Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 -غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه درحال حاضر اولویت نخست کشور مسائل اقتصادی است، اظهار کرد: بخش خصوصی بارها به دولت متذکر شده بود که در انتخاب استانداران و سفرا نگاه سیاسی نداشته باشد و نگاه اقتصادی را به دیگر مسائل ترجیح دهد.

انتخاب آقای رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی مصداق بارز اقدام دولت در انتخاب استانداران با نگاه اقتصادی و به دور از نگاه سیاسی بود؛ ضمن اینکه ایشان در دوره تصدی استانداری کرمان هم به توفیقات شایان توجهی دست یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراسان رضوی متفاوت از دیگر استان‌های کشور است و شاید اداره کردن آن، حتی از وزارتخانه هم سخت‌تر باشد، آقای رزم حسینی در اداره این استان بسیار موفق عمل کرد.وی در ادامه با بیان اینکه وزارت صمت بیشتر از هر وزارتخانه‌ای بر روی اقتصاد کشور اثرگذار است، به برخی از اولویت‌های کاری این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: راهکار واقعی نجات اقتصاد کشور، رونق بخشیدن به تولید است و تحقق آن به تدوین برنامه مدون احتیاج دارد که آقای رزم حسینی در تجربه های مختلف مدیریتی نشان داده، آدم با برنامه‌ای است.وی بیان کرد: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با حوزه تولید کاملا آشناست و در این زمینه تجربه هم دارد؛ علاوه بر این، ایشان در بخش بازرگانی، هم تخصص دارد و هم با مسائل این حوزه آشنایی کامل دارد.

در بین گزینه‌هایی که برای وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود داشت، آقای رزم حسینی شاخص ترین گزینه بود و در این مورد دولت به نظرم تصمیم درستی گرفت. اگر آقای رزم حسینی را حمایت کنند، ایجاد تحول در این وزارتخانه دور از انتظار نیست. با شناختی که از ایشان داریم، فکر می کنیم که زمینه یک تعامل و گفت‌وگوی سازنده بین وزارتخانه و بخش خصوصی ایجاد خواهد شد. تشکل های بخش خصوصی هم خواهند توانست نظارت شان را منتقل کنند و مطمئنم که به آن ها توجه خواهد شد.شافعی با بیان اینکه بخش تجاری کشور در شرایط موجود بسیار نابسامان است، ادامه داد: در شرایطی که ما با مشکل درآمدهای ارزی داریم، اولویتی بالاتر از توسعه صادرات برای رفع مشکلات ارزی وجود ندارد؛ امیدوارم آقای رزم حسینی بتواند در جهت هماهنگی سیاست های ارزی و تجاری کار سازنده ای با همکاری بانک مرکزی انجام دهد.

وی گفت: بسیاری از این ویژگی ها در شخص آقای رزم‌حسینی وجود دارد و امیدواریم در آینده با همکاری با آقای رزم حسینی مسائل و مشکلات گذشته را مرتفع کنیم و راه های جدیدی را برای توسعه صادرات بتوانیم فراهم کنیم.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آقای رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است