Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد قمی در پاسخ به این پرسش که اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه کارکردی برای افزایش مشارکت مردم در آن خواهد داشت، اظهار کرد: اساساً هر قانونی که انسان می‌نویسد قابل تغییر است و بعد از مدتی می‌توان آن را اصلاح کرد. حتی قانون اساسی ما هم در سال ۶۸ با تغییراتی همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون انتخابات هم در آن زمان که نوشته شده، درست بوده، اما حالا می‌بینیم که تعداد زیادی برای ریاست جمهوری نام‌نویسی می‌کنند اما شرایط لازم را ندارند و همین موضوع دردسرهایی ایجاد می‌کند.

وی افزود: برای سن ریاست جمهوری و نیز موارد مشابه هم نیازمندیم که قانون انتخابات ریاست جمهوری تغییر کند تا کارآیی بهتری را شاهد باشیم که طبعاً در این زمینه شورای نگهبان هم نظارت خود را بر آن انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد ندارم با اصلاح قانون انتخابات مردم بیشتر در  انتخابات  شرکت کنند، تصریح کرد: آنچه مردم را به سمت انتخابات می‌کشاند عدالت است. اگر در جامعه عدالت حاکم باشد مردم هم می‌آیند و مثل اول انقلاب در انتخابات شرکت می‌کنند وگرنه با تغییر قانون انتخابات تغییر خاصی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

قمی گفت: فقر، تبعیض، رانت‌خواری و فساد اقتصادی را که از میان برداریم آنوقت مردم هم رغبت و میل بیشتری به حضور در انتخابات می‌یابند. این موضوع رفع تبعیض و حاکم‌کردن عدالت از موضوعاتی است که رهبری انقلاب هم به آن اشاره کرده‌اند و تأکید دارند که کار کافی در این زمینه انجام نشده است. پس باید به این بخش هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به تأکید دولت بر استفاده از لایحه خود برای اصلاح قانون انتخابات به جای نگارش طرح تازه از سوی نمایندگان، اظهار کرد: به نظرم مشکلی ندارد که همان لایحه اصلاح انتخابات ریاست جمهوری که از سوی دولت ارائه شد، محور کار قرار گیرد و نمایندگان اگر در بخش‌هایی نظرات دیگری دارند، آنها را در جریان بررسی این لایحه مطرح کنند تا تغییرات لازم صورت گیرد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام

ملیحه آدینه کد خبر: 1073536 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ عدالت اصلاح قانون انتخابات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ عدالت اصلاح قانون انتخابات انتخابات ریاست جمهوری اصلاح قانون انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

قدس آنلاین: احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نور با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که بخش قابل توجهی با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وزیر کشور تأکید کرد: این کلیت موضوع است که در چارچوب قانون عمل می‌شود و البته فراجا نیز نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشند.

وی با تأکید بر اینکه اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم با تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مساله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که این طرح بر مبنای اختیارات وزارت کشور اجرا می‌شود یا قانون حجاب و عفاف با یادآوری اینکه این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، طبیعتا باید به مرجع قضایی ارجاع دهند، اظهار داشت: قانون عفاف و حجاب، گفت: لایحه حجاب و عفاف هنوز مصوبه نهایی ندارد و در مجلس و شورای نگهبان به مراحل انتهایی و ابلاغ نرسیده است.

رقابت ۴۵ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت: انتخابات در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و در این انتخابات در مرحله دوم ۴۵ نماینده جدید باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند. از این تعداد در ۸ حوزه انتخابات تمام الکترونیکی انجام می‌شود از جمله در تهران و در واقع در حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده در مرحله دوم دارد انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: آموزش های لازم شروع شده از طریق صدا و سیما و سایر امکانات اطلاع رسانی به مردم اعلام می‌شود در دوره قبل هم این کار را در چند حوزه انجام دادیم که خیلی کار موفقی بود. تبلیغات هم مثل دوره قبل از یک هفته قبل آغاز می شود از همین جا می‌خواهم همه رسانه ها دست اندر کار باشند و زمینه خوبی را برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مرحله دوم فراهم کنند

وزیر کشور درباره دیدارهای خود در پاکستان عنوان کرد: جلسات خوبی در معیت ریاست محترم جمهور با مقامات پاکستانی داشتیم گفت‌وگوهایی با مقامات امنیتی این کشور انجام شد و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در زمینه هماهنگی برای برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات و کنترل مرز صورت گرفت. امیدواریم در عمل شاهد نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟