Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: خواسته‌ها و مطالبه‌های اصلی مردم روستاها باید دقیق بررسی شود چرا که مشکلات کشاورزی مانند کود و بذر، اشتغال جوانان و آب شرب جز اصلی خواسته‌های مردم روستاهای ورامین است.

حسین نوش آبادی بعد از ظهر پنجشنبه ۳ مهرماه در نشست با بخشدار مرکزی ورامین، دهیاران، شورای بخش و کارمندان بخشداری مرکزی ورامین با تاکید بر اینکه جلسه با دهیاران، شوراهای روستاها و بخشداری مرکزی باید تداوم داشته باشد، بیان کرد: لزوم تداوم این جلسات به این دلیل است که روستاها منبع اصلی ایجاد شغل و حیات کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات عمیق کشاورزان و روستاییان گفت: ظاهر سازی و رسیدگی به معابر روستاها بسیار خوب است ، اما باید به مشکلات اساسی و مهم هم رسیدگی شود و فقط مشغول زیباسازی‌ها نشویم.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا با اشاره به اینکه مشکلات مردم روستاهای ورامین مانند راه‌های روستایی، حمل و نقل و ایاب و ذهاب مردم روستاها را در جلسات با مسئولان کشوری مطرح کرده‌ است، بیان کرد: در دوران گذشته اقدامات و رایزنی‌های خوبی برای مسیرهای روستایی ورامین در نظر گرفته شده بود که متأسفانه سال‌ها پیگیری نشده ولی در جلسه با استاندار تهران مقرر شد این موارد دوباره اجرایی شود.

وی در خصوص متروی شهرستان ورامین گفت: موانعی موجب شد که مترو تبدیل به قطار حومه‌ای شود که دنبال رایزنی برای استفاده بهینه از همین خطوط راه آهن هستیم ، اما باید بدانیم مردم به مترو نیاز دارند نه قطار حومه‌ای که امروز وجود دارد.

نوش آبادی یادآور شد: برخی از شهرهای اطراف از پساب تصفیه خانه تهران که حق اصلی مردم دشت ورامین است بیشتر استفاده می‌کنند و قرار است از محل تصفیه خانه شماره ۸ سهم ورامین، قرچک و پیشوا چند برابر شود. با شرایط امروز دشت ورامین و کمبود آب شرب باید به دنبال کیفیت و پایداری روستاها باشیم که با رایزنی‌ها امیدواریم سهم ورامین افزایش داشته باشد و قطعاً هدف ما اتصال آب سد ماملو به روستاهای ورامین است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات شهرستان در درون خود شهرستان قابل حل است ولی نظارت و عملکرد مدیران درون شهرستان بسیار ضعیف است ، افزود: گاهی مشاهده می‌شود اختلافات درون ادارات ورامین بسیار زیاد است و باید این زنجیره مدیریتی در شهرستان اصلاح شود تا مدیران ادارات و نهادها بیشتر با هم هماهنگ باشند چرا که گاه مشاهده می‌شود حتی رئیس یک اداره نظارتی بر اداره خود هم ندارند.

وی با بیان اینکه ورامین پشتوانه تهران است و تأمین مواد غذایی تهران توسط کشاورزان و دامداران ورامین است، افزود: ورامین دارای ظرفیت‌های بی بدیلی مانند نیروی انسانی است و نباید مدیران دولتی بومی ورامین گوشه نشین شوند.

وی خاطر نشان کرد: روستاهای مانند باغخواص، عبدل آباد و خورین ظرفیت تبدیل به شهر را دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورامین روستاهای ورامین مردم روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد