Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اسدی در ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی «چالش های مقاومت از نگاه قرآن کریم» گفت: مقاومت اسلامی آمیخته با چالش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «علی اسدی» در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» که پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 3مهر) در سالن نشست های ستاد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی «چالش های مقاومت از نگاه قرآن کریم» پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر علمی کمیسیون تخصصی چالش های مقاومت از نگاه قرآن کریم با اشاره به این که در این کمیسیون از میان مقالاتی که ارائه شده بود چهار مقاله انتخاب و در کمیسیون ارائه شد، اظهار داشت:  این نکته لازم به یادآوری است به صورت طبیعی وقتی یک جامعه و کشوری بخواهد برای حفظ هویت فکری و سیاسی خودش و حتی حفظ موجودیت خودش تلاش کند و در برابر دشمنانی که تهدید می‌کنند، ایستادگی کند یک سری مشکلات و چالش هایی در برابرش به وجود می آید.

 

وی بیان داشت: این چالش ها یا دشمنان ایجاد می‌کنند یا این که در اثر عواملی پدید می آید اما به هر صورت، این چالش ها می‌تواند در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی باشد که در جهان مقاومت امروز نیز نمونه های آن را به وضوح می بینیم.

 

حجت الاسلام اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اولین مقاله توسط حجت الاسلام سید محسن آل نبی با عنوان «بازشناسی مفهومی و تبیین چالش ها و تنگناهای مقاومت از نگاه قرآن» ارائه شد، تصریح کرد: تحریم هایی که صورت می گیرد یا تهاجم فرهنگی که هدفمند علیه باورها و ارزش ها صورت می گیرد یا ایجاد گروه های تروریستی و تجزیه طلب از جمله این چالش ها است که آقای آل نبی از نگاه قرآن کریم تلاش کردند نمونه هایی از آنها را بیان کرده و راهکارهای قرآنی را ارائه بدهند.

 

وی اضافه کرد: ایشان ضمن باز شناسی مفهومی مقاومت با استناد به آیات قرآن و به صورت عمومی چند چالش و مشکل مربوط به مقاومت را مطرح کردند و تلاش کردند تا راه مقابله با آن بیان کنند؛ به عنوان مثال باز تولید شبهه از جمله چالش هایی است که دشمن ایجاد می‌کند و دوم ایجاد سوء ظن و بدگمانی نسبت به وعده های الهی و سوم هزینه بر بودن مقاومت است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: مقاله دوم را آقای مرتضی غرسبان روزبهانی ارائه کردند و ایشان در این مقاله به چالش های سیاسی پرداختند؛ از جمله چالش هایی که ایشان مطرح کردند می‌توان به ایجاد اختلاف، نفوذ، تسلط استبدادی، جبهه سازی دشمن، تلاش برای ایجاد انزوا و تضعیف اشاره کرد که ایشان در ادامه تلاش کردند تا راهکارهایی نیز ارائه بدهند.

 

وی یادآور شد: مقاله سوم را حجت الاسلام دکتر حسینعلی یوسف زاده با عنوان «نسبت سنجی قاعده لاضرر با الزامات مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» ارائه دادند؛ همانطور که می دانید طبق قاعده لاضرر، ضرر به جان و مال و جامعه اسلامی شرعا درست نیست ولی از آن طرف با مقاومت به صورت طبیعی این ضررها رخ می دهد، حال نسبت این ها چیست؟ آیا هرجایی ضرر اتفاق بیافتد باید خودرداری کنیم یا خیر؟ ایشان نتیجه گرفتند که گاهی مقاومت برای حفظ موجودیت دین و جامعه اسلامی است و ضررهای مالی و جانی و امثال آن در این حوزه مشکلی ندارد.

 

حجت الاسلام اسدی با بیان بر این که مقاله چهارم را آقای سید حسین شفیعی دارابی با عنوان «واکاوی چالش‌های اقتصادیِ مقاومت اسلامی و راهکارهای قرآنی آن» ارائه کردند، گفت: ایشان در این مقاله روی چالش های اقتصادی متمرکز شدند که در چند محور آنها را بیان کرده و گفتند این چالش ها در حوزه های ارزشی، اجتماعی و سیاسی با رویکرد اقتصادی تلاش کردند تا تبیین قرآنی ارائه بدهند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم همایش ملی مقاومت اسلامی مقاومت از نگاه قرآن حجت الاسلام چالش ها تلاش کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کمک سه میلیارد تومانی این نهاد برای بازسازی و تجهیز مهد قرآن کریم در این شهر خبر داد.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های شورای ششم در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اعضای شورا با مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان مهد قرآن کریم موافقت کردند.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم است که در مسیر تحقق آن تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و نباید از توسعه همه‌جانبه شهر قزوین از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه غافل بمانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مساعدت سه میلیارد تومانی شورای شهر قزوین پیرامون تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم خاطرنشان کرد: سال گذشته اعضای شورا با لایحه شهرداری قزوین پیرامون خرید ساختمان دانشگاه آزاد واقع در خیابان دارایی و واگذاری آن به صورت اذن در انتفاع به مهد قرآن کریم استان موافقت کردند و در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه قرآنی، مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و مرمت این ساختمان را مصوب کردند.

فرمانی با اشاره به حذف کارت رفاهی ورزشی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت کارکنان شهرداری، کارت‌های رفاهی ورزشی از جمله استخر ارائه و پرداخت مبالغ نقدی در این ردیف حذف شود.

وی گفت: سال گذشته سرانه ورزشی که در قالب کارت‌های استفاده از استخر برای کارکنان شهرداری تعریف شده بود، حذف و در ازای این کارت‌ها مبالغ نقدی به حساب کارکنان واریز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این اقدام سبب شد تا سرانه ورزشی خانوار شهرداری حذف شود و پول‌های دریافتی در مسیر ورزش هزینه نشود. ضرورت دارد تا شهرداری قزوین مجدد کارت‌های استخر را برای استفاده کارکنان شهرداری در نظر بگیرد.

کد خبر 747781

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر