Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار معروفی خاطرات خودنوشت دوران اسارت را که بلافاصله بعد از جنگ آغاز کرده، مقدمه نوشتن بچه های حاج قاسم دانست و گفت: نام کتاب را بدون مشورت شهید سلیمانی انتخاب کردیم اما برای چاپ این مجموعه سه ماه توقف کردیم زیرا من ترس از دیده شدن داشتم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی، بعد از ظهر پنجشنبه(۴ مهر) در آیین رونمایی از یادداشت شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی بر کتاب«بچه های حاج قاسم» مجموعه خاطرات سردار معروفی از دوران دفاع مقدس به قلم افسر فاضلی شهربابکی؛ گفت: بلافاصله بعد از جنگ در سال ۶۹ عمده خاطرات دوران اسارت به ویژه خاطرات بصره را نوشتم که یادم نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: با اینکه هشت سال در جنگ بودیم اما من امام را در بصره شناختم،فلسفه نایستادن حضرت زینب در نماز شب(شام غریبان) را در بصره متوجه شدم و عطش عاشورا را در بصره فهمیدم اما هیچوقت جرأت نکردم از شهادت مظلومانه و وضع فجیعی که بر رزمندگان ما گذشت چیزی بگویم یا بنویسم؛ اینها همه اما ذره ای از سختی ها برای انقلاب است و برای همین نباید به سادگی انقلاب را از دست بدهیم.

 

 

وی یکی از سنت های هر ساله شهید سلیمانی در ماه مبارک رمضان را «یک افطار یک خاطره» در کرمان با جمع کردن بچه های دوران جبهه عنوان کرد و افزود: سال ۹۱ به واسطه ابراهیم شهریاری از من خواستند در این برنامه شرکت کنم و خاطره بگویم و من آن شب بخشی از خاطرات بصره را گفتم که شهید سلیمانی با شنیدن آن گفت مو به تن من راست شد.

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه وقتی خاطرات از شلمچه(محل اسارت) تا تکریت را در ۲۰۰ صفحه نوشتم، فقط ۱۰ صفحه آن را به جنگ اختصاص داده بودم زیرا فکر می کردم دیگران باید درباره جنگ بنویسند و من خاطرات اسارت را؛ کتاب را به وسیله شهید پورجعفری برای حاج قاسم فرستادم که درباره آن برای من بنویسد که در سال ۹۱ برای من نوشت و خواست که درباره جنگ هم بگویم.

 

 

وی ادامه داد: ۷۵۰ ساعت وقت گذاشتم و نوشتم و در این فکر بودم که سردار سلیمانی توصیه کرده از آقایان سرهنگی و یا دهقانی(به عنوان خاطره نگار) استفاده کنم اما من همان ایام در یادواره ای در شهر خودم یعنی شهربابک شرکت کردم و پس از آن خانم افسر فاضلی شهربابکی از همشهریان من نامه ای چهار صفحه ای نوشت که باعث شد این کار را به وی بسپارم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: این کتاب ۹ بار بازبینی شد و ۵ تا ۶ ماه طول کشید تا اسم آن را انتخاب کردیم آن هم بدون مشورت با حاج قاسم چون اگر می دانست این اسم را انتخاب کردیم مخالفت می کرد؛ {بعد از طی همه مراحل} ۳ ماه کتاب را نگه داشتیم چون من می ترسیدم این کتاب مرا مطرح کند در حالیکه من کسی نیستم و این مجموعه متعلق به بچه های حاج قاسم است.

 

 

وی با بغض در گلو و اشک ادامه داد: این کتاب برای دیده شدن نیست من از خدا خواستم این توفیق را به من ندهد که دیده بشوم؛ من و نویسنده کتاب، ریالی از این کار سود نبردیم در حالیکه در چاپ ششم به ۱۰ هزار جلد رسید و اکنون چاپ هشتم آن است و ما از مرکز حفظ آثار و نشر سپاه خواستم با آن ۲۰ درصد کار فرهنگی انجام دهد اما گله ای دارم و آن اینکه این کتاب در کرمان مورد بی مهری است در حالیکه در رادیو سیستان آن را تبدیل به روایت کرد و روزنامه های استان گلستان تیتر زدند« سپاه نینوا را بچه های حاج قاسم می سازند»

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه این کتاب به دست مقام معظم رهبری نیز رسید و اولین سئوال معظم له درباره نویسنده بود که من به ایشان عرض کردم خانم فاضلی شاعر و نویسنده اهل بیت و دفاع مقدس و عاشق ولایت است؛ بیان کرد: مقام معظم رهبری چندین بار دستان مرا با تبسم و به نشانه رضایت گرفتند و من رضایت را در ولایت برای حاج قاسم دیدم.

 

 

وی با اشاره به یادکرد مستمر امام خامنه ای از شهید سلیمانی اظهار داشت: ایشان نمی گذارند یاد او کهنه شود و مکتب حاج قاسم باید با بچه های حاج قاسم عملیاتی شود زیرا بچه های حاج قاسم ذوب در حاجی و حاجی ذوب در انقلاب و ولایت است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: ما برای اینکه در ستاد ترویج مکتب حاج قاسم راه را گم نکنیم همه برنامه های ستاد را به محضر امام خامنه ای ارسال کردیم تا از رهنمودهای ایشان بهره مند شویم.
 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بچه های حاج قاسم کتاب خاطرات بچه های حاج قاسم شهید سلیمانی سردار معروفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم

کاروان ۲۰۰۰ نفری از دختران و مادران اصفهانی به گلستان شهدای کرمان اعزام شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، 2000 نفر از بانوان اصفهانی در گلستان شهدای اصفهان حضور یافته و با تجدید میثاق بر سرمزار شهید زاهدی و نثار گل بر مزار این شهید به سوی گلستان شهدای کرمان عازم شدند.

کاروان دختران حاج قاسم با سربند یا زهرا و پلاکارت‌های " حجابم افتخارم" و تصاویر از حاج قاسم در مصلی امام علی (ع) کرمان هم پیمان شدند و به سمت بیت‌الزهرا به راه افتادند.

این کاروان، بزرگترین اردوی دخترانه کشور است که از گلستان شهدای اصفهان شروع و به گلستان شهدای کرمان ختم شد.

.

انتهای پیام/163/.

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی