Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ‍مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان آنکه تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس هر سال 2 بار  با هدف انجام فرآیند گندزدایی تعطیل می‌شود، عدم فعالیت این تصفیه خانه را مطابق یک برنامه از پیش تعیین شده دانست
به گزارش آریا به نقل از  پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس علی پیوسته در واکنش به تذکر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درباره تعطیلی تصفیه خانه شهدای خلیج فارس و ایجاد مشکلات زیست محیطی در این منطقه افزود: فعالیت این تصفیه خانه 2 بار در سال برای انجام شوک کلر یا گندزدایی، هر بار به مدت 2 تا 3 هفته متوقف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان آنکه مرحله اول توقف فعالیت تصفیه خانه در ابتدای سال و زمانی که فرآیند آبگیری دریاچه به میزان یک و نیم میلیون متر مکعب می رسد، انجام می شود یادآور شد: زمان انجام مرحله دوم گندزدایی در ابتدای فصل پاییز و اواخر تابستان است که الان در همین مرحله قرار داریم.
مهندس پیوسته افزود: تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس و سایر سیستم های بازچرخانی آب دریاچه هیچ مشکلی ندارند و تذکر مطرح شده در شورا ناشی از کامل نبودن اطلاعات فنی در خصوص فرآیند گندزدایی تصفیه خانه بوده است.
وی کارکرد اصلی تصفیه خانه را تنظیم پارامتر فسفر دانست و با اشاره به اینکه براساس استانداردها میزان بالای فسفر آب 13 صدم میلی گرم بر لیتر است، تاکید کرد: پایش‌های انجام شده در این زمینه مطابق مستندات موجود نشان می دهد این شاخص هم اکنون در حدود 2 صدم درصد است که خیلی کمتر از میزان مورد اشاره می باشد.
به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، هرچه فسفر آب از میزان 13 صدم درصد فراتر برود، شاهد پدیده جلبک زایی و بوی بد و نامطبوع خواهیم بود که این امر در بحث اکسیژن آب هیچ نقشی ندارد. افزایش اکسیژن در آب دریاچه از طریق فعالیت تصفیه خانه نیست و معمولا  به وسیله فواره‌هایی که در دریاچه تعبیه شده یا حرکت‌هایی که ایجاد موج می‌کند مثل تردد قایق‌های موتوری انجام می‌گیرد

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهدای خلیج فارس تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسن غلامی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب به عنوان خط مقدم بهداشت عمومی در جامعه بصورت شبانه روزی در حال جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب است.

وی افزود: تصفیه فاضلاب علاوه بر دفع بهداشتی فاضلاب و کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشت عمومی از هدر رفت آب در صنایع به ویژه صنایع آب بر پیشگیری می‌کند.

ناظر اجرا و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان گفت: در حال حاضر تنها به یکی از واحدهای صنعتی استان که در بخش تولید کاغذ فعالیت دارد، سالانه بیش از ۴ میلیون متر مکعب پساب تحویل می‌شود.

غلامی بیان کرد: با استفاده از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب در بخش صنعت، از مصرف آب سالم در این بخش جلوگیری و به ذخیره منابع آب شیرین کمک شایانی می‌شود.

کد خبر 6087895

دیگر خبرها

  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل