Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:22:30 GMT

سرگذشت زنان رزمنده گلستان کتاب و فیلم می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۸۵۱۷

سرگذشت زنان رزمنده گلستان کتاب و فیلم می‌شود

الهه غیناقی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : خدمات زنان رزمنده گلستان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، سیاسی و نظامی همراه و همگام با مردان حماسه آفرین در زمان جنگ، موضوع ساده‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و آن را نادیده گرفت.

وی گفت: با وجود اعزام فراوان زنان به جبهه ها در دوران دفاع مقدس، گلستان زن شهید در جنگ تحمیلی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیناقی ادامه داد :علاوه بر مشارکت زنان گلستانی در پشت جبهه، ۵۰۰ زن استان در میدان نبرد و خط مقدم حاضر شده و با حضور در عملیات‌‏ها، عکاسی و خبرنگاری، پرستاری و امدادرسانی به مجروحان و اسارت در جنگ، پایداری های بی نظیری از خود به نمایش گذاشتند.

وی به چاپ چندین کتاب با موضوع افتخار آفرینی زنان گلستانی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: کتاب‌های حشمت، گوهرانه، ترنم سرخ، جبهه عشق، لیلی های وطن، دختر یزدان و یک زن از جمله کتاب های منتشر شده در حوزه ایثارگری زنان رزمنده گلستان است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد : در همین راستا و با هدف معرفی زنان ایثارگر استان، چندین فیلم مستند از زندگی آنان تهیه و صدا و سیما پخش شد.

آیین‌های هفته دفاع مقدس هر سال از ۳۱ شهریورماه و همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

استان گلستان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حدود ۴ هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد.

برچسب‌ها دفاع مقدس گلستان بانوان پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس گلستان بانوان دفاع مقدس گلستان بانوان اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیمامرکز کرمان، پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر