Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@02:28:04 GMT

کشک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۸۹۷۲

کشک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

کشک نه تنها حاوی پروتئین، کلسیم و بسیاری دیگر از مواد معدنی مغذی است بلکه حاوی اسید‌های آلی است که وظیفه شان تقویت سیستم ایمنی بدن بدن و ضدعفونی کردن دستگاه گوارش است.

 

به گزارش پول نیوز ، بدن همه افراد به دریافت میزان مشخصی پروتئین و کلسیم در طول زندگی احتیاج دارد. یکی از راه‌های طبیعی برای دریافت این مواد معدنی، مصرف شیر و لبنیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی از افراد به دلیل سرد بودن طبع و مزاج شیر تمایلی به مصرف آن ندارند، در چنین شرایطی به افراد مصرف روزانه کشک‌های کم نمک توصیه می‌شود. کشک یک فراورده طبیعی است که از شیر گرفته می‌شود و حاوی مقدار بسیار زیادی کلسیم و دیگر مواد معدنی است.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

 

کشک نه تنها حاوی پروتئین، کلسیم و بسیاری دیگر از مواد معدنی مغذی است بلکه حاوی اسید‌های آلی است که وظیفه شان تقویت سیستم ایمنی بدن بدن و ضدعفونی کردن دستگاه گوارش است. پروتئین موجود در کشک سبب می‌شود تا سیستم ایمنی بدن به تولید انواع آنتی اکسیدان‌ها بپردازد تا در برابر هجوم انواع بیماری‌ها از جمله بروز سرطان مقاوم باشد.

 

جلوگیری از پوکی استخوان

 

استفاده از کشک سبب تقویت و تراکم استخوان‌ها می‌شود و از ابتلا به پوکی استخوان زود رس درسنین پایین و کم جلوگیری می‌کند. کشک از جمله خوراکی‌هایی است که می‌توان روزانه از آن استفاده کرد.

 

تامین پروتئین برای زنان باردار

 

مصرف کشک برای خانم‌های باردار بسیار مفید است. علاوه براینکه پروتئین لازم برای بدن مادر را تامین می‌کند برای رشد جنین نیز مناسب است. جنین برای رشد استخوان هایش به میزان مشخصی پروتئین و کلسیم احتیاج دارد که این مقدار را از بدن مادر تغذیه می‌کند. مصرف کشک برای مادران باردار به آن‌ها کمک می‌کند تا از میزان بالایی پروتئین و کلسیم برخوردار شوند و به واسطه دریافت این مواد معدنی، جنین با کمبود کلسیم وپروتئین روبه رو نشوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز جنین خانم باردار کلسیم پوکی استخوان تقویت سیستم ایمنی بدن مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ امید فلاح افزود: این مجتمع از ابتدای فروردین تا پایان اسفند پارسال، ۴۲۱ هزار تن موادمعدنی تولید کرد که از این میزان، ۳۰۳ هزار تن «اکسید روی» و ۱۱۸ هزار تن «باریت» بود.

وی گفت: تولید باریت این مجتمع پس از ۶ سال توقف، پارسال به جریان افتاد.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: کل تولید این مجتمع (اکسید روی)، سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ هزار تن، «سال ۱۴۰۰» حدود ۳۰۰ هزار تن و «سال ۹۹» حدود ۲۰۰ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: مجتمع سرب و روی مهدی آباد پارسال حدود ۱۷۸ هزار تن ماده معدنی «اکسید روی» و ۱۰۵ هزار تن «باریت» به فروش رساند.

مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد در ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد است، معدن مهدی آباد با دارا بودن ذخائر قابل توجه، یکی از بزرگترین معادن جهان است.

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ