Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-09@00:22:33 GMT

کم و کیف تنظیم بازار گوشت مرغ

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۹۸۱۶

مشاور عالی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با بیان اینکه در قیمت گذاری لاشه مرغ از ما صلاح و مشورت نمی شود، گفت: قیمت گذاری لاشه مرغ عادلانه نیست و به ضرر مرغداران تمام می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "محمدعلی کمالی سروستانی" در گفتگو با ۱۸:۳۰ به قیمت ۱۱ هزار و پانصد تومانی (امروز، پنج شنبه) مرغ زنده اشاره کرد و گفت: مشکل امروز تولید کنندگان در تامین نهاده‌های دامی است از اسفند سال گذشته آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشاور عالی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: قیمت مصوب لاشه مرغ عادلانه نیست. علل نوسانات قیمت مرغ ناشی از افزایش قیمت خوراک مرغ است و افزایش قیمت کنجاله سویا و ذرت بعنوان دو نهاده اصلی مرغ عامل اصلی افزایش هزینه‌های تولید مرغ است.
او افزود: مرغ زنده برای مرغداران بیش از ۱۶ هزار تومان هزینه دارد و قیمت گذاری ۱۵ هزار ۴۰۰ تومان لاشه مرغ عادلانه نیست.
کمالی سروستانی افزود: از سال گذشته مرغداران بابت هر کیلو مرغ سه هزار تومان زیان دیده اند.
او با بیان اینکه تامین نیاز نهاده‌های مرغ باید مداوم و مستمر باشد گفت: تا آثار مثبت تامین نهاده برای مرغدار مشخص نشود قابل باور نیست. در حال حاضر قیمت سویا با بیش از ۶ بربار قیمت بدست مرغدار می‌رسد.
مشاور عالی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران افزود: قیمت مرغ مصلحتی انجام می‌شود و نظر مرغداران در ستاد تنظیم بازار اثر گذار نیست.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تامین نهاده‌های دامی مرغ مولد و گوشتی برای یکماه آینده تامین شده است، افزود: در روز‌های آینده نیز خوراک مرغ در حلقه‌های تخم گذار نیز تامین می‌شود.
"غلامرضا ملک‌نیاگ گفت: درخواست کردیم که سازمان حمایت در قیمت مصوب تجدید نظر کند.

"سید داوود موسوی" معاون سازمان حمایت در ارتباط تلفنی گفت: چالش اصلی گرانی مرغ در تامین نهاده‌ها است. واردات کنجاله سویا امسال نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.
موسوی با بیان اینکه قیمت نهاده از مبدا تامین گران شده است، گفت: اگر نهاده مرغ با نرخ مصوب تامین شود شاهد اختلاف هزینه تولید با قیمت مصوب مرغ نخواهیم بود.
او گفت: با ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی و نمی‌توان افزایش قیمت مصوب در نظر گرفت.
معاون سازمان حمایت با اشاره به آخرین جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور گفت: با تغییر نوسان قیمت مصوب مرغ، قیمت فعلی لاشه مرغ (۱۵ هزار ۴۰۰ تومان) اصلاح و بیشتر می‌شود. برچسب ها: مرغ

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مرغ تامین نهاده قیمت مصوب لاشه مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است

معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاه های اجرایی با تذکری به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: وضع مالیات و عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیر یارانه ای و جلوگیری از صادرات هر گونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی، ممنوع است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمد هادی عبادی معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاه های اجرایی با ارسال نامه ای به خانی نوذری معاون توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به نامه اتاق بازرگانی ایران دربار اخذ مالیات 60 درصدی از صادرات سیب زمینی اعلام کرد: وضع مالیات و عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیر یارانه و جلوگیری از صادرات هر گونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی،  ممنوع است.

بنابراین گزارش گمرک ایران پیش از این  اعلام کرد بود که طبق خواسته وزارت جهاد کشاورزی، از 15 اردیبهشت تا اطلاع ثانوی عوارض 60 درصدی برای صادرات سیب زمینی اعمال خواهد شد.

صادرات سیب زمینی مشمول عوارض 60 درصدی شد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • نرخ انواع نان آزادپز در کردستان اعلام شد
  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار تنظیم بازار میوه و صیفی
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان