Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، در سومین روز از مهر ماه سال ۹۹ همایش بزرگداشت عالم واقف مرحوم میر احمد تقوی(ره) در بقعه متبرکه امامزاده سید محمید(ع) با حضور مسئولین مختلف استانی و شهرستانی و دوستداران این عالم واقف برگزار شد.

همزمان با برگزاری این همایش حجت الاسلام سید مرتضی تقوی به عنوان رئیس هیات امنا بقعه متبرکه امام زاده سید محمید(ع) معارفه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کهگیلویه ضمن تجلیل از شخصیت آمیراحمد تقوی و زحمات آن عالم فقید در تجدید بنای شکوهمند امامزاده سید محمود گفت: آمیراحمد تقوی شخصیتی کامل و تاثیر گذار بود و این یادگار از ایشان تا همیشه در اذهان باقی خواهد ماند.

علیرضا اتابک با اشاره به تاثیر معنویت، دین و اخلاق و لزوم تقویت آن در جامعه تصریح کرد: نقش بقاع متبرکه در تثبیت هویت جامعه و فرهنگ و تمدن اسلامی بی بدیل و نمایش قدرت امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه تجلیل از امامزادگان در حقیقت تجلیل و تعظیم شعائر دینی و ارزش های اسلامی است افزود: باید تلاش شود تا آستان امامزادگان و بقاع متبرکه به کانونی برای گسترش معرفت و شناخت ارزش های انسانی و اسلامی تبدیل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم عنوان کرد: خدمات ارزشمندی که آیت‌الله تقوی داشتند به خصوص حوزه علمیه دهدشت که بهترین میراث گرانقدر ایشان بود و همچنین بازسازی امامزاده سید محمود(ع) از خدمات این مرد بزرگ بود.

وی افزود: مدیریت هیات امناء هم که افرادی از سادات همین امامزاده است با تدابیر خود بتوانند بیش از گذشته فعالیت و تلاش کنند و اداره اوقاف و امور خیریه هم مطمئنا با جدیت بیشتری به آستان امامزاده نگاه و توجه خواهد کرد.

حجت الاسلام سید مرتضی تقوی فرزند سید آمیراحمد تقوی و رئیس هیات امناء امامزاده سید محمود(ع) در این مراسم یادآور شد: کسانی شعار دینی را حفظ می کنند که قلب بزرگ دارند و اهداف تولیت و موسسه این امامزاده از گذشته گردشگری، تاریخی و صوری نبود بلکه تعظیم شعار دینی بود و یکی از بارزترین نمادهای مذهبی در جامعه اماکن مذهبی هستند.

رئیس هیات امناء امامزاده سید محمود(ع) بیان کرد: این بقعه با هدف تعظیم شعائر دینی در این منطقه محروم تاسیس شد و حالا یک بنای ایده آل در دل یک کوه دیده می شود.

وی تصریح کرد: اگر به وضعیت فعلی امامزاده نگاه کنیم مشاهده می‌شود که چه عملیات خاک برداری و چه مصالحی که بکار گرفته و حمل شد تا این بنا ساخته شود که جزء انگیزه خدایی و الهی چیزی برای آن مرحوم نبود.

رئیس هیات امناء امامزاده سید محمود(ع) با انتقاد از رسانه های که امامزاده را به عنوان یک مکان گردشگری معرفی می کنند تاکید کرد: به جای استفاده از لفظ مکان گردشگری باید این مکان را به عنوان یک مکان فرهنگی معرفی کنیم تا این مکان آثار معنوی خود را داشته باشد.

وی با انتقاد از مسیر ارتباطی قلعه رئیسی تا امامزاده یادآور شد: چند سالی است که جاده ارتباطی تعریض و آماده آسفالت شد اما متاسفانه نیمه کاره رها شده و همین سبب شد زیرسازی گذشته هم از بین برود و خواهشی که داریم این است که خدمات رسانی به چنین مکانی را در دستور کار قرار دهند و به صورت جهادی این مسیر را تکمیل کنند.

حجت الاسلام تقوی نژاد عنوان کرد: تاکنون این بنا توسط یک فرد مدیریت می شد اما ما تصمیم گرفتیم از امروز به بعد مکان به صورت قانونی مدیریت شود و توسط هیات امناء و اداره اوقاف مدیریت شود و انتخاب هیات امناء هم به صورت دست چین انتخاب شدند و از سادات بزرگوار همین امامزاده هستند و با تلاش همه بزرگواران و با همکاری همه مسئولین و همه بزرگان بتوانیم به نحو احسن مدیریت کرده و همچنان برای زائران مکانی امن باشد.

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: همایش تقوی سید مرتضی امامزاده سید محمود ع آمیراحمد تقوی هیات امناء رئیس هیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی یک جوان حدود ۱۸ تا ۲۰ ساله در کانال آب محدوده امامزاده ردان ساعت ۱۱:۲۱ امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام مأموران آتش‌نشانی از دو ایستگاه امداد و نجات و غواصی به محل حادثه افزود: مأموران اعزامی در حال جست‌وجو در فاصله بین دو دریچه آب‌بند بودند که فاصله این دو دریچه حدود دو کیلومتر است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از جست‌وجو در محدوده مذکور و با وجود زیاد بودن جریان آب، فرد غرق شده از آب خارج شد، اما علائم حیاتی نداشت.

شریعتی اضافه کرد: فرد در بیهوشی کامل بود و به‌رغم تلاش کارشناسان اورژانس برای احیا، جان خود را از دست داد.

کد خبر 749068

دیگر خبرها

  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران