Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع تحلیل شرایط منطقه در حوزه دریا و بررسی دستاوردهای نیروهای دریایی ارتش و سپاه، اظهار کرد: ناوگان نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا را از مبدأ رصد می‌کنیم و از لحظه‌ای که طناب‌های خودشان را از اسکله جدا می‌کنند، رصد می‌شوند تا تمام مسیر که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با روش‌های خاصی که امروز به آن مجهز شده است نقطه به نقطه رصد و پایش می‌شوند تا وارد منطقه اقیانوس هند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این منطقه رصدها با دقت و مراقبت بیشتری انجام می‌شود، به طور معمول از ده ماه گذشته یگان عمده آمریکایی وارد منطقه خلیج فارس نشده بود که علت آن هم این بود که نگرانی جدی از نزدیک شدن به منطقه داشتند و نگران این هستند که رفتار آنها با تحکم و برخورد جدی نیروهای جمهوری اسلامی ایران مواجه شود.

امیر خانزادی ادامه داد: این‌که در فاصله تقریبا ۶۰۰-۷۰۰ کیلومتری از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران در یک نقطه ایستایی قرار می‌گیرند، تصورشان این است که دور از دسترس ما ایستاده اند، غافل از این‌که در همان نقطه هم لحظه به لحظه تحت مراقبت ما قرار دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این‌که حضور آمریکایی‌ها در منطقه برای آرام کردن خاطر کشورهای سر سپرده است، گفت: آبهای تحت حاکمیت ایران از امنیت بالایی برخوردار است و هر سیگنالی از یک شناور دریافت می‌شود، حتی نام فرمانده شناور و این‌که چه دوره‌ای طی کرده و چه خصوصیات اخلاقی دارد در بانک‌های اطلاعاتی ما وجود دارد و نمایش داده می‌شود.

وی درباره رزمایش‌های مشترک این نیرو با سایر کشورها، عنوان کرد: رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ در جریان است که تعدادی از کشورهای جهان حضور دارند و ما نیز حضور داریم که در بخش دریایی آن در دریای خزر دو ناو موشک انداز ما در آن حضور دارند. برای پایان سال هم در نظر داریم یک رزمایش مرکب دریایی با حضور کشورهای دیگر برگزار کنیم.

خانزادی درباره شلیک موشک از زیردریایی غدیر با بیان این‌که موشکی که از زیردریایی غدیر شلیک شد نمونه فعلی آن دو برابر برد دارد، گفت: روز گذشته از فروند دوم و سوم فاتح که بدنه آنها در حال ساخت است بازدید کردیم. فروند چهارم فاتح هم از نوع خاصی از پیشران استفاده میکند که مستقل از هوا (AIP) عمل می‌کند و مدت زمان بیشتری در زیر آب می‌ماند.

وی درباره الحاق تجهیزات جدید به نیروی دریایی ارتش، گفت: آذرماه امسال آذرماه پرباری است و ناوشکن دنا، ناو مین شکار صبا و ناو موشک انداز زره آماده رونمایی خواهد شد و همچنین اولین ناو بندر جمهوری اسلامی که شناور بسیار بزرگی است و ۲۴ متر بزرگ‌تر از ناو خارک است و ۶-۷ فروند بالگرد با خود حمل می‌کند و ظرفیت‌های زیادی از جنگ الکترونیک، موشکی، پهپاد، بالگرد و حتی عملیات ویژه را می‌تواند حمل کند و آذرماه رونمایی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دریادار حسین خانزادی آمریکا ارتش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد

در آیین گرامی داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس، شال و بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش اعطا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، در آیین گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس و با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای ارتش، شال و بازوبند پهلوانی به امیر دریادار فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

در این مراسم همچنین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان و سرهنگ خلبان اردشیر مقدم جانشین فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی نیز شال و بازوبند پهلوانی دریافت کردند.

امیر خلبان محسن حیدریان فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی در این مراسم، از شهدا به عنوان پهلوانان واقعی این آب و خاک یاد کرد که امروز کشور در سایه امنیت حاصل از رشادت و خون مطهر آنان بستری برای آرامش مردم است.

وی همچنین از همه رزمندگان غیور سپاه و ارتش و نیروی انتظامی نیز به عنوان دلاورانی یاد کرد که با مجاهدت و تأسی به شهدا، همواره دشمن را ناکام گذارده و امنیت ایران را تضمین کرده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • ورود فرمانده کل ارتش ایران به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش