Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:10:19 GMT

افزایش 50 درصدی مرده‌زایی در همه گیری کرونا

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۱۷۶۷

افزایش 50 درصدی مرده‌زایی در همه گیری کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، تحقیقات جهانی نشان می‌دهد در اثر  بیماری همه گیر کرونا، مرده‌زایی تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

محققان سوئدی دریافتند که میزان مرده زایی از هفت در هزار تولد به ۲۱ در هر ۱۰۰۰ تولد در حین شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، با پرهیز زنان از امکانات بهداشتی، تعداد زایمان‌ها در بیمارستان‌ها کاهش یافته است؛ یکی از بیمارستان‌های انگلیس شاهد افزایش چهار برابری در میزان مرده زایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقات انجام شده از چندین کشور، میزان تولد نوزادان مرده در میان همه گیری و قرنطینه برای کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا، با شدت نگران کننده‌ای افزایش یافته است.

بر اساس یک مطالعه بزرگ که در نپال صورت گرفته و بیش از ۲۰۰ هزار زن را تحت بررسی قرار داده، تولد نوزادان مرده بین اواخر مارس و اواخر ماه مه ۵۰ درصد افزایش یافته است.

محققان می‌گویند عامل اصلی افزایش جهانی مرده زایی خود عفونت ویروس کرونا نیست؛ آنها بر این باورند که افراد، از جمله زنان باردار ممکن است از  ترس ابتلا به ویروس از رفتن به بیمارستان اجتناب کنند.

هند و اسکاتلند نیز افزایش در میزان مرده زایی را گزارش کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا زنان بیمارستان بیماری نوزادان همه گیری افزایش یافته مرده زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!