Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:22:33 GMT

دومین موزه پست کشور در رشت راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۹۸۳۹

دومین موزه پست کشور در رشت راه اندازی می شود

رمضانعلی سبحانی فر عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از ساختمان قدیمی پست گیلان در رشت در گفت و گوی اختصاصی  با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت پست  در گیلان یکی از غنی ترین پست های ما  هم به لحاظ ساختمانی و هم به لحاظ قدمت است و درصدد هستیم در قالب موزه سوابق گذشته را در اختیار مردم بگذاریم تا با بازدید آن از فرهنگ و پیشینه گذشته بهره مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد: موزه پست گیلان به عنوان دومین موزه پست کشور بعد از تهران را ه اندازی خواهد شد و لوازم، ‌ ابزار، مکاتبات و سرویس ها و خدماتی که پست  در ان زمان ارائه می کرد  را به نمایش عموم خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به اهمیت پست گفت: پست قدیمی ترین دیوان سالاری کشور است که به صورت رسمی و غیر رسمی در یک ساختار مناسب به مردم، دستگاه ها و دولت ها خدمت رسانی می کرده اند و فعالیت قاصدها و  چاپارها که از دوره هخامنشیان بنا شده بود، نمونه هایی از این دست است.

سبحانی فر اضافه کرد: ساختار اداری غیر رسمی از  گذشته دور با تاریخ ایران عجین شده و به همین واسطه پست در اصل از زبان فارسی به دیگر زبان ها نفوذ و روایج یافته است و در  بحث ساختار رسمی نیز قدیمی ترین ساختاری است که ایجاد شده و  از سال ۱۲۹۴ ساختار آن به طور رسمی تدوین شده و باید از پیشینه خود استفاده  مناسب  را داشته باشیم.

  به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در همین راستا، ساختمان قدیمی در سیستان و بلوچستان در حال تبدیل شدن  به موزه و مدرسه است که هم از فضا به طور صحیح استفاده و هم فرهنگ سازی شود.

انعقاد تفاهم نامه بین پست و وزارت میراث فرهنگی در جهت حمایت از جهش تولید

سبحانی فر  با بیان اینکه بار ترافیکی ما در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون مرسوله بوده است،  اظهار داشت: از این تعداد بار ترافیکی مرسولات رضایت نداریم  و باید فرهنگ سازی شود تا  مردم به صورت نیابتی بسیاری از کارهای شان  را به شرکت پست بسپارند و همزمان  با  الکترونیکی شدن امور در ادارات باید بخش فیزیکی آن  توسط پست انجام شود که در حال سرعت بخشی به این موضوع هستیم.

  وی با اشاره به تغییر ذائقه مردم و استفاده هر چه بیشتر از  فضای الکترونیکی اظهار داشت: همانند بسیاری از نقاط دنیا در کشور ما نیز بتدریج فرهنگ خریدهای اینترنتی در حال شکل گیری است؛ از این رو، تفاهم نامه ای  بین پست و وزارت میراث فرهنگی و  صنایع دستی و گردشگری بزودی با بسته های حمایتی و به منظور حمایت از جهش تولید انجام می شود تا از اقصی نقاط روستاهای کشور بتوانیم مرسولاتی همچون صنایع دستی را به داخل و خارج از کشور ارسال کنیم.

 مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه ۳۰ درصد بار ترافیکی پست خریدهای اینترنتی است،   اظهار داشت :  این میزان نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است ودر حال تقویت زیر ساخت های شرکت پست رشت هستیم  تا ۲ ماه آینده این بار را به صورت ریلی به گیلانحمل کنیم.

شرکت در جلسه شورای اداری شرکت پست گیلان نیز  از برنامه های مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در گیلان بود.

برچسب‌ها رشت شرکت ملی پست ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شرکت ملی پست ایران گیلان رشت شرکت ملی پست ایران گیلان اخبار کنکور شرکت ملی پست ایران شرکت پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته از استان‌های مختلف کشور به صورت اردو محور در سنندج برگزار و ظهر سه شنبه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

این جشنواره در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری، طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار شد.

عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره رزومه خود را از ۲۷ فرودین ماه تا سوم اردیبهشت ماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال و در نهایت این جشنواره در روز ششم اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد و امروز با معرفی برترین‌ها به ایستگاه آخر رسید.

در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کرده بودند و براساس تصمیم گیری تیم داوری متشکل از ۵ داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته ای با هم به رقابت کردند.

۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و … بودند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

کد خبر 6093177

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور