Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حسین نجات روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره مستند اخیر بی‌بی‌سی فارسی در مورد جلسه فرماندهان سپاه در میانه دفاع مقدس گفت: ما در زمان جنگ دو جریان نفاق داشتیم؛ یک جریان نفاق آشکار بود که همان منافقین بودند که‌ به صدام پناهنده شدند و اخبار و اطلاعات جنگ را یا به صورت تخلیه تلفنی یا به واسطه نفراتی که داشتند، در اختیار صدام می‌گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه یک جریان نفاق پنهان هم داشتیم که در دفتر آقای منتظری جمع شده بودند، اظهار داشت: این جریان که تبلور آن در داماد آقای منتظری و برادر دامادش، سید مهدی هاشمی بود که بعدا اعدام شد، از ساده‌لوحی آقای منتظری استفاده و احساس می‌کردند که می‌توانند همه کارهایی که مدنظرشان است را از طریق ایشان انجام دهند. ایشان فقیه وارسته و زحمت کشیده‌ای بود ولی متاسفانه بسیار ساده بود و روی ایشان اثر می‌گذاشتند.

سردار نجات ادامه داد: آنها اولین کاری که کردند، این بود که توانستند با جریان‌سازی به گونه‌ای که کسی هم متوجه چگونگی آن نشود - به خاطر صلاحیت‌های فقهی و سابقه مبارزاتی که آقای منتظری داشت - توانستند برای در مجلس خبرگان ایشان را به عنوان قائم مقام رهبری رای‌گیری کنند، بدون اینکه با امام مشورت یا صحبتی کرده باشند.  

وی با بیان اینکه بعدها امام (ره) در نامه‌ای فرمودند که والله از همان اول من با قائم مقامی آقای منتظری مخالف بودم و با من هم مشورت نشد، تصریح کرد: این جریان دنبال بازوی دوم هم بودند یعنی سپاه را به عنوان یک قدرت برای خود می‌خواستند بنابراین جریانی بر علیه فرماندهان آن مقطع سپاه درست کردند دو نفرمد نظرشان بود یکی مهدی هاشمی مسئول واحد نهضتهای سپاه که بعدها باتهام همکاری با ساواک و قتل مرحوم شمس ابادی ودو نفر دیگر وعامل اصلی نفوذ دربیت منتظری اعدام شد و دیگری هم آدم بدی نبود و با اینکه نسبت به بیت آیت‌الله منتظری خوش‌بین بود و تابع آنان بود.

سردار نجات افزود: زمانی که ما درگیر جنگ بودیم و احتیاج به اتحاد داشتیم، این افراد جریانی توسط تعداد محدودی از برادران یگان‌های ما درست کردند که بسیار موجه و پاک بودند ولی آنها اینطور وانمود کردند که فرمانده وقت کل سپاه در جبهه‌ها خیانت می‌کند، در صورتی که در آن موقع همه تلاش محسن رضایی معطوف به این بود که همه نیروها و سلیقه‌ها را جمع کند تا در جبهه پیشروی انجام دهد.  

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه آن جریان قبل از عملیات بدر در جلسات مختلف بر علیه فرمانده وقت کل سپاه موضع‌گیری کردند، خاطرنشان کرد: حتی در جلسه‌ای هم آقای منتظری به خدمت امام رسیده و گفته بود که فرمانده سپاه کودتا می‌کند که امام چون می‌دانست این از کجا آب می‌خورد، به آقای منتظری گفته بود اینها که بچه‌های خودمان هستند، بگذارید کودتا کنند. بچه‌های خودمان که علیه ما کودتا نمی‌کنند.  

نجات با بیان اینکه جریان کودتای خزنده به عنوان تغییر فرمانده کل سپاه و گذاشتن فردی هم‌راستای خودشان در دست دفتر آقای منتظری بود، ابراز داشت: آنها همان بلوا را راه انداختند که در آن زمان فرمانده سپاه پاسخ‌شان را داد که قبول نکردند. نهایتاً امام (ره) پیامی توسط آیت‌الله شهید محلاتی دادند که در پادگان ولیعصر قرائت شد. اول امام افرادی که این بلوا را با راه انداختند، نصیحت کرد و گفتند فریب نخورید ما با غوغاسالاری فرمانده عوض نمی‌کنیم. الان وقت جنگ است همه باید به جنگ توجه کنید.  

وی اضافه کرد: ایشان گفتند چون می‌دانم شما فریب خورده‌اید و به اصطلاح خائن نیستید، شما را می‌بخشم، بروید دنبال جنگ. اگر بعد از این کسی این قضیه را ادامه دهد، آن موقع برخورد دیگری می‌کنم. آن برادران هم چون فهمیدند که اشتباه کردند و مسیر بدی را طی کردند، اتفاقاً در یگان‌های دیگر به صورت ناشناس رفتند، جنگیدند و یکی، دو نفر از آنها که من یادم هست، شهید شدند.  

جانشین قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه بعضی از آن افراد مانند اکبر گنجی که خود او هم عامل بیت منتظری و سیدمهدی هاشمی‌ها بودند، همان فتنه‌انگیزی‌ها را ادامه دادند که منجر به فرارشان از ایران شد، عنوان کرد: طیف اکبر گنجی و اینها که سنجیده کار نفاق را انجام می‌دادند، همین الان هم در خارج از کشور با رسانه‌های بیگانه همکاری می‌کنند ولی جریانی که فریب خورده بودند، شهید شدند.

برچسب‌ها شبکه بی بی سی جنگ تحمیلی عملیات بدر مهدی هاشمی دفاع مقدس اکبر هاشمی رفسنجانی سیدمهدی هاشمی هفته دفاع مقدس محسن رضایی ایران چهلمین سالگرد دفاع مقدس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه بی بی سی جنگ تحمیلی عملیات بدر مهدی هاشمی دفاع مقدس اکبر هاشمی رفسنجانی سیدمهدی هاشمی هفته دفاع مقدس محسن رضایی ایران چهلمین سالگرد دفاع مقدس شبکه بی بی سی جنگ تحمیلی عملیات بدر مهدی هاشمی دفاع مقدس اکبر هاشمی رفسنجانی سیدمهدی هاشمی هفته دفاع مقدس محسن رضایی ایران چهلمین سالگرد دفاع مقدس اخبار کنکور آقای منتظری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار اباذر سالاری بیان داشت: سپاه آنچه امام خمینی (ره) و اکنون امام ولایت می‌فرمایند را سرلوحه کار خود قرار داده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: این روز‌ها و در دنیا وحشی گری و سیاست‌های دوگانه شاهد اقدام مؤثر سپاه در حمایت از مردم مظلوم غزه هستیم.

سردار سالاری افزود: همه شیاطین عالم بر مردم مظلوم فلسطین هجوم آورده اند و اسرائیل غاصب، آمریکای جنایتکار، اروپا و همه کشور‌هایی که به ظاهر نام اسلام را یدک می‌کشند در مقابل عده‌ای انسان مظلوم و بیگناه در فلسطین قرار گرفته اند.

وی گفت: جنایتکاران در این ایام روزانه مردم مظلوم فلسطین را بمباران می‌کنند و بمب‌های سنگرشکن یک تُنی بر سر مردم و کودکان می‌ریزند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: در این ایام تنها کشوری که تا پای جان در کنار مردم فلسطین ایستاده، نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردم متدین ما نیز در راهپیمایی‌ها و همه ادوار چهار دهه گذشته همواره حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده اند.

سردار سالاری با بیان اینکه در دنیای امروز باید با زبان دشمنان با آن‌ها حرف زد، گفت: اکنون شاهدیم که سپاه در مقابل استکبار جهانی ایستاده و هیمنه دشمن را درهم شکسته است.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا اینگونه قدرتمندانه در مقابل دشمن نایستاد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: پس از جنایتی که آمریکایی‌های شیطان صفت در ترور سردار سلیمانی انجام دادند، ایران اسلامی با حمله به مدرن‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی ها، هیمنه آن‌ها را شکست و پس از آن معبری باز شد تا اقداماتی علیه استکبار جهانی اجرا شود.

سردار سالاری افزود: پس از این حمله همه مردم دنیا نگاه ویژه‌ای به ایران اسلامی خواهند داشت.

وی گفت: روزانه نیرو‌های یمنی و حشدالشعبی عراق به مجموعه‌های استکبار سیلی می‌زنند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: همه اقدامات امام خمینی (ره) از جمله دستور تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام بزرگی بود.

سردار سالاری افزود: از بدو تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد اقدامات مؤثر این نهاد در عرصه‌های مختلف بوده ایم.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن سپاه به عنوان یک نهاد درخشان بوده و این روز‌ها بیشتر این موضوع قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: سپاه خود را صرفاً در امر دفاع محدود نکرده است و در دیگر امور از جمله سازندگی و محرومیت زدایی نیز اقداماتی زیادی داشته است.

سردار سالاری افزود: بزرگترین طرح‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا شده است.

وی گفت: سپاه به محرومان نیز توجه داشته است و اقدامات بسیار مؤثری در توانمندسازی، اشتغال، راهسازی، احیاء چشمه‌ها و قنوات، آبرسانی به روستا‌های محروم، ساخت مدارس و مساجد و مجموعه‌های ورزشی داشته است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه سپاه متناسب با شرایط روز برنامه ریزی می‌کند، افزود: با توجه به نام گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهش تولید با مشارکت مردم، سپاه با بهره گیری از ظرفیت بسیج و مشارکت مردم در این زمینه اقداماتی را در نظر گرفته است.

سردار سالاری افزود: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس حضور مردم و بسیجیان معادلات جنگ را بر هم زد در شرایط امروز جامعه نیز در عرصه جهش تولید باید از ظرفیت مردم استفاده شود.

وی گفت: موضوع قرارگاه تحول محلات هم بهره گیری از ظرفیت مردم برای رفع دغدغه آن‌ها اجرا شد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: سپاه ظرفیت بسیار خوبی در حوزه بسیج قشری دارد و برای بسیاری از طرح‌های تولیدی اشتغالزا در عرصه‌های مختلف تسهیلات قرض الحسنه‌ای در نظر گرفته است.

سردار سالاری افزود: برای انتقال مفاهیم دینی و انقلابی به نسل جوان و نوجوان، برنامه‌های متعددی از جمله اردو‌های راهیان پیشرفت، راهیان نور جنوب از جمله راهیان نور دریایی، ایجاد اردوگاه‌های فرهنگی جدید و برگزاری یادوراه شهدا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است