Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:19:05 GMT

دفاع مقدس تجلی فرهنگ عاشورا در عصر حاضر است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۰۳۰۸

دفاع مقدس تجلی فرهنگ عاشورا در عصر حاضر است

به گزارش خبرگزا ی فارس از قشم، سردار پاسدار عباس غلامشاهی شامگاه امروز در یادواره شهدای گمنام شهرک امام حسن مجتبی(ع) قشم اظهار داشت: دفاع مقدس استمرار حماسه کربلا بود.

وی افزود: هر آنچه از واقعه عاشورا در تاریخ خوانده و شنیده بودیم در دفاع مقدس مشاهده کردیم و این گنجینه بی‌پایان در حقیقت مظهر کربلا در عصر حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: مظلومیت‌هایی در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که شباهت کامل با عاشورا داشت و تجلی ظهر عاشورا بود آن‌جایی که غواص‌ها در تاریکی شب به دل اروند زدند و همچنان پس از ۴۰ سال پیکر مطهر آنان کشف نشده است.

غلامشاهی ادامه داد: فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس موج می‌زد و شهدا روح و جسمی دیگر یافتند که تماما معنویت و فرهنگ عاشورا بر آنان حاکم بود.

وی اضافه کرد: فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس با رشادت‌های وصف ناپذیر خود در زیر باران آتش دشمن ایستادگی کردند و خم به ابرو نیاوردند.

فرمانده منطقه یکم ندسا گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی بارها و بارها در دفاع مقدس تا آن سوی شهادت پیش رفتند.

غلامشاهی ابراز داشت: شهید حاج قاسم برای فرماندهی نیروها در خط مقدم نبرد دفاع مقدس قرار می‌گرفت و در عملیات‌ها جلودار بود.

وی عنوان کرد: امروز هر آنچه که شاهد آن هستیم از عزت، عظمت، اقتدار و امنیت از برکت خون شهدا و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که دنیا با تمام ظرفیت خود توان اقدام علیه ایران اسلامی را ندارد.

فرمانده منطقه یکم ندسا گفت: بخش مهمی از امنیت پایدار امروز و اقتدار روز افزون کشور ثمره شهدای مدافع حرم و حججی‌ها وتختی‌نژادهاست که رویش خون شهدای دفاع مقدس هستند.

غلامشاهی خاطرنشان کرد: خون این شهدا نیز رویش‌هایی دارد که نابودی رژیم صهیونیست و استکبار جهانی را به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس عاشورا فرهنگ شهید دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس

دریافت 32 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6096293

دیگر خبرها

  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس
  • بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود