Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از افزایش ابتلاء دانش‌آموزان گنابادی به کرونا در روزهای اخیر خبر داد.

جواد باذلی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با بازگشایی مدارس انتظار می‌رفت که میزان ابتلاء دانش‌آموزان به کرونا بیشتر شود چون قطعا با برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری شرایط برای انتقال بیماری بین افراد بیشتر می‌شود و از طرفی دانش‌آموزان و مخصوصا دانش‌آموزان سنین پایین نمی‌توانند پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به طور کامل رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مواردی از ابتلاء دانش‌آموزان به کرونا را در شهرستان داشته‌ایم و نمود بازگشایی مدارس بر میزان ابتلاء دانش‌آموزان در یک هفته تا ۱۰ روز آینده مشخص خواهد شد و طی یکی دو هفته آینده افزایش تعداد دانش‌آموزان مبتلا نه تنها در گناباد بلکه در کل کشور دور از انتظار نیست.

باذلی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان مبتلا در گناباد ۷ نفر است که ۶ مورد آن منجر به بستری شده‌ است و این آمار فقط مربوط به دانش‌آموزانی است که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و حتما آمار واقعی چیزی بیشتر از این است؛ چرا که ممکن است افرادی هم باشند که مبتلا شده‌اند ولی به مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای ادامه روند برگزاری کلاس‌ها دستوری به آموزش و پرورش ابلاغ شده‌ است یا خیر، گفت:  قطعا باید شرایط به گونه‌ای باشد که نه آموزش دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار دهد و نه سلامتی آنها را و در شرایط کنونی تاکید شده‌ است که تا حد ممکن کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شوند و در صورت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری استانداردهای لازم رعایت شده و بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نظارت جدی اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد مطرح کرد: تا کنون میزان ابتلا و مرگ و میر در بین  کودکان  کم بوده‌ است، اما این شاید به دلیل این بوده که کودکان کمتر در معرض بیماری بوده‌اند و با حضور بیشتر کودکان در اجتماعات ممکن است شاهد آمار نگران‌ کننده‌ای باشیم.

شهرستان گناباد با ۳۰ نفر بستری و ۷۰ نفر فوتی ناشی از کرونا همچنان در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارد و با رعایت نکردن و جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی این روند همچنان ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس كرونا دانش آموزان گناباد دانش آموزان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز ثبت سفارش کتب درسی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، ظهر امروز_ چهارشنبه، پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از بیست‌وهشتم فروردین آغاز شود، از امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی «my.Gov.ir» یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی «my.medu.ir» یا سامانه «irtextbook.ir» مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از دهم تیر آغاز می‌شود و تا نهم شهریور ادامه دارد.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: همچنین دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از دهم تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

وی گفت: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده‌است، توزیع می‌شود.

کد خبر 747531

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند