر روند افزایشی همگرایی در علوم مختلف تصریح کرد در تولیدات علمی می توان از اولویت قرار گرفتن ارتباط با دانشگاه های وزارت علوم، ارتباط بیشتر اساتید هر دو دانشگاه ها، بهره مندی از فرصت های معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری، ارتباط با NGO ها، نگاه به فرصت های خارج از کشور و رفع گسست های عمیق در درون کشور بهره جست.

در ادامه مراسم سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت و رئیس بهداری رزمی اظهار داشت: بنابر فرمایش رهبر انقلاب یکی از سرمایه‌ها و نقاط قوت مردم ایران فرهنگ غنی آن‌ها است. روحیه جهادی جزئی از فرهنگ والای مردم کشورمان است که در دوران هشت سال دفاع مقدس در بین رزمندگان قابل مشاهده بود.

وی افزود: در حال حاضر ما باید سرمایه‌های دوران دفاع مقدس را حفظ کرده و با جمع آوری تجربه‌های غنی و ارزشمند دوران جنگ آن‌ها را به جوانان و نسل‌های آینده منتقل کنیم.

فتحیان گفت: جامعه پزشکی در دوران جنگ فداکاری‌های زیادی انجام داند و به خوبی در بیمارستان‌های صحرایی به رزمندگان ارائه خدمت می‌کردند.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: درسنامه آشنایی با معارف دفاع مقدس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. ما در بهداری رزمی معارف غنی داریم و باید دانشجویان پزشکی با  خدمات بهداشتی و درمانی کادر درمان در دوران جنگ و به خصوص در بیمارستان‌های صحرایی آشنا شوند.

کد خبر 5031663

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس کتاب درسی کنکور 99 دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب رشته مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه ها دانشجویان آموزش مجازی آزمون دانشنامه پزشکی دانشگاه پیام نور وزارت بهداشت دانشگاه ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت