Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دقایقی قبل در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه در دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی طی اظهاراتی عنوان کرد: تعداد ملاقات‌های ما نشانگر این است که روابط ما صمیمانه و رو به گسترش است. همه توافقات تحت کنترل شخصی روسای جمهور دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درک خوبی داریم که چطور در زمینه پروژه‌های دوجانبه و چطور در صحنه‌های بین‌المللی و سازمان ملل کار کنیم و البته اولویت اول ما موضوع برجام است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی برجام افزود: متاسفانه آمریکایی‌ها ایده‌های غیرقابل قبول و غیرقانونی را پیش می‌برند که مورد حمایت اعضای جامعه بین‌الملل نیست. به طور فعالانه با تمام اعضا و شرکای برجام کار می‌کنیم و امیدوارم بعد از ملاقات‌های امروز گام‌های جدید رو به جلو برداریم. حتما امروز درباره سوریه وسایر مسائل بین‌المللی صحبت خواهیم کرد، درباره روند آستانه و قطعنامه ۲۲۵۴ به گفت‌وگو خواهیم پرداخت.

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: شاهدیم در سازمان ملل تلاش می‌کنند با قوانین بین‌المللی مقابله کنند و نحوه کاری که ثمربخش بوده را مقابله کنند که امروز درباره اینکه چطور با این قضیه مواجه شویم، گفت‌وگو خواهیم کرد.

*حتی کرونا نتوانسته مانع آمدن من به مسکو شود

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در روسیه برای سومین بار در طول بیماری کرونا و سی و یکمین بار در طول وزارتم به مسکو اظهار داشت: حتی کرونا نتوانسته مانع آمدن من به مسکو شود. از مهمان‌نوازی شما تشکر می‌کنم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: روابط دو کشور زیر نظر مستقیم روسای جمهور دو کشور با جدیت پیگیری می‌شود. با جرأت می‌توانم بگویم در تاریخ روابط دو کشور رابطه با جدیت، نزدیکی و راهبردی کنونی نبوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: پروژه‌های مشترک دو کشور با فشارهایی که از خارج وارد می‌شود علیرغم فشارها به پیش می‌رود و امیدوارم جلسه کمیسیون مشترک دو کشور در ماه اکتبر تشکیل و بتوانیم این پروژه‌ها را از نزدیک دنبال کنیم.

ظریف عنوان کرد: همکاری ایران و روسیه در مقابله با یکجانبه‌گرایی و قانون شکنی آمریکا امروز به نظرم در دنیا به عنوان نمونه جلوگیری از پیشبرد اهداف یکجانبه مطرح است.

وی گفت: از نقش بسیار جدی و سازنده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همین طور در شورای امنیت قدردانی می‌کنیم. سفرای شما و شخص شما در مقابله با اقدامات غیرقانونی آمریکا نقش بسیار مهمی را ایفا کردید، حتی دوستان ما در چین.

ظریف افزود: امروز می‌توانیم با نقش مثبتی که روسیه ایفا کرده اقدامات بیشتری را درباره برجام مورد گفت‌وگو قرار دهیم و به جلو ببریم و همین طور برای تضمین روابط بین‌الملل مبتنی بر حقوق بین‌الملل نه اراده یک کشور.

وی ادامه داد: امروز فرصتی خواهیم داشت درباره تحولات منطقه صحبت کنیم، سوریه و افغانستان و یمن سه موضوعی است که برای ما بسیار اهمیت دارد و نیاز است با کمک یکدیگر به رنج و جنگ در این سه کشور پایان دهیم. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدجواد ظریف سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برجام وزیر امور خارجه ایران بین المللی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند

یک منبع آگاه اعلام کرد نظامیان روسیه و آمریکا در نیجر در یک پایگاه واحد مستقر شده‌اند، اما به یکدیگر دسترسی ندارند.

به گزارش ایسنا یک مقام آمریکایی گفت نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آنها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

این مقام آمریکایی گفت که نیروهای روس چند هفته قبل به پایگاه هوایی ۱۰۱ آمده‌اند، پایگاه نیروی هوایی نیجر که در کنار فرودگاه بین‌المللی پایتخت این کشور واقع شده است.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد. فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند. آنها وظیفه آموزش نیروهای این کشور را بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • فون درلاین: حمله نظامی اسرائیل به رفح کاملاً غیرقابل‌قبول است