Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی عصر پنج شنبه در نشست با مدیران تبلیغات شهرستان‌های استان زنجان، با بیان اینکه احیای تبلیغ با نوآوری در این وادی محقق می‌شود و به دنبال آن احیای جامعه اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: همه ادارات تبلیغات اسلامی با حضور مستمر هیئت‌های اندیشه‌ورز ارتقا خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریزاوی با اشاره به ضرورت توسعه رویدادهای فرهنگی خواستار استفاده هدفمند از ابزار هنر در تبیین معارف انقلاب اسلامی شد و افزد: احیای تبلیغ در جامعه نیازمند تحول، تغییر، نوآوری و خلاقیت است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به ویژگی‌های خاص فضای رسانه، آموزش هرمنوتیک رسانه و تعالی مبلغان و مدیران تبلیغی را از وظایف خطیر دستگاه فرهنگی تبلیغی کشور دانست.

حریزاوی با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد تبلیغ، گفت: برخی از برنامه‌های تبلیغی با تفاهم و گفتگو پایه‌ریزی می‌شود و وابستگی حداقلی به پول دارد و بنابراین باید سیاست تبلیغ بدون پول فرهنگ‌سازی شود.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به پیچیدگی موضوع برگزاری مراسمات محرم امسال ضمن ستایش هوشمندی و دقت متولیان برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان تاکید کرد: از این پس نیز پیچیدگی‌ها در مصاف با جبهه باطل باقی است و بلکه بیشتر نیز خواهد شد لذا حتماً باید با هوشمندی مضاعف کار را ادامه دهیم.

وی افزود: می‌توان در یک جمله گفت امسال یک محرم تمدن‌ساز داشتیم و در تاریخ حیات شیعه این حماسه به عنوان یک پدیده خاص قلمداد خواهد شد.

حریزاوی یکی از معانی و لوازم تبلیغ را خلق معانی متفاوت الهام‌بخش دانست و گفت: تبلیغ در عصر جدید نیازمند اقدامات متفاوت و معنادارتری است و به تعبیر مقام معظم رهبری، نیازی به کار حجیم نیست، بلکه نیازمند نقطه‌زنی در جهاد فرهنگی هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از معانی متفاوت ایجاد شده در محرم امسال احیای سنت روضه خانگی، روضه سیار در کوچه‌ها و سنت چهارپایه‌خوانی بود که در نقاط مختلف کشور به زیبایی محقق شد و اقدام ویژه حاج مهدی رسولی در زنجان و حاج محمود کریمی در تهران جای تقدیر و تشکر دارد.

کد خبر 5032196

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان دفاع مقدس اردبیل اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

المنه لله که در میکده باز است
زان رو که مرا بر در او روی نیاز است

خم‌ها همه در جوش و خروشند ز مستی
وان می‌که در آن جاست حقیقت نه مجاز است

از وی همه مستی و غرور است و تکبر
وز ما همه بیچارگی و عجز و نیاز است

رازی که بر غیر نگفتیم و نگوییم
با دوست بگوییم که او محرم راز است

شرح شکن زلف خم اندر خم جانان
کوته نتوان کرد که این قصه دراز است

بار دل مجنون و خم طره لیلی
رخساره محمود و کف پای ایاز است

بردوخته‌ام دیده چو باز از همه عالم
تا دیده من بر رخ زیبای تو باز است

در کعبه کوی تو هر آن کس که بیاید
از قبله ابروی تو در عین نماز است

ای مجلسیان سوز دل حافظ مسکین
از شمع بپرسید که در سوز و گداز است

شرح لغت: غرور: فریفتگی به حسن و دلیری در دلبری/ تکبر:گردن کشی.

تفسیر عرفانی:‌

۱- حتماً اوضاع بر وفق مراد شما خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی و اضطراب وجود ندارد. این دل مشغولی شما به علت وسواس و بی حوصلگی می‌باشد. پس توکل بر خدا کنید و سوره مبارکه السبا، آیه ۲۰ تا ۳۵ را با معنی و حضور قلب بخوانید که گشایش است.

۲- هیج کس از درد دل شما آگاه نیست و همه ریشخند می‌کنند.

۳- حضرت حافظ در بیت هفتم و آخر می‌فرماید:

زمانی که چشم به روی تو گشوده ام، مانند باز شکاری، از هر چه در جهان است، جز تو، چشم دوخته ام.

*‌ای یاران مجلس، از داغ دل حافظ ناتوان، تنها شمع اطلاع دارد که مانند وی می‌سوزد و می‌گذازد.

پس او نیز شما را خیلی دوست دارد و تردید شما ابدا موردی ندارد.

تعبیر غزل:

شکر خدای را به جا بیاور که در‌ها به رویت گشوده خواهد شد و رویاهات با حقیقت پیوند می‌خورد. شخصی وارد زندگیت می‌شود که می‌توانی او را محرم راز‌های ناگفته خود بدانی و به او اعتماد کنی. او چشم تو را بر روی همه جهان می‌بندد و دیدگانت را تنها به روی زیبایی‌ها می‌گشاید. پس بی آنکه غم و اندوه به وجود خود راه دهی خود را برای آمدن او آماده کن.

دیگر خبرها

  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • خلاقیت در شیوه‌های آموزشی در کلاس درس یک معلم قمی
  • شکارچی در عملیات وعده صادق شکار شد
  • حماسه وعده صادق بیش از عملیات‌های دیگر نیازمند روایت فتح است
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم