Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در تاریخ هر سرزمینی روزهایی است که درخشان‌تر از دیگر روزهاست؛ این روزها برای همیشه در حافظه تاریخی مردمان آن سرزمین ثبت و گرامی داشته می‌شود.

در تاریخ ما نیز هفته دفاع مقدس روزهایی است برای یادآوری رشادت، شجاعت، ایثار و فداکاری جوانان این مرز و بوم که جان بر کف و جانانه از کشور دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماشاالله حرمتی یکی از آن جوانان دیروز و پیشکسوتان امروز است که هفته دفاع مقدس بهانه‌ای شد تا به سراغ وی برویم و دقایقی پای صحبت‌هایش بنشینیم.

حرمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خرداد ماه سال ۶۳ نخستین حضورم در جبهه بود؛ اظهار کرد: بنده در دوره ۱۳ آموزشی پادگان قهرمان آموزش دیدم و بعد به اردوگاه شهید محرمی رفته و از آنجا به جزیره مجنون اعزام شدم و در عملیات کربلای ۵، عملیات میمک، عملیات سال ۶۵ در جزیره مجنون و … حضور داشتم.

این رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس به بیان خاطره‌ای از ایام دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: خاطرات زیادی دارم که بیشتر در مورد هم رزمانم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین خاطرات و شاخص‌ترین خاطرات من مربوط به شهید محمدلو و شهید جعفر عبادی است که همیشه از آن دو یاد می‌کنم؛ افزود: رزمندگان در مسجدی در منطقه رفیع به صورت گروه‌های سه یا چهار نفر هر شب نماز می‌خواندند و یا به گشت شناسایی می‌رفتند، در این بین شهید جعفر عبادی و شهید محمدلو هم همیشه با هم بودند.

شهید عبادی و شهید محمد لو هر دو رزمی کار بودند و با هم مبارزه هم می‌کردند و نماز شب را هم با هم می‌خواندند و خیلی صمیمی بودند حرمتی با اشاره به اینکه شهید عبادی و شهید محمد لو هر دو رزمی کار بودند و با هم مبارزه هم می‌کردند، افزود: این دو شهید نماز شب را هم با هم می‌خواندند و خیلی صمیمی بودند.

وی با اشاره به اینکه یک روز همه به پدافندی رفتیم تا برای عملیات آماده شویم، افزود: همیشه عملیات در نیمه‌های شب انجام می‌شد اما این بار عملیات برای نخستین بار موقع اذان مغرب آغاز می‌شد.

این رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس با اشاره به اینکه در خط اول کانال‌های کوتاهی وجود داشت که در آنها سنگرهای حفره روباه کوچکی آماده کرده بودند، افزود: در زمان سنگین شدن آتش به داخل سنگرهای حفره روباه می‌رفتیم.

وی با اشاره به اینکه شب عملیات در سنگرها نشسته بودیم و من در سنگر صدای آشنا از داخل کانال شنیدم؛ بیان کرد: وقتی سر خود را بیرون آوردم، دیدم شهید جعفر عبادی و شهید محمد لو دست در گردن هم انداخته و در حال مشاعره بودند.

حرمتی با اشاره به اینکه این دو شهید معمولاً با هم مشاعره می‌کردند و در سنگر هم در حال مشاعره بودند؛ عنوان کرد: یکی از گردان‌ها به خط زده بود و آتش تقریباً داشت سنگین می‌شد، دقیقاً لحظه‌ای که من پیش شهید محمد لو و شهید عبادی رسیدم دیدم که شهید عبادی مصرع «الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها» را می‌خواند و شهید محمد لو مصرع دوم «که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها» را خواند و گریه می‌کردند و انگار می‌دانستند قرار است چه اتفاقاتی بیفتد و به زودی با هم در حالی که دست در گردن هم دارند شهید شوند.

وی ادامه داد: در همین حال و هوا بودند که من خجالت کشیدم و خواستم که خلوت آنها را خراب نکنم و به آرامی از سنگر خارج شوم، که شهید محمدلو صدایم کرد و مرا در بزم خود شریک کردند، آنها مشاعره می‌کردند و گریه می‌کردند و من هم با گریه آنها گریه می‌کردم.

این رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس افزود: شهید محمدلو و شهید عبادی باید نیروها را برای عملیات جلو می‌بردند، از هم خداحافظی کردیم، بعدها شنیدم که وقتی که نیروها را جلو برده بودند خود آنها به خط اول برگشته و در اثر اصابت یک خمپاره ۱۲۰ با هم شهید شده‌اند.

کتابی با نام «دو ماشال» در دست چاپ است

وی در ادامه به کتاب خاطرات خود اشاره کرد و با بیان اینکه کتابی با نام «دو ماشال» در دست چاپ است؛ افزود: نویسنده این کتاب خانم سماوات است و آخرین مراحل چاپ سپری و یک نمونه چاپ شده است و قرار بود در هفته دفاع مقدس امسال رونمایی شود.

حرمتی با اشاره به اینکه رزمندگان برای مقام و پول به جبهه نرفتند اما بعد از جنگ رها شدند؛ بیان کرد: در شعار همه از حفظ ارزش‌ها و دفاع مقدس صحبت می‌کنند اما در عمل اینگونه نیست.

وی با تاکید بر اینکه محل مشخصی مانند کانون بازنشستگان برای رزمندگان وجود ندارد؛ عنوان کرد: رزمندگان به دنبال حفظ و انتشار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نسل بعد هستند اما حمایتی مادی و معنوی از آنها صورت نمی‌گیرد.

این رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس با تاکید بر اینکه بچه‌های جبهه و جنگ خاکی هستند اما مسئولان باید وظیفه خود را انجام داده و از آنها حمایت کنند، افزود: فعالیت‌هایی انجام شده اما به اندازه و کافی نبوده است.

کد خبر 5031724

منبع: مهر

کلیدواژه: چهل سالگی دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان دفاع مقدس اردبیل بیرجند رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس شهید محمد لو شهید عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست

به‌رغم هزینه‌های سیاسی و مالی که ایالات متحده برای اوکراین اختصاص داده و تازه‌ترین آن هم بسته کمکی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده، برخی مقامات دولت «جو بایدن» نسبت به پیروزی اوکراین در برابر روسیه تردید دارند.

به گزارش ایسنا، اوکراین در ماه‌های اخیر با وضعیت وخیمی در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کرد زیرا بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه شده بود البته این اوضاع برای اوکراین همچنان ادامه دارد و روسیه در نقطه مقابل دستاوردهایی را بعضا در میدان نبرد کسب می‌کند.

سه تن از مقامات آمریکایی به شرط آنکه نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با نشریه پالتیکو ضمن اذعان به برتری تسلیحات و نیروهای روسیه، گفتند: «اولویت فوری متوقف کردن خسارات اوکراین و کمک به تغییر جریان میدان نبرد است. بعد از آن اولویت کمک به اوکراین جهت بازپس‌گیری قلمروهایش است. آیا آنها آنچه را که برای پیروزی نیاز دارند، خواهند داشت؟ بله اما این مورد تضمینی برای پیروزی آنها نخواهد داد. عملیات‌های نظامی بسیار پیچیده‌تر هستند.»

گزارش شده که در کنگره ایالات متحده هم این بحث میان قانونگذاران به دغدغه‌ اصلی آنها بدل شده است و دائما این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا می‌تواند منجر به «شکست روسیه توسط اوکراین» شود و یا اینکه راه‌حلی موقتی برای جلوگیری از حمله خواهد بود.

یکی از این منابع ناشناس گفت: «بحث‌های زیادی وجود دارد درباره اینکه آخر این بازی و پیروزی اوکراین به چه شکل خواهد بود؟»

به طور کلی با وجود کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که روز چهارشنبه توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد و به تصویب رسید، بسیاری از مقامات دولت این کشور نسبت به «پیروزی اوکراین» شک دارند و خودشان هم می‌دانند که این کمک‌ها احتمالا نمی‌تواند مانع پیشروی نیروهای روسیه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت