Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، از زمانیکه در بازار ارز، نرخ ۲۰ هزار تومانی دلار عادی شد، کانال‌های بعدی راحت‌تر پشت سر گذاشته شدند. به نظر بازارساز نگران است که این عادی‌سازی با صعود به دهه چهارم قیمتی، تشدید شود. مسئله‌ای که انتظارات را بیش از پیش منفی می‌کند. اما در روز تعطیلی هرات، دلار می‌تواند در کانال جدید تثبیت شود؟

هشدار دلار به بانک مرکزی | دلار به کانال ۲۸ هزار تومانی وارد شد | پول ملی هر روز ضعیف‌تر از دیروز

هم زمان با اینکه دلار فاصله خود با مرز ۳۰ هزار تومان را کمتر می‌کند، رئیس کل بانک مرکزی از ایستادگی این بانک برابر خواسته‌های تورم‌زا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرف به این معنی خواهد بود که سیاستگذار پولی، در این نقطه دیگر در برابر دیگر اضلاع تیم اقتصادی دولت ایستادگی خواهد کرد(جزئیات). چرا که هر چه، تامین کسری‌ بودجه زین پس بر نقدینگی بیافزاید، عملا تورم‌های غیرقابل کنترل نزدیکتر خواهد شد.

رکوردهای جدید قیمتی در بازار ارز | رشد ۷۵ درصدی نرخ دلار فقط در ۶ ماه

برخلاف اینکه رئیس جمهور اولویت اول بانک مرکزی را تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی پیشتر اعلام کرده بود، رئیس کل بانک مرکزی مهمترین قدم در اصلاح کلان اقتصادی را کنترل نقدینگی و مهار تورم اعلام کرده است. این اختلاف‌نظر ضمنی، هر برنده‌ای داشته باشد می‌تواند بر بازار ارز نیز موثر باشد، اگر اولویت بر تامین دلار ارزان برای واردات کالاهای اساسی باشد، بازنده این ایده تورم و برنده آن نوسانگیران ارزی خواهند بود. اما اگر تورم به اولویت اول بانک مرکزی بدل شود، در میان‌مدت، مردم برنده خواهند بود.

نوسان قیمتی روز پنج‌شنبه

امروز بازار هرات تعطیل است. در نتیجه یک قطب‌نمای اصلی بازار تهران، در دسترس نیست. بنابراین چشم معامله‌گران در بازار امروز، احتمالا به نرخ درهم خواهد بود. با اینحال، در معاملات فردایی هرات برای روز شنبه، ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت خورده است. این سطح مقاومتی مهمی برای دلار هرات به حساب می‌آید. شکست آن سیگنالی است که می‌تواند به معنی تثبیت دلار در بالای مرز ۲۸ هزار تومان باشد. نرخ درهم در صورت تثبیت بالای ۷۶۷۰ تومان، عملا راهی برای دلار ۲۷ هزار تومانی باقی نمی‌گذارد.

صرافی ملی هنوز کانال جدید ۲۸ هزار تومان را به رسمیت نشناخته، که البته به حرکت دلار در بازار امروز وابستگی خواهد داشت. چرا که سیاست بازارساز، این است که هیچ فاصله رانتی در بازار ایجاد نکند.

نگاه تکنیکالیست‌ها

زمانیکه در ابتدای ماه گذشته، دلار از مرز ۲۳,۵۰۰ تومان گذشت، بسیاری از تحلیلگران تکنیکال هدف دلار را ۲۸ هزار تومان در کوتاه‌مدت پیش‌بینی کردند. به نظر آنها اکنون دست بالا را دارند، دسته‌ای از آنها در کانال ۲۷ هزار تومان پیش‌بینی می‌کردند که دلار به سقف کانال رسیده است، اگر قرار باشد سناریو آنها درست باشد، دلار باید طی امروز و فردا وارد فاز کاهشی شود. اما اگر از باند صعودی قبلی خارج شود، احتمالا اهداف بالاتری را در سر خواهد داشت. طی روزهای آینده، برخی منتظر عملیات ضربتی بانک مرکزی هستند. از نظر آنها، نرخ‌ها به محدوده قرمز سیاستگذار نزدیک شده و بیش از این تحمل نخواهد شد. با اینحال، نوسان‌گیران روی ضعف سمت عرضه حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

کد خبر 551932 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز بازار داخلی دلار آمريكا ۲۸ هزار تومان بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود