Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور سرتیپ دوم ستاد یحیی الهی فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه و سرلشکر ستاد حسین عبدالهادی محمد محبوبه فرمانده مرزبانی منطقه سوم جمهوری عراق در مرز خسروی برگزار شد.

یحیی الهی فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در این دیدار بر تبادل به موقع اطلاعات، وضعیت امنیت مرزهای مشترک، انتظامات مرزی، ارزیابی سطح فعلی همکاری‌های دو جانبه قانونی و توافق نامه‌های دو کشور، مبارزه جدی با قاچاق و جلوگیری از تردد و فعالیت گروهک‌های تروریستی معاند و همچنین ارتقا سطح همکاری‌های دو جانبه تأکید نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در ادامه گفت: در این جلسه توافق گردید کلانتران مرز از افراد غیرمجاز که بصورت سهوی وارد خاک دو کشور می‌شوند و منع قانونی نداشته به کشور عودت گردند و اهتمام بیشتری در خصوص مبارزه با قاچاق، گشت‌های همزمان از نوار مرز به خصوص دو طرف پایانه‌های مرزی، ورود افراد غیرمجاز به مناطق حفاظت شده اقدام و از شکار ممنوع در نوار مرز جلوگیری به عمل آید.

الهی با تأکید بر تبادل اخبار و اطلاعات، به منظور برقراری امنیت در مرزهای دو کشور گفت: در صورت اطلاع از هرگونه تهدید به ویژه داعش بلافاصله هر دو کشور به طرف مقابل اطلاع رسانی نمایند.

در ادامه این ملاقات سرلشکر ستاد "حسین عبدالهادی محمد محبوبه" فرمانده مرزبانی منطقه سوم جمهوری عراق با اشاره به اینکه، در صورت بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین کلانتران مرز دو کشور آمادگی لازم جهت برگزاری ملاقات‌های اضطراری و حضوری فعال در پایانه‌های مرزی (خسروی- منذریه) را دارا هستند.

مرزبان منطقه سوم جمهوری عراق بر ضرورت بالا بردن سطح روابط دوستانه و حل مشکلات مرزی تأکید نمود و اظهار داشت: در صورت جابجایی فرماندهان و کلانتران مرز به طرف مقابل اطلاع رسانی صورت گیرد و کلانتران مرز هر سه ماه یکبار به موقع و به صورت متناوب انجام شود.

وی گفت: بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران عهد برادری برقرار است و این دو کشور دارای مشترکات زیادی هستند و تلاش می‌شود تا با برگزاری نشست‌های مشترک امنیت در مرز دو طرف حفظ و ارتقا یابد.

در پایان این نشست مشترک مرزی تفاهم نامه‌ای در ده بند به امضای طرفین رسید و بر ضرورت گسترش و تحکیم همکاری‌های متقابل و روابط دوستانه و تبادل کلیه اخبار اطلاعات و ملاقات‌های مرزی از طریق کلانتران مرز تأکید نمودند.

کد خبر 5032070

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه مرزبانی مرز خسروی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان دفاع مقدس اردبیل بیرجند فرمانده مرزبانی کلانتران مرز جمهوری عراق منطقه سوم دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم