Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش لهونی زره تن روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی استان که با حضور دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، به رشادت های مردم کرمانشاه در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: تاریخ رشادت و دلاوری مردم مرزدار کرمانشاه را گواهی خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس در استان کرمانشاه باعث شد که دولت در این خطه سرمایه گذاری نکند و این عامل عقب ماندگی اقتصادی کرمانشاه نسبت به سایر استان شد و متاسفانه هر روز شکاف بین استان های برخوردار و کم برخوردار زیادتر می‌شود.

لهونی افزود: باتوجه به محرومیت کرمانشاه که علت اصلی آن مرزی بودن و جنگ تحمیلی است باید در بودجه سال ۱۴۰۰ توجه ویژه ای به این استان شود.

وی یکی از مهم ترین مشکلات اورامانات را بیکاری دانست و گفت: در منطقه اورامانات حدود ۲ میلیارد متر مکعب آب روان جاری است که اگر ۱۰۰ میلیون آن به این خطه تخصیص داده شود بسیاری از مشکلات بیکاری در بخش کشاورزی و صنعتی و همچنین آب شرب حل خواهد شد و انتظار داریم وزارت نیرو این مقدار آب را با اجرای سامانه سردسیری تامین کند.

ثبت جهانی منطقه اورامانات تحول مهمی برای کشور و منطقه است

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به حضور نمایندگان سازمان یونسکو در استان برای ثبت جهانی منطقه گردشگری اورامانات گفت: فرایند ثبت جهانی منطقه اورامانات هفت سال است شروع شده که اگر به ثبت جهانی برسد تحول بزرگی برای کشور، منطقه و استان در زمینه گردشگری و خدمات خواهد شد.

لهونی بیان داشت: زیرساخت های مواصلاتی اورامانات اصلا جوابگوی گردشگران نیست و مسیرهای منتهی به این منطقه سالیانه حدود ۷۰ کشته برجای می گذارد که نیازمند توجه و اعتبارات ویژه است و از معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه می خواهیم این اعتبار در بودجه سال آینده لحاظ کند.

او یکی از خواسته های مردم زلزله زده استان کرمانشاه را تمدید یک سال دیگر امهال وام ها دانست و خواستار طرح موضوع آن در شورای سران قوا شد.

نماینده مردم شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه مسوولان به رفع مشکلات مناطق مرزی، خواستار توجه خاص به مشکلات بیکاری و معیشتی شهرستان های مرزی استان شد.

اورامانات در استان کرمانشاه به منطقه ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بخشی از اورامانات نیز در شهرستان های مریوان، سروآباد و کامیاران در استان کردستان واقع شده و بخش دیگری از آن نیز در استان حلبچه عراق واقع می باشد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

برچسب‌ها دفتر امور پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور کرمانشاه اورامانات پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه اورامانات کرمانشاه اورامانات اخبار کنکور استان کرمانشاه ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت: انقلاب اسلامی ایران و حمایت های مردم ما از مردم مظلوم فلسطین موجب بیداری مردم جهان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در آئین نماز جمعه این هفته کرمانشاه با بیان اینکه دانشجویان جهان سیاست‌های آمریکا را زیر سوال برده‌اند، اظهار کرد: ایستادگی مردم ایران اسلامی در قبال مواضع حق و حقیقت مردم فلسطین باعث شده که هم اکنون شاهد یک بیداری جهانی علیه نظام سلطه و رژیم جنایتکار اسرائیل در جهان باشیم.

وی یادآور شد: تظاهرات دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه را می‌توان یکی از برکات طوفان الاقصی عنوان کرد که موجودیت اسرائیل را در بین افکار عمومی جهان خدشه دار کرده و زیر سوال برده است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: برگزاری این اعتراضات در کنار عملیات طوفان الاقصی و سپس وعده صادق ضربات محکمی را بر هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی وارد کرد به طوری که بزودی شاهد نابودی جبهه باطل خواهیم بود.

وی با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی ایران در بیداری جهانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که در مقابل سیاست استکبار جهانی توانسته با شجاعت قد علم کند و دانشجویان آمریکایی نیز باید بدانند که این اعتراضات آنها قطعاً نابودی استکبار جهانی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام غفوری در بخش دیگری از خطبه‌ها با مهم خواندن تقوای الهی گفت: باید تقوای الهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم زیرا خداوند شاهد اعمال و رفتار ما است و یاد خداوند را باید همواره در نظر داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب جعفری هستند که سیره عملی ایشان باید مورد توجه مسلمانان به ویژه شیعیان قرار بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: یکی از درس‌هایی که باید از سیره امام صادق آموخت موضوع غیرت دینی و پرهیز از حضور در مجالس دارای گناه است به طوری که بر اساس روایتی امام صادق (ع) در مجلسی که حاکمان وقت تدارک دیده بودند، حضور یافتند اما به محض مشاهده آثار گناه مجلس را ترک کردند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو در تهران که با حضور ۷۰ کشور جهان در حال برگزاری است افزود: در این نمایشگاه فرصت‌های تجاری، صادرات و سرمایه‌گذاری کشورمان به نمایش گذاشته شده است که می‌تواند در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و حتی معیشت مردم تأثیرگذار باشد.

کد خبر 750338

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه