Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:10:52 GMT

سقوط ۱۶۴ میلیارد دلاری ارزش ذخایر نفت روسیه

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۱۷۵۶

سقوط ۱۶۴ میلیارد دلاری ارزش ذخایر نفت روسیه

ارزش ذخایر نفت خام روسیه ۱۷ درصد معادل ۱۶۴ میلیارد دلار (۱۲.۷ تریلیون روبل) در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، جدیدترین ارزیابی وزارت منابع طبیعی روسیه نشان داد ارزش مجموع ذخایر سوختهای فسیلی و مواد معدنی روسیه ۱۲۹ میلیارد دلار (۱۰ تریلیون روبل) تا پایان سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد که عمدتا ناشی از کاهش ارزش نفت خام بود که ۸۰ درصد از ارزش منابع طبیعی روسیه را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش نفت خام روسیه در سال ۲۰۱۹ در حالی کاهش پیدا کرد که هزینه های عملیاتی به میزان هفت درصد و هزینه سرمایه ۷.۲ درصد افزایش داشت و در مقابل، جریان نقدینگی ۴.۹ درصد و میانگین قیمت نفت ۲.۲ درصد کاهش داشت.

تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۹ بر مبنای سالانه ۰.۴ درصد کاهش داشت.

ارزیابی سال گذشته وزارت منابع طبیعی روسیه حاکی از آن بود که ارزش کل ذخایر نفت روسیه در پایان سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۲ تریلیون دلار بود که رشد دو برابری در مدت یک سال را نشان می داد. ارزش ذخایر نفت به ۷۱.۷ درصد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۱۸ رسیده بود.

ارزش ذخایر نفت روسیه مطمئنا امسال به دلیل سقوط قیمتها در اوایل سال زیان شدیدی دیده است. ریزش قیمت نفت به درآمد بودجه روسیه که نفت بخش اعظمی از آن را تشکیل می دهد، آسیب زد و روسیه و عربستان سعودی را ناچار کرد برای جلوگیری از سقوط بیشتر قیمتها با دور جدیدی از محدودیت عرضه موافقت کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مقایسه با بازار نفت نسبت به دورنمای تقاضا خوش بینی بیشتری دارد و هفته گذشته اظهار کرد که تقاضا برای نفت تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ از پیامدهای شیوع پاندمی به طور کامل بهبود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت تولید نفت روسیه کرونا در جهان ارزش ذخایر نفت نفت روسیه سال ۲۰۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:️ بیش از ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف منتقل شده‌اند و فقط ۷ درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضا‌های استاندارد و کارخانجات آرد در حال انجام است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  نبی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ارتباط با وضعیت ذخایر گندم استان بعد از سیل اخیر اظهار داشت: ️با اطلاع‌رسانی هواشناسی و پس از برگزاری نشست‌های مدیریت بحران، گندم‌هایی که در فضای باز نگهداری می‌شد با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مراکز روباز با کاورکشی پوشانده و به طور کامل محافظت شد، از این رو در بارش‌های اخیر هیچگونه خسارتی ندیدند.

وی افزود:️ بیش از 510 هزار تن گندم به مراکز مسقف منتقل شده‌اند و فقط 7 درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضا‌های استاندارد و کارخانجات آرد در دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه و اهواز در حال انجام است.

سامانه جامع فناوری اطلاعات خرید تضمینی گندم آغاز به‌کار کرد

بنابر این گزارش اما اسدی رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در باره وضعیت گندم های آماده برداشت اظهار داشت: در طوفان و بارندگی‌های اخیر، به بیش از 100 هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا 50 درصد خسارت وارد شده و 200 هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی افزود: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده و امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان