Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس قوه قضاییه در پایان سفر به استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی هم دستگاه قضاوتی است و هم دستگاه نظارتی است. به همان میزان که قضاوت وظیفه ماست، مطابق قانون نظارت هم وظیفه ماست.

خبرگزاری میزان -آیت‌الله رییسی در گفت‌وگوی تلویزیونی که در پایان سفر به استان اردبیل داشت، گفت: امروز وظیفه همه مسئولان پیشبرد هدف رونق تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میدان مجاهدت ضرورت دارد؛ باید تولید رونق پیدا کند و این در عمل باید اتفاق بیافتد. در سال گذشته همکاران ما از تعطیلی بیش از ۱۲۰۰ کارگاه و کارخانه جلوگیری کردند و امسال نیز این اقدام در برنامه دستگاه قضایی است.

رییس قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: دستگاه قضایی هم دستگاه قضاوتی است و هم دستگاه نظارتی است. به همان میزان که قضاوت وظیفه ماست، مطابق قانون نظارت هم وظیفه ماست. برخی از مشکلات بسیار ساده است و با پیگیری قابل حل است. مشکل سبلان پارچه بیش از ۹۰ درصد ظرفیت کارخانه عظیم سبلان پارچه راکد مانده. ۹ سال است این ظرفیت معطل مانده. در گام اول ۶ هزار کارگر قابل جذب است. پیگیری‌هایی مسئولین محلی کرده‌اند، اما کار گرفتار مشکل اداری است و این مشکل با پیگیری جدی قابل حل است.

بیشتر بخوانید: مدیران دولتی اراده کنند، ماه‌های پایانی دولت دوران طلایی برای گره گشایی از زندگی مردم خواهد شد/ همه اقتصاددانان بر خصوصی سازی تاکید دارند، اما نه با روند فعلی بلکه با روش حساب شده و ضابطه‌مند

رییس دستگاه قضا در ادامه ضمن بیان این که پیش از سفر به هر استان هیات‌هایی به استان‌ها اعزام می‌شوند گفت: قبل از آمدن بنده ۱۷ تیم مستقر شدند. یکی از مسائلی که احصا شد، مسئله کشت و صنعت دشت مغان بود. مطالب مختلفی در جلسه ۲ ساعته که به بررسی نحوه واگذاری و قرارداد شرکت کشت و صنعت دشت مغان مطرح شد. جمع‌بندی در جلسه انجام شد؛ به این نحو که گزارش‌های سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و تحقیق و تفحص مجلس مورد توجه قرار گیرد و پیوست‌هایی مطرح شد که داشتن آن‌ها ضرورت دارد. اعلام کردیم هیات داوری باسرعت و بانگاه به تمام مدارک و اسناد به دور از هرگونه فشاری تصمیم‌گیری کند.

رییس قوه قضاییه همچنین با اشاره به این که باید برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، منافذ فساد شناسایی شوند اظهار کرد: این اتفاق یکی از اقدامات درحال پیگیری در راستای مقابله با فساد پیگیری و اصلاح بستر‌های فسادزا است که در این راه هم نقش دولت مهم است و هم نقش مجلس. مفسد اقتصادی باید به مجازات برسد و مردم در جریان این برخورد‌ها قرار بگیرند. فساد [چه خرد و کلان]نباید به هیچ‌عنوان پذیرفته شود. مطلقا نباید اجازه داد در سازمان‌ها و ادارات ما فساد لانه کند. ضائقه نظام اسلامی فساد را برنمی‌تابد.

آیت‌الله رییسی در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: در جلسه امشب شورای عالی قوه قضاییه مسائلی که ۱۷ هیات اعزامی مطرح کردند بررسی شد. ۱۱۰۰ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضاییه و بودجه‌های استانی برای رفع مشکلات ضروری استان اختصاص یافت. دادستان کل کشور برای بررسی بعضی زمین‌خواری‌های مطرح شده در جلسه شورای اداری استان مامور شد. سازمان بازرسی نسبت به عدم انجام وظایف افرادیکه تسهیلات گرفته‌اند و به تعهدات خود عمل نکرده‌اند مامور شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آیت الله رییسی قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله رییسی قوه قضاییه آیت الله رییسی قوه قضاییه وظیفه ماست هم دستگاه وظیفه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک/ همه دستگاه‌هایی که درباره حجاب وظیفه دارند؟

حجاب در کنار ابعاد مذهبی و فرهنگی، در کشور ما دارای قوانینی مصوب از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ در این قوانین، دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی وظیفه پیگیری اجرای قانون حجاب را بر عهده دارند و این وظیفه تنها مشمول برخی نهادهای خاص مانند فراجا نیست.

گرافیک: نگین نصراللهی

دیگر خبرها

  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • اینفوگرافیک/ همه دستگاه‌هایی که درباره حجاب وظیفه دارند؟
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند