Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:44:15 GMT

کیت تشخیص ارزیابی باروری مردان در یزد اختراع شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۰۵۸۹

کیت تشخیص ارزیابی باروری مردان در یزد اختراع شد

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از پژوهشکده علوم تولید مثل مرکز ناباوری یزد ، دکتر علی نبی افزود: در کاربرد این کیت باید توضیح داد یکی از عوامل موثر در باروری مردان و همچنین نتایج تکنیک های کمک باروری، سلامت و یکپارچگی دی. ان. ای (DNA) اسپرم مردان است.

وی ادامه افزود: این کیت در بررسی سلامت و یکپارچگی دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان .ای اسپرم مردان همچون زوجین دارای ناباروری با علل ناشناخته یا سقط مکرر یا سابقه چندین مرحله انجام تکنیک‌های کمک باروری ناموفق، مردان (الیگو آستنو تراتواسپرمی ( مردانی  که آنالیز مایع سمینال آنها از لحاظ تعداد. تحرک و شکل پایینتر از حد طبیعی باشد)، مردانی که بعد از شیمی درمانی خواهان فرزند هستند و یا موارد دیگر کاربرد دارد.

این پژوهشگر اظهار کرد:  برای بررسی یکپارچگی دی. ان. ای اسپرم تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که بیشتر این تکنیک‌ها نیاز به تجهیزات خاص و گران دارد که علاوه بر گران قیمت بودن، دارای مراحل دشوار و وقتگیری نیز هستند و این کیت با هزینه ‌های به مراتب کمتر، این کار را انجام داده و با کاستن از هزینه‌های تحمیلی به مراکز درمان ناباروری، باعث کاهش هزینه‌های تحمیل شده به خانوار و زوجین تحت درمان ناباروری می‌شود.

نبی خاطر نشان کرد: ساخت این کیت حاصل سال‌ها کار پژوهشی و تحقیقی بوده و توسط پژوهشگران این شرکت دانش‌بنیان یزد تولید شده است.

همچنین معاون پژوهشکده علوم تولید مثل مرکز ناباوری یزد ، ۱۹ فروردین ماه امسال از مشاوره آنلاین بیماران خبر داد و گفته بود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پیگیری درمان مراجعه کنندگان، در این مورد سامانه از راه دور راه‌اندازی شد.

دکتر محمد عبدلی افزود: مراجعه کنندگان برای بررسی و اقدام‌های اولیه بیماران به سایت پژوهشکده به آدرس www.Yazd-RSI.ir مراجعه کنند.

تاکنون در این مرکز ۱۲ هزار نوزاد به روش آی. وی. اف (یکی از روش‌های درمانی پیشرفته کمک باروری) متولد شدند.

 این مرکز قطب اصلی درمان ناباوری و تولید مثل بیماری در کشور است .

 ۹۰ درصد مراجعان به این مرکز از شهروندان سایر استان ها  هستند که بیشترین آنها از  کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مراجعه می کنند.

آمارها در مورد میزان ناباروری در زوج‌ها متفاوت است و از هشت تا ۲۰ درصد گزارش شده است اما به طور میانگین و بر اساس شاخص‌های پژوهشکده، میزان ناباروری در  ایران ۱۵ درصد است.

سالانه حدود ۱۲ هزار زوج نابارور به مرکز ناباروری یزد مراجعه می‌کنند و ۴۰ درصد علت ناباروری مربوط به زنان و همین میزان مربوط به مردان است و بقیه مربوط به علل ناشناخته و مواردی مثل مسایل ژنتیکی است که این آمار بعضا به صورتی متفاوت ذکر می‌شود.

برچسب‌ها یزد ناباروری مردان ناباروری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد ناباروری مردان ناباروری یزد ناباروری مردان ناباروری اخبار کنکور تکنیک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام روانبخش در بازدید از موسسه علوم و تحقیقات اسلامی مرکز نور دیجیتالی کردن کتب اسلامی نقش بسزایی در پیشبرد علم و دانش و نوآوری دانست و افزود: امروز درمیان محققین سراسر کشور و حتی منطقه و بسیاری از کشور‌های جهان کمتر کسی می‌توان یافت که بدون مراجعه به سایت این مرکز تحقیقات خود را به سامان برساند.

وی افزود: یکی از فواید دیجیتالی کردن کتب اسلامی صرفه‌جویی در وقت و جلوگیری از تکرار تحقیقات و تسهیل در مراجعه به به کتب اسلامی است.

منتخب مردم قم در مجلس با بیان اینکه امروز برای مراجعه به ۴۰۰ تفسیر قرآن به راحتی می‌توان از این نرم‌افزار استفاده کرد گفت: ترجمه آیات و تفسیر آیات برای یک محقق کاملاً در دسترس است جامع الاحادیث نیز همانند جامع التفاسیر، روایات مورد درخواست محققین را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی افزود: امروز سایت نورمگز عمده مقالات علمی را در اختیار محقق قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان