Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه‌ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسام بدران»، رئیس دفتر روابط ملی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اقدامات ضد فلسطینی را عامل تعجیل در نزدیک شدن گروه‌های فلسطینی به یکدیگر دانست.

او با بیان اینکه «باید مقاومت فلسطینی فراگیر آن هم تحت رهبری واحد فعال شود»، گفت: «اقدامات جدی برای از بین بردن آرمان فلسطین از طریق معامله قرن و هروله کردن به سوی عادی‌سازی روابط [با رژیم صهیونیستی] وجود دارد و این مسئله باعث تعجیل در نزدیک شدن بین گروه‌های فلسطینی شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به دیدارهای بین اعضای فتح و حماس در ترکیه طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت که توافق بین فتح و حماس منوط به موافقت سایر گروه‌های فلسطینی است.

بدران گفت که بر اساس این توافق اولیه، فتح و حماس بر سر چشم‌انداز فراگیر به توافق رسیده‌اند و به‌زودی مفاد آن را در اختیار سایر گروه‌ها خواهند گذاشت.

او گفت که آنچه مورد پسند و در شرایط فعلی مطلوب بوده این است که بین گروه‌های فلسطینی چه قبل و چه بعد از انتخابات آتی شراکت و همکاری صورت گیرد؛ چرا که به گفته وی، رژیم اشغالگر قدس بیشترین استفاده را از دو دستگی بین فلسطینیان می‌کند..

بدران در پایان گفت که مردم فلسطین هرگز هیچ رهبری که معلول فشارهای بین‌المللی یا منطقه‌ای باشد را قبول نخواهند کرد.

سران دو جنبش فتح و حماس پنجشنبه در پایان نشست خود در استانبول ترکیه بیانیه‌ای صادر و بر لزوم کار مشترک برای دفاع از حقوق ملت فلسطین و منافع آن و مقابله با توطئه‌ها تا تحقق کامل استقلال و تشکیل کشور فلسطینی به مرکزیت قدس تأکید کردند.

فتح و حماس اعلام کردند، اعلام نهایی و رسمی توافق ملی در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی تحت نظارت «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان خواهد بود و حداکثر زمان اعلام آن اول اکتبر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین حماس انتهای پیام گروه های فلسطینی فتح و حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

رییس جمهور ترکیه با حمایت از تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: این تظاهرات ارتباطی با یهودی ستیزی ندارد.

به گزارش مشرق، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

دیگر خبرها

  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد