Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@19:48:54 GMT

خاورمیانه جدید با طراحی پاریس ؟

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۰۱۷۵

ساعت 24 - واگذاری اختیار به پاریس از سوی دو متحد سنتی این کشور تا زمان مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا امری واضح است. پس از آن آمریکا به همراه انگلیس بازمی گردد تا فعالیت خود را در طرح های اردن جدید، سوریه جدید و خاورمیانه جدید از سر بگیرند.

امانوئل مکرون خود را به عنوان یک رهبر اروپایی قدرتمند در مرحله ای نشان می دهد که انگلستان از اتحادیه اروپا خارج می شود و به این ترتیب او رئیس جمهوری تنها کشور اروپایی می شود که تسلیحات اتمی در اختیار دارد و عضو دائم شورای امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون دو بار به فاصله کوتاه به لبنان سفر کرد و در سفر دوم دو نشان را با یک تیر زد. او صد سالگی تاسیس لبنان را با لبنانی ها جشن گرفت و با این کار صد سالگی قیمومت فرانسه بر لبنان و صد سالگی فروپاشی قدرت عثمانی در منطقه را جشن گرفت. گویی او تایید کرد که قیمومیت معنوی بر لبنان تمام نشده و حل مشکلات این کشور در دست فرانسه باقی خواهد ماند و به عثمانی ها اجازه بازگشت نخواهد داد.سفر مکرون به عراق بعد نمایشی داشت؛ اما این بار در کشوری که تحت قیمومیت انگلیس و سپس اشغال ایالات متحده قرار داشت پرسش هایی را درباره پر کردن جای خالی آمریکا را در زمان خروج از منطقه و نیز نبود انگلیس مطرح می کند.

اما مسئله مهم تر این است که مکرون با حضور در بیروت و بغداد که ایران در آنها نفوذ دارد از سوی غرب  و نیز سطح بین الملل ماموریت یافته است تا این دو کشور را از وضعیت نامناسب کنونی خارج کند و با وجود این که به صورت کم رنگی از نفوذ ایران سخن گفت؛ اما چشم او این بار به دشمن دیگری دوخته شده است. برای فهمیدن حضور فرانسه در منطقه باید دشمن پاریس را پیدا کرد که مطمئنا آنکارا است، از تنش ها در شرق دریای مدیترانه گرفته تا لیبی و نیز عراق و بیروت و حتی ریاض و قاهره، همگس نشان می دهند که دشمن بالفعل فرانسه ترکیه است. به نظر می رسد اردن نیز به زودی به این فهرست اضافه خواهد شد.به این ترتیب سفر پادشاه اردن به فرانسه درصورت درست بودن خبرها در تکمیل محور عربی موازی اتحادیه اروپا در مقابله با ترکیه است، به ویژه در دو پرونده شرق دریای مدیترانه و لیبی. همچنین احتمالا یادآور طرح "شام جدید" مطرح شده از سوی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خواهد بود.برخی احتمالا می گویند فرانسه توانمندی های اقتصادی و نظامی لازم را در زمان حاضر ندارد. همچنین حساب کردن روی کشورهای خاورمیانه در حالی که خود اتحادیه اروپا در قبال آنکارا دو دسته است، به نظر نمی رسد درست باشد. احتمالا گفته آنها درست باشد اما واگذاری اختیار به پاریس از سوی دو متحد سنتی این کشور تا زمان مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا امری واضح است. پس از آن آمریکا به همراه انگلیس بازمی گردد تا فعالیت خود را در طرح های اردن جدید، سوریه جدید و خاورمیانه جدید از سر بگیرند.

منبع -  الایام- تحریریه دیپلماسی ایرانی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس

شمشیربازان روسی در بازی‌های المپیک پاریس شرکت نخواهند کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ شمشیربازان روسی در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس (فرانسه) شرکت نخواهند کرد.

قرار است در سه روز آینده یک تورنمنت انتخابی المپیک در رشته شمشیربازی در لوکزامبورگ برگزار شود که ورزشکاران روسی اجازه شرکت در آن را ندارند.

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

پیش از این کنگره فدراسیون جهانی شمشیربازی (FIE) با اکثریت آرا تصمیم گرفت شمشیربازان روسیه و بلاروس را در وضعیت بی‌طرف به مسابقات بین‌المللی بازگرداند. در همان زمان، این فدراسیون به تعدادی از ورزشکاران برجسته روسیه از جمله قهرمانان المپیک سوفیا پوزدنیاکوا، سوفیا ولیکایا و یانا یگوریان اجازه شرکت در مسابقات را نداد. در بازی‌های المپیک توکیو، شمشیربازان روسی در مجموع سه مدال طلا، چهار نقره و یک برنز به دست آوردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟